Gå til innhold

Det er så vanskelig...Hva gjør dere i helga?


Glitter

Anbefalte innlegg

Har grudd meg til helgen fordi jeg skal være litt alene + vanskelig møte i går som jeg ikke visste hvordan jeg ville reagere på. Fått en reaksjon nå og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Lyst til/behov for å ringe behandler på mandag samtidig som jeg ikke verre tilbyr. Akkurat nå skal jeg sitte litt i sola og prøve å få litt ro. Så har jeg taco og film avtale med minsta i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (19 timer siden):

Så godt at du har en behandler som du kan ringe til. Har du noen du kan ringe til i løpet av helgen hvis ting ble gale?

Lurte også på hvor mye samvær du hatt med barna dine, det trenger du selvfølgelig ikke svare på, jeg er bare nysgjerrig.

Jeg har akkurat levert gutten min til besøkshjemmet hvor han skal være i helgen. Så skal han være hos sin far i en uke. Det vil si jeg er alene helt til neste søndag. Selv om det er slitsomt når han er her og jeg må kjempe meg gjennom det, så gir det også en form for glede og definitivt en god avledning. Så når han drar faller jeg litt sammen. Sitter her og venter på at Truxalen skal begynne å virke. Har tenkt at akutt ambulant team får være min backupplan denne helgen.

Om jeg får det til tenkte jeg å dra på kino for å se Den største forbrytelsen. Jeg pleide alltid å gå på kino alene før, så nå har jeg tenkt at det kan jeg jo begynne med de ukene jeg er alene.

 

Å det høres så koselig ut å dra på kino ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiaMaia skrev (27 minutter siden):

Har grudd meg til helgen fordi jeg skal være litt alene + vanskelig møte i går som jeg ikke visste hvordan jeg ville reagere på. Fått en reaksjon nå og vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Lyst til/behov for å ringe behandler på mandag samtidig som jeg ikke verre tilbyr. Akkurat nå skal jeg sitte litt i sola og prøve å få litt ro. Så har jeg taco og film avtale med minsta i huset. 

Synes absolutt du skal tillate deg selv  å ringe behandler. Du må ikke tenke at du er til bry. Forstår den da for kan tenke det samme innimellom, men som min behandler har sagt, så hadde hun ikke gitt meg de tilbudene jeg har hvis jeg ikke trengte de eller det ikke var greit at jeg brukte de. Det er jo egentlig ganske logisk. 

Så jeg håper du ringer på mandag hvis behovet ennå er der. 

Taco ja. Det blir det snart her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Ja noen ganger handler det omtrent bare om å holde ut. Da er det lett å falle inn i tanker som "hvorfor prøve å stå i mot når det ikke gir meg noe?" Men det blir vel i hvert fall ikke bedre av å fortsette å gi etter. 

Er lurt å komme seg ut ja. Både for å prøve å få litt pause der og da, men det å bli litt fysisk sliten kan holde litt av tankekjøret unna for en liten stund. 

Takk. Det blir Taco og film. Siden jeg endelig skulle få besøk så måtte jeg ta en opprydding, støvsuging og vasking av bad. Og dusje. Hehe. Så nå ser det fint ut her. 

Ja, ikke sant. Man har holdt ut så lenge at man begynner å tenke at det aldri kommer til å bli bedre. 

Det har jeg merket og, man får på en måte luftet tankene litt på en måte og som du sier bli fysisk sliten som og hjelper.

Så flink du har vært. Jeg burde og egentlig ha gjort husarbeid nå, men tror jeg må dele det opp i mindre bolker for å klare det. Har bare ligget i sengen den siste uken nesten. Taco er godt da. Håper du får en fin kveld 🙂

Anonymkode: 1d67f...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, ikke sant. Man har holdt ut så lenge at man begynner å tenke at det aldri kommer til å bli bedre. 

Det har jeg merket og, man får på en måte luftet tankene litt på en måte og som du sier bli fysisk sliten som og hjelper.

Så flink du har vært. Jeg burde og egentlig ha gjort husarbeid nå, men tror jeg må dele det opp i mindre bolker for å klare det. Har bare ligget i sengen den siste uken nesten. Taco er godt da. Håper du får en fin kveld 🙂

Anonymkode: 1d67f...407

Det er nettopp det som er. Også det å se tilbake på hvor lite (men likevel!) Framgang det har vært. Skal det liksom gå like sakte framover?

Men å ta det litt etter litt er jo helt ok. Om man tar alt på en gang eller i bolker så blir det jo gjort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (7 timer siden):

Synes absolutt du skal tillate deg selv  å ringe behandler. Du må ikke tenke at du er til bry. Forstår den da for kan tenke det samme innimellom, men som min behandler har sagt, så hadde hun ikke gitt meg de tilbudene jeg har hvis jeg ikke trengte de eller det ikke var greit at jeg brukte de. Det er jo egentlig ganske logisk. 

Så jeg håper du ringer på mandag hvis behovet ennå er der. 

Taco ja. Det blir det snart her også!

Takk. Jeg må prøve. Fikk en så veldig reaksjon og reaktivering av traume etter møte i går. Vanskelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MiaMaia skrev (9 timer siden):

Takk. Jeg må prøve. Fikk en så veldig reaksjon og reaktivering av traume etter møte i går. Vanskelig. 

Håper du fikk sove. :) Ikke noe godt når det blir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. I dag har jeg noia for vekten min. Turte ikke gå på vekten i dag for det ble mye taco i går i tillegg til seks øl. Så det blir sånn 2000 kcal ca, jeg drakk to iskaffer og et stort rundstykke. Så ble minst 3000 kcal i går. Så nå har jeg lagt på meg både masse vann, men også fett. Så nå hater jeg meg selv. Prøver å huske på at dette går vekk i løpet av noen dager, toppen en uke så lenge jeg tar gode valg matmessig uken som kommer. Likevel klarer jeg ikke å la være å hate meg selv for det. Jeg vil ikke gå opp i vekt. Jeg vil våre på 59-tallet. Helst 58, men der klarer jeg ikke holde meg. Er så og si undervektig når jeg veier 58. Og det er der jeg egentlig vil være. Ikke mindre enn 58 kg, men. Selv om det å veie 58-59 kg er plagsomt pga bh gnager mot brystkassen og slikt, men jeg føler mye av min verdi ligger i at jeg klarer å holde meg tynn. 

Savner at maten ikke var min fiende. Før pleide jeg å veie 67-68 kg, mens nå hater jeg meg selv bare vekten er over 60 kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (14 minutter siden):

Huff. I dag har jeg noia for vekten min. Turte ikke gå på vekten i dag for det ble mye taco i går i tillegg til seks øl. Så det blir sånn 2000 kcal ca, jeg drakk to iskaffer og et stort rundstykke. Så ble minst 3000 kcal i går. Så nå har jeg lagt på meg både masse vann, men også fett. Så nå hater jeg meg selv. Prøver å huske på at dette går vekk i løpet av noen dager, toppen en uke så lenge jeg tar gode valg matmessig uken som kommer. Likevel klarer jeg ikke å la være å hate meg selv for det. Jeg vil ikke gå opp i vekt. Jeg vil våre på 59-tallet. Helst 58, men der klarer jeg ikke holde meg. Er så og si undervektig når jeg veier 58. Og det er der jeg egentlig vil være. Ikke mindre enn 58 kg, men. Selv om det å veie 58-59 kg er plagsomt pga bh gnager mot brystkassen og slikt, men jeg føler mye av min verdi ligger i at jeg klarer å holde meg tynn. 

Savner at maten ikke var min fiende. Før pleide jeg å veie 67-68 kg, mens nå hater jeg meg selv bare vekten er over 60 kg. 

Hvor høy er du da?

Anonymkode: 59047...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor høy er du da?

Anonymkode: 59047...7e3

Har BMI på 19,2 akkurat nå. Så ved 58 kg er jeg nesten undervektig tror jeg. Har ikke sjekket det ordentlig opp. Men jeg har en kroppsfasong som gjør at jeg ser undervektig ut på overkroppen nå og normalvektig på underkroppen. Har litt mellomrom mellom lårene og det er noe jeg må sjekke at jeg har hver eneste dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (På 10.4.2021 den 9.41):

Det er dessverre ikke noe sånt her. Ellers skulle jeg gjort det. 

 

Skal for øvrig som en slags forberedelse til arbeidsutprøving kanskje snart begynne å dra til kirkens bymisjon sin englefabrikk og være der og lage engler og prate med de som er der (får se hvor mye prat det blir), bare for å venne meg litt til å ha en plass å dra et par dager i uka og være med folk. Det kan jo kanskje hjelpe på. Vet ikke jeg egentlig. Men får noe å gå til et par dager i uken. 

Om det hjelper vet du ikke før du har prøvd :) Håper du får noe positivt ut av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine skrev (10 timer siden):

Om det hjelper vet du ikke før du har prøvd :) Håper du får noe positivt ut av det. 

Ja, får håpe det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...