Gå til innhold

Risikerer uvaksinerte å bli nektet å arbeide, gå på skolen, reise, handle på kjøpesentre og gå på konserter og kino?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er ikke lenge før alle ikke-vaksinerte blir definert som 2. klasses borgere, og mister diverse rettigheter i samfunnet.

9 av 10 ønsker seg vaksinepass. Det er hvertfall dette mediene forteller oss. Du er vel ikke unormal? Du er vel ikke en høyreekstremist? Du vil ha vaksinepass, ikke sant? Alle vil jo ha vaksinepass.

Vi som velger å ikke ta vaksinen må da selv få velge hva slags risiko vi ønsker å ta med egen helse. Er vaksinen effektiv, så vil jo de vaksinerte uansett risikere minimalt. Politikerne jobber hardt for å umyndiggjøre befolkningen og transformere oss til et teknokratisk samfunn hvor folket er en ressurs til nytte for eliten.

Anonymkode: 4814c...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det tegner seg til et spennende samfunn - sett at 20% av befolkningen ikke vil la seg vaksinere - da må myndighetene besørge særordninger for oss om ikke vil la seg vaksinere, i form av portforbud og medfølgende matvareleveranser på døra, egne sterile rom ved legebesøk, tannlegebesøk, frisør-besøk, hjemlevering av øvrige basale varer. Og alt dette vil medføre en egen beskatning av oss som ikke tar vaksinen. Alternativt kan myndighetene opprette Gulag-leire, der de kan tvangsflytte alle som ikke lar seg vaksinere - slik kommunistene gjorde i Sovietunionen - eller opprette leir for de spedalske utenfor byene.

Anonymkode: 4814c...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det kommer til å bli et ras av folk som vil ta en antistofftest iom at det også skal gjelde de som har vært smittet. 

Og det kommer til å bli en del ungdommer som går inn for å bli smittet med vilje.

Jeg tror veldig få vil bli smittet med vilje. Det vil bare være snakk om noen uker fra en evt ordning er på plass og til alle får tilbud om vaksine. 

Texas åpnet 100% og droppet maskepåbud 5 mars. Man skulle tro smitten ville eksplodere, men den bare synker. Samtidig har land som Frankrike lockdown og galopperende smitte.

Forskjellen må være at over 50% er vaksinert i Texas mens i EU ikke får ut fingeren.

Når mange nok er vaksinert trenger man ikke å stenge ned lenger. Håper jeg i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (7 minutter siden):

Jeg tror veldig få vil bli smittet med vilje. Det vil bare være snakk om noen uker fra en evt ordning er på plass og til alle får tilbud om vaksine. 

Texas åpnet 100% og droppet maskepåbud 5 mars. Man skulle tro smitten ville eksplodere, men den bare synker. Samtidig har land som Frankrike lockdown og galopperende smitte.

Forskjellen må være at over 50% er vaksinert i Texas mens i EU ikke får ut fingeren.

Når mange nok er vaksinert trenger man ikke å stenge ned lenger. Håper jeg i alle fall. 

Jeg håper du har rett. Leste at et sykehjem ( husker ikke hvilket) i løpet av påsken fikk 6 smittede. 2 av dem er på sykehus. Spørs om det er det sørafrikanske viruset. Hvis dette sprer seg og ikke Pfizer- vaksinen beskytter mot det er Sør- afrikanske viruset, er vi like langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 timer siden):

Jeg har både friske foreldre på 75 og tenåringer.

Mulig tenåringene er hardere rammet enn pensjonistene, men hvordan hjelper det dem at mine foreldre blir pålagt unødvendige restriksjoner? Kan man virkelig nekte noen å dra til Paris hvis de er fullvaksinert? På hvilket grunnlag? Da snakker vi om ulogiske (og ulovlige) inngrep i friheten til folk.

En annen sak er at akkurat de bransjene som er hardest rammet som vil tjene aller mest på at man åpner opp der man kan.

Det er mulig du tenker på hvem som burde vært prioritert i vaksinekøen. Der ville jeg også prioritert opp unge voksne og andre grupper. Jeg ville lagt mer vekt på å bremse spredningen.

Det er selvfølgelig det jeg mener. Det bør ikke koste våre frisk foreldre mye å vente på vaksine, og bytte plass med kidsa i prioriteringslisten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

 

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Leste at et sykehjem ( husker ikke hvilket) i løpet av påsken fikk 6 smittede. 2 av dem er på sykehus. Spørs om det er det sørafrikanske viruset.

Det er det sørafrikanske viruset. Pfizer beskytter delvis mot det sørafrikanske viruset, men både denne og Modernas vaksiner er mRNA-vaksiner som kan tilpasses til nye varianter relativt raskt (såvidt jeg husker tester Moderna allerede en modifisert vaksine mot den sørafrikanske varianten). Eldre får gjerne en dårligere immunrespons og dermed litt dårligere beskyttelse av vaksiner.

Ja, det er et våpenkappløp mellom vaksiner og varianter, men jeg tror vaksinene ligger godt an til å vinne det kappløpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Drømmeautomat skrev (21 minutter siden):

 

Det er det sørafrikanske viruset. Pfizer beskytter delvis mot det sørafrikanske viruset, men både denne og Modernas vaksiner er mRNA-vaksiner som kan tilpasses til nye varianter relativt raskt (såvidt jeg husker tester Moderna allerede en modifisert vaksine mot den sørafrikanske varianten). Eldre får gjerne en dårligere immunrespons og dermed litt dårligere beskyttelse av vaksiner.

Ja, det er et våpenkappløp mellom vaksiner og varianter, men jeg tror vaksinene ligger godt an til å vinne det kappløpet.

Hvis de eldre har en dårligere immunrespons, så kan jeg ikke skjønne annet enn at de har begynt i feil ende ?Skulle tro det var mer effektiv å vaksinere yngre aldersgrupper først da. De eldre blir da bedre beskyttet av at de rundt dem er vaksinert.

Jeg har aldri skjønt logikken med å vaksinere de eldre først. I mitt lille hode vil det være mest effektivt å vaksinere de som i størst grad sprer smitten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

At eldre har dårligere immunrespons enn yngre betyr jo ikke at vaksinene fortsatt beskytter dem veldig godt. Og når vaksineringen begynte var man jo ikke sikre på om vaksinen hindra smitte av andre eller om den bare beskytta den vaksinerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Jeg håper du har rett. Leste at et sykehjem ( husker ikke hvilket) i løpet av påsken fikk 6 smittede. 2 av dem er på sykehus. Spørs om det er det sørafrikanske viruset. Hvis dette sprer seg og ikke Pfizer- vaksinen beskytter mot det er Sør- afrikanske viruset, er vi like langt. 

Det håper jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Drømmeautomat skrev (14 timer siden):

At eldre har dårligere immunrespons enn yngre betyr jo ikke at vaksinene fortsatt beskytter dem veldig godt. Og når vaksineringen begynte var man jo ikke sikre på om vaksinen hindra smitte av andre eller om den bare beskytta den vaksinerte.

Nå er 5 helsearbeidere smittet på samme sykehjem. Må regne med at de også er vaksinert. Vaksinene fungerer ikke på det sørafrikanske viruset og dette viruset er 50% mer smittsomt. 

Det er bare å glede seg til tiden fremover. Dette viruset kommer til å ta helt over og vi har ikke vaksiner som fungerer. 

Ikke særlig optimistisk jeg nå nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (21 minutter siden):

Nå er 5 helsearbeidere smittet på samme sykehjem. Må regne med at de også er vaksinert. Vaksinene fungerer ikke på det sørafrikanske viruset og dette viruset er 50% mer smittsomt. 

Det er bare å glede seg til tiden fremover. Dette viruset kommer til å ta helt over og vi har ikke vaksiner som fungerer. 

Ikke særlig optimistisk jeg nå nei.

Det er bare å åpne opp og la det gå sin gang.

Anonymkode: 4814c...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like Utfall
Nicklusheletida skrev (20 minutter siden):

Nå er 5 helsearbeidere smittet på samme sykehjem. Må regne med at de også er vaksinert. Vaksinene fungerer ikke på det sørafrikanske viruset og dette viruset er 50% mer smittsomt. 

Det er bare å glede seg til tiden fremover. Dette viruset kommer til å ta helt over og vi har ikke vaksiner som fungerer. 

Ikke særlig optimistisk jeg nå nei.

Hva har skjedd i sør afrika da?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/south-africa/

Virker ikke være ute av kontroll der, antall smittede per dag er gått ned med over 95% siden toppen, på kort tid.

Men mulig det er de andre formene som har gått ned og sør afrika varianten er på vei opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat
Nicklusheletida skrev (34 minutter siden):

Nå er 5 helsearbeidere smittet på samme sykehjem. Må regne med at de også er vaksinert. Vaksinene fungerer ikke på det sørafrikanske viruset og dette viruset er 50% mer smittsomt. 

Det er bare å glede seg til tiden fremover. Dette viruset kommer til å ta helt over og vi har ikke vaksiner som fungerer. 

Ikke særlig optimistisk jeg nå nei.

Vi veit ikke om helsearbeiderne er vaksinert, hvis de er det kan det godt være med AZ, og den virker dårlig mot SA-varianten. Pfizer har data på at deres vaksine skal fungere relativt godt mot SA-varianten. Vi får se hva som har skjedd her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er bare å åpne opp og la det gå sin gang.

Anonymkode: 4814c...4ec

Det er nesten så jeg begynner å bli enig med deg. Nå skal Erna åpne opp for arbeidsinnvandring igjen fra neste uke. Er så lei av den kjerringa der. Hun gjør en elendig jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Det er nesten så jeg begynner å bli enig med deg. Nå skal Erna åpne opp for arbeidsinnvandring igjen fra neste uke. Er så lei av den kjerringa der. Hun gjør en elendig jobb. 

Hun får nok instruksjoner fra penge-donorene sine. De krever nok valuta for pengene.

Anonymkode: 4814c...4ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...