Gå til innhold

Er du misunnelig på de som har råd til hytte?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig. Men det betyr ikke at jeg ikke unner hyttefolk hytte. Skulle bare ønsket jeg selv hadde hytte.

Anonymkode: 6b123...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke misunnelig. Har tilgang på hytte og er det kanskje to tre dager i året. Foretrekker å bruke pengene på å reise rundt i verden i stedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at interessen for hytte eksploderer for tiden og at prisene går rett i været.

Litt overraskende at det skjer akkurat nå med tanke på hvor mye kjeft hyttefolk får. Samtidig så er det nok en større trend med "flyskam" og at man skal feriere i Norge.

Pandemien har litt med internasjonal reising å gjøre også, og ikke bare hyttebesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, jeg er ikke misunnelig på folk som har råd til hytte. Det måtte i så fall vært en hytte som var helt i "huskvalitet" med høy standard. Mine besteforeldre hadde hytte i Trysil, og jeg ble tatt med dit mange ganger. Mygg om sommeren, og utedass året rundt, jeg savner den slett ikke.

Anonymkode: 33d5d...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lyst på en hytte.  Jeg vil reise forskjellige steder og bo på hoteller eller andre overnattingsmuligheter.

Anonymkode: b72b6...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall

Får svare siden det virker som at få leste spørsmålet til TS ;) . Ja jeg er misunnelig på   de som har råd til hytte

men i likhet med de som ikke leste spørsmålet, så synes jeg å kaste bort penger på å kjøpe en hytte er idioti og ikke noe jeg ville gjort selv selv om jeg hadde hatt råd.

Dette til orientering TS 

 

Endret av Like Utfall
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det som er "urettferdig" er at noen må betale ågerpriser på å leie en knøttliten iskald trygdekjeller, men andre har digre villaer og hyttepalass på fjellet.

Anonymkode: 75db5...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (På 26.3.2021 den 0.09):

Selvfølgelig. Men det betyr ikke at jeg ikke unner hyttefolk hytte. Skulle bare ønsket jeg selv hadde hytte.

Anonymkode: 6b123...1d0

Det er en annen type misunnelse. Da er det ikke smålighet.

Det skulle jeg ønske også, men så har vi også planer om å kjøpe det i 2022 :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke lyst på en hytte.  Jeg vil reise forskjellige steder og bo på hoteller eller andre overnattingsmuligheter.

Anonymkode: b72b6...2aa

Akkurat sånn har jeg også tenkt helt frem til de siste årene. Sannsynligvis er det billigere å leie enn å eie. Dessuten får man opplevd flere plasser. 

Vi har kjøpt hytte ganske nylig. Jeg var ikke pådriver for det, men ble skikkelig flest når vi var i gang med prosessen. Det er morsommere med et eget prosjekt enn å ha tilgang til noen andres hytte. Planlegging, innredning, snekring etc er en stor del av det. 

Forskjellen er at det er mye mindre stress med egen hytte. Man kjører ut og så er alt klart. Det krever nesten ikke noe pakking og planlegging og stresset slipper taket når man kommer til nye omgivelser og det er vår egen plass. 

Forutsetningen er at man er interessert i det man kan gjøre der. Fjellturer, sykkelturer, skiturer, foto etc.  Alle er ikke like interessert i sånt, og det er jo greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 26.3.2021 den 10.52):

Litt overraskende at det skjer akkurat nå med tanke på hvor mye kjeft hyttefolk får

Seriøst??😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kayia skrev (34 minutter siden):

Seriøst??😂

Ja. Det har roet seg nå, men det var helt absurd for et år siden. Jeg synes det lignet mest på kollektiv panikk som ble godt fyrt opp av media.

Jeg tror det må være stoff for en god bok om noen år.

Det er ikke hytteforbudet i seg selv jeg snakker om. Det var fullt forståelig ut ifra hvordan det så ut da. 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Ja. Det har roet seg nå, men det var helt absurd for et år siden. Jeg synes det lignet mest på kollektiv panikk som ble godt fyrt opp av media.

Jeg tror det må være stoff for en god bok om noen år.

Det er ikke hytteforbudet i seg selv jeg snakker om. Det var fullt forståelig ut ifra hvordan det så ut da. 

Som jeg prøvde å si i den andre tråden, det er ikke Hytta det handler om, men forflytning og atferd. Man må derfor kunne ha to tanker i hodet samtidig. De som bor i røde kommuner må ta inn over seg at de kan ha med seg smitte når de velger å forflytte seg, og kommunene som tar dem i mot er engstelige for at de skal bidra til økt smitte under oppholdet. Ikke noe rart i det. Samtidig har pandemien påvirket både reiseliv, restaurant- og kulturnæring voldsomt, og derfor er det selvfølgelig ønskelig å kunne ha åpent, om enn i begrenset form. Ikke vanskelig å forstå det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (14 timer siden):

Det er en annen type misunnelse. Da er det ikke smålighet.

Det skulle jeg ønske også, men så har vi også planer om å kjøpe det i 2022 :)

 

Så gøy! Lykke til med hyttekjøp😊

Anonymkode: 6b123...1d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (2 timer siden):

Som jeg prøvde å si i den andre tråden, det er ikke Hytta det handler om, men forflytning og atferd. Man må derfor kunne ha to tanker i hodet samtidig. De som bor i røde kommuner må ta inn over seg at de kan ha med seg smitte når de velger å forflytte seg, og kommunene som tar dem i mot er engstelige for at de skal bidra til økt smitte under oppholdet. Ikke noe rart i det. Samtidig har pandemien påvirket både reiseliv, restaurant- og kulturnæring voldsomt, og derfor er det selvfølgelig ønskelig å kunne ha åpent, om enn i begrenset form. Ikke vanskelig å forstå det heller. 

Det er ikke hytteforbudet i seg selv jeg snakker om. Argumentene dine er saklige og forståelige.

Det jeg tenker på er hatefulle innlegg på nettet om at militæret burde skyte hyttegjester. Det er mye sånt. Det var noen utspill fra ordførere også som var fullstendig ute av proporsjon, sånn som han som ville sperre veien og beleire de som hadde lovlig karantene på hytta. Litt mye Møllers tran kanskje?

Jeg regner med det er dette @Nicklusheletidasnakker om når hun viser til lavpannede bygdefolk på FB. Ikke bygdefolk generelt.

 

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har råd til hytte, men det står ikke på ønskelisten. Jeg er visst ikke et hyttemenneske. Vi har en familiehytte som er tilgjengelig året rundt, men jeg har ikke vært der etter at jeg fikk sønnen min i 2003. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...