Gå til innhold

Kan man bli helt frisk fra PF


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (2 timer siden):

Men ellers høres det veldig likt ut, det du sier. Går du til psykolog? 

Jeg gikk til psykolog før, men har vurdert å begynne igjen mest fordi angsten har blitt verre, men også for å høre med en fagmann om det vi snakker om og annet. 

Går du til psykolog?

Anonymkode: 183df...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen som har opplevd eller kjenner noen som har opplevd at en pf diagnose blir tatt vekk fordi en er blitt "frisk"?

@kupton er det vanlig å bli frisk av en pf? Har du vært borti mange som har klart det?

Jeg fikk diagnosen som godt voksen, så jeg har ikke kjent på at symptomene har gitt seg. Min pf er blandet, regnes det som en lettere og som da er lettere å komme seg utav?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.4.2021 den 23.56):

Alt mentalt kan fjernes med en blanding av hjernevask og traumer. 

Anonymkode: 040fc...e4f

Ikke enig. Jeg ble først psyk i voksen alder, ca 7 år etter skilsmisse hvor kona sikret seg eneomsorg for begge guttene på 7 og 9 år i 1992.Hadde lang vei til jobben og sov lite i 18 år. Man kan også få psykiske plager av å slite seg ut. Bli utbrent.Har nok hatt både PTSD og stor sorg etter at far og mor døde i 2004 ved juletider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
HHP58 skrev (1 time siden):

Ikke enig. Jeg ble først psyk i voksen alder, ca 7 år etter skilsmisse hvor kona sikret seg eneomsorg for begge guttene på 7 og 9 år i 1992.Hadde lang vei til jobben og sov lite i 18 år. Man kan også få psykiske plager av å slite seg ut. Bli utbrent.Har nok hatt både PTSD og stor sorg etter at far og mor døde i 2004 ved juletider.

Helt enig. Kjenner meg igjen i det du skriver og det ble antatt at jeg hadde store psykiske problemer, men det var fordi jeg var utbrent og var i stor sorg. 

Anonymkode: 183df...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg gikk til psykolog før, men har vurdert å begynne igjen mest fordi angsten har blitt verre, men også for å høre med en fagmann om det vi snakker om og annet. 

Går du til psykolog?

Anonymkode: 183df...1fc

Ja jeg har gjort det fram til nå, men har ikke flere timer nå, da jeg skal slutte med medisiner og bare bli fulgt opp av fastlegen videre. Men hvis jeg føler for å fortsette hos psykolog,  kan jeg bare ta kontakt. Så jeg får time når jeg sier i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (7 timer siden):

Ja jeg har gjort det fram til nå, men har ikke flere timer nå, da jeg skal slutte med medisiner og bare bli fulgt opp av fastlegen videre. Men hvis jeg føler for å fortsette hos psykolog,  kan jeg bare ta kontakt. Så jeg får time når jeg sier i fra.

Det er fint at du har tilbudet dersom du skulle trenge det igjen. Har du snakket med psykologen om de symptomene du nevner?

Anonymkode: 183df...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er fint at du har tilbudet dersom du skulle trenge det igjen. Har du snakket med psykologen om de symptomene du nevner?

Anonymkode: 183df...1fc

Nei, jeg har ikke sett på det som symptomer egentlig. Har ikke lest om PF før nå. Det var bare det at jeg kjente meg litt igjen i symptomene. Vi får se. Det ser jo ikke ut som det er så mye å gjøre med. "PF er som satt i stein" var det en som sa her. 

Endret av Anonym 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håpeful
Anonym 2 skrev (18 minutter siden):

Nei, jeg har ikke sett på det som symptomer egentlig. Har ikke lest om PF før nå. Det var bare det at jeg kjente meg litt igjen i symptomene. Vi får se. Det ser jo ikke ut som det er så mye å gjøre med. "PF er som satt i stein" var det en som sa her. 

Hvis man tenker at noe er satt i stein, så blir det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
Håpeful skrev (11 minutter siden):

Hvis man tenker at noe er satt i stein, så blir det sånn. 

Ja du har rett i det, men jeg er over 50 år, så jeg vet ikke helt om jeg orker å gå igjennom noe behandling nå. Hadde det vært for 20 år siden, så hadde jeg gjort noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (2 timer siden):

Nei, jeg har ikke sett på det som symptomer egentlig. Har ikke lest om PF før nå. Det var bare det at jeg kjente meg litt igjen i symptomene. Vi får se. Det ser jo ikke ut som det er så mye å gjøre med. "PF er som satt i stein" var det en som sa her. 

PF er ikke lett å gjøre noe med, men tror det er mulig hvis man jobber veldig hardt. 

Anonymkode: 183df...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

PF er ikke lett å gjøre noe med, men tror det er mulig hvis man jobber veldig hardt. 

Anonymkode: 183df...1fc

Hvordan behandling er det? Det må kanskje være behandling i grupper, og da går det ikke an for meg å bli behandlet 😅 Jeg tror egentlig at det er litt for seint for meg. Jeg er over 50 år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym 2 skrev (3 timer siden):

Hvordan behandling er det? Det må kanskje være behandling i grupper, og da går det ikke an for meg å bli behandlet 😅 Jeg tror egentlig at det er litt for seint for meg. Jeg er over 50 år. 

Det kommer an på hvilken PF man har, men det foregår både i grupper og individuelt. Det er ikke noen aldersbegrensning, men som ved alle sykdommer og lidelser så er det en fordel å komme tidligst mulig i behandling.

Anonymkode: 183df...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det kommer an på hvilken PF man har, men det foregår både i grupper og individuelt. Det er ikke noen aldersbegrensning, men som ved alle sykdommer og lidelser så er det en fordel å komme tidligst mulig i behandling.

Anonymkode: 

Jeg har ikke fått diagnosen PF, jeg vet heller ikke helt om jeg vil prøve å få den diagnosen. Jeg syns bare noe av det jeg leste stemte litt med meg. Jeg føler egentlig ikke at det ødelegger livskvalitet. Jeg har familie, jobb og venner. Har alltid klart å få de jobbene jeg har ønsket meg. Jeg er bare ikke så utadvendt,  og trives best i 1 til 1 kontakt. Og prater aldri i store eller små forsamlinger. Det er jo et lite handicap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...