Gå til innhold

Utlevering av medisiner

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok

Kan f.eks. apotek gi ut en viss mengde av forskrevet medisin? F.eks 4 tabeletter av en pakke på 20 og på den måten sikre at jeg ikke tar mer enn jeg skal? 

Jeg er i desperat behov for søvn og det er nylig kommet en vanskelig hendelse i livet mitt som gjør tilværelsen enda verre. Har generelt forhøyet selvmordsrisiko i følge helsepersonell og nå for tiden er disse tankene veldig påtrengende. Jeg tror derfor ikke jeg vil få en normal mengde medisin for søvn i fare for misbruk. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460444-utlevering-av-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (7 timer siden):

Apoteket oppbevarer min medisin hos seg. Får utlevert for 14 dager av gangen.

Er det sånn multidose? Leste om at de kan pakke det eksternt også får man utdelt det man skal ha etter avtale. 

Jeg fikk ingenting å sove på i dag dessverre, men har fått tettere oppfølging neste uke så får vi se hvordan det går.

Ikkeanonymnok skrev (1 time siden):

Er det sånn multidose? Leste om at de kan pakke det eksternt også får man utdelt det man skal ha etter avtale. 

Jeg fikk ingenting å sove på i dag dessverre, men har fått tettere oppfølging neste uke så får vi se hvordan det går.

Nei, jeg får bare Truxal og Lamictal for 14 dager utlevert i en sånn zip-lock-pose, også legger jeg det i dosett selv. Men er jo mange som får som multidose også, men for meg som har full oversikt over hvor mye jeg skal ta av hver medisi og når, så er ikke multidose nødvendig. Hos meg er det bare det med overdose-risiko at det er slik. Ut over det så glemmer jeg ikke medisiner eller tar for mye ved uhell. :)

Annonse

Ikkeanonymnok
Glitter skrev (7 timer siden):

Nei, jeg får bare Truxal og Lamictal for 14 dager utlevert i en sånn zip-lock-pose, også legger jeg det i dosett selv. Men er jo mange som får som multidose også, men for meg som har full oversikt over hvor mye jeg skal ta av hver medisi og når, så er ikke multidose nødvendig. Hos meg er det bare det med overdose-risiko at det er slik. Ut over det så glemmer jeg ikke medisiner eller tar for mye ved uhell. :)

Det hørtes lurt ut. Må du betale noe for denne løsningen? 

Ikkeanonymnok skrev (8 timer siden):

Det hørtes lurt ut. Må du betale noe for denne løsningen? 

Tror jeg betaler littegrann? Kanskje sånn 100 kr i mnd? Eller er det kanskje medisinen jeg betaler for da. For noen ganger må jeg betale og andre ganger ikke. Jeg er usikker rett og slett. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...