Gå til innhold

Hører av og til andres stemmer inne i hodet, normalt eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ok, så siste dagene har jeg av og til hørt andres stemmer inne i hodet. Altså hører jeg de ikke med ørene, men inne i hodet akkurat likt som jeg hører mine egne tanker. Det er forskjellige stemmer som sier helt tilfeldige forskjellige ting. Stemmene tilhører ikke noen jeg kjenner. Kan dette ses på som normalt eller?

Jeg har forøvrig bipolar lidelse og bruker bl.a antipsykotikiske medisiner. Har ikke hørt stemmer før. Og grunnen til at jeg går på antipsykotika er at de ved sist innleggelse mente at jeg var psykotisk fordi jeg var opphengt i en spesifikk ting (ikke paranoid, hallusinasjon eller vrangforestilling).

Anonymkode: 0e5af...166

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke normalt.

Anonymkode: 41525...cfe

En psykolog jeg gikk til før sa til meg at han kunne høre stemmer av og til om nettene når han la seg for å sove. Han sa det visst var normalt. Blir ikke dette noe av det samme? 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En psykolog jeg gikk til før sa til meg at han kunne høre stemmer av og til om nettene når han la seg for å sove. Han sa det visst var normalt. Blir ikke dette noe av det samme? 

Hører du fra Gud eller djevelen da, eller får du budskap o.l fra disse stemmene?

Anonymkode: 0165b...635

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hører du fra Gud eller djevelen da, eller får du budskap o.l fra disse stemmene?

Nei. De sier bare helt tilfeldige ting som ikke gir mening for meg og som virker er tatt ut av en setning som f.eks "Han er det" og "Next year we can..."

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. De sier bare helt tilfeldige ting som ikke gir mening for meg og som virker er tatt ut av en setning som f.eks "Han er det" og "Next year we can..."

Ok, godt det hadde jeg nesten sagt. Men hvis dette bekymrer deg burde du kanskje ta det opp med legen.  

AnonymBruker
Marye skrev (20 minutter siden):

Jeg har hørt båden utenfor og inni hodet. «Ja marye liker å sove lenge hun» vekker de meg med

Merker du mye forskjell på stemmene du hører inne i hodet og de utenfor?

AnonymBruker
MiaMaia skrev (18 minutter siden):

Kan ikke se for meg at det er normalt. At man kan se for seg (eller høre for seg) hva noen sier ja men ikke spesifikt høre den og den personen si noe. 

Jeg klarer ikke å høres andres stemme med vilje inne i hodet... 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ok, godt det hadde jeg nesten sagt. Men hvis dette bekymrer deg burde du kanskje ta det opp med legen.  

Ja, kunne nok vært verre. Burde vel ta det opp med behandler, ja... 

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Merker du mye forskjell på stemmene du hører inne i hodet og de utenfor?

De inni hodet gjør meg ingenting, men er livredd stemmen fra mørket roper navnet mitt

Nå får folk på dette forumet skjerpe seg!!

En «stemme i hodet» er bare en tanke. Tanker kan komme i alle stemmeleier. Om jeg husker noe en kamerat sa til meg med hans stemme er jeg ikke psykotisk.

En hallusinasjon er noe du hører med ørene. 

AnonymBruker
ISW skrev (1 minutt siden):

En «stemme i hodet» er bare en tanke. Tanker kan komme i alle stemmeleier. Om jeg husker noe en kamerat sa til meg med hans stemme er jeg ikke psykotisk.

Så bra. Ble litt lettet. Men kan man se på det som normalt selv om man ikke har hørt stemmer i hodet før?

AnonymBruker
ISW skrev (6 minutter siden):

Skjønner du ikke at det har brutt ut masse-psykose på dol hvor annenhvert menneske tror de er blitt schizofrene? 😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...