Gå til innhold

Å skrive tekster til psykologen

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med å skrive tekster og la psykologen lese? Hvilken erfaring har du? Jeg synes det er mye lettere å ordlegge seg skriftlig og har skrevet en del tekster jeg tenker psykologen kunne fått lest. Jeg tenker det kanskje kan være relevant for behandlingen. Men er det innafor? Er og litt redd for responsen jeg eventuelt får. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/460648-%C3%A5-skrive-tekster-til-psykologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Niomi skrev (14 minutter siden):

Noen som har erfaring med å skrive tekster og la psykologen lese? Hvilken erfaring har du? Jeg synes det er mye lettere å ordlegge seg skriftlig og har skrevet en del tekster jeg tenker psykologen kunne fått lest. Jeg tenker det kanskje kan være relevant for behandlingen. Men er det innafor? Er og litt redd for responsen jeg eventuelt får. 

Jeg skrev har skrevet til flere psykologer og det har bare vært positivt, har aldri vært noe flink til å snakke for meg. Men det har blitt bedre med årene og jeg føler meg ferdig med å skrive om livet mitt, skrev også til ei som sendte meg healing. Fikk ut mye vondt og tenker ikke så mye på det mer som jeg gjorde da, jeg vil si det var bra terapi. 

Har gjort det før, men ikke nå lenger. Tenker at jeg trenger å øve meg på å uttrykke behov og tanker muntlig. Ved å skrive vil jeg bare fortsette å bruke det som en krykke og jeg vil ikke få utfordret meg. Anbefaler deg heller å prate med terapeuten om at det er vanskelig for deg å si det du vil høyt sånn at dere kan jobbe med det. 

AnonymBruker

Jeg har gjort det noen ganger. Det har ikke vært for å slippe å snakke muntlig, men i perioder hvor det har gått lengre tid mellom terapitimene, har det føltes greit å sende en tekst eller to mellom dem. Dessuten blir det en fin mulighet til å fordøye tankene litt. 

Anonymkode: 54bd1...d51

stjernestøv skrev (17 timer siden):

Jeg skrev har skrevet til flere psykologer og det har bare vært positivt, har aldri vært noe flink til å snakke for meg. Men det har blitt bedre med årene og jeg føler meg ferdig med å skrive om livet mitt, skrev også til ei som sendte meg healing. Fikk ut mye vondt og tenker ikke så mye på det mer som jeg gjorde da, jeg vil si det var bra terapi. 

Så bra det har hjulpet for deg. Jeg er heller ikke noe god på å snakke for meg, så tenker at å skrive kan være ett godt hjelpemiddel.

kupton skrev (17 timer siden):

Det er absolutt innafor. Oftest er det svært nyttig.

Så bra. 

Humlesurr skrev (16 timer siden):

Har gjort det før, men ikke nå lenger. Tenker at jeg trenger å øve meg på å uttrykke behov og tanker muntlig. Ved å skrive vil jeg bare fortsette å bruke det som en krykke og jeg vil ikke få utfordret meg. Anbefaler deg heller å prate med terapeuten om at det er vanskelig for deg å si det du vil høyt sånn at dere kan jobbe med det. 

Det er jo ett poeng. Men jeg synes at hvis det er noe litt langt jeg skal si så er det lett å glemme deler eller ord, så det ikke blir helt rett. Tenker derfor at det er tryggere å skrive det ned, for da får man lest over det flere ganger og er sikker på at man får med alt og at det gir mening. Var det vanskelig for deg når du begynte å snakke i stedet for å skrive?

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har gjort det noen ganger. Det har ikke vært for å slippe å snakke muntlig, men i perioder hvor det har gått lengre tid mellom terapitimene, har det føltes greit å sende en tekst eller to mellom dem. Dessuten blir det en fin mulighet til å fordøye tankene litt. 

Anonymkode: 54bd1...d51

Høres ut som en fin løsning. Har du e-post adressen til behandler siden du sender tekstene?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...