Gå til innhold

Har bedre enn noen gang fått se at kroppen bare er et hylster for sjelen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det ingen her som tror at sjelen bor i en kropp? Eller at det finnes sjeler overhodet? 

Anonymkode: 3b300...3af

d et er vel ganske åpenbart at vi mennesker har en sjel?

hva mener du med at du "bedre enn noen gang" ? Skjønte ikke inngangen til spåørsmålet? 

Anonymkode: 9fe55...b53

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

hva mener du med at du "bedre enn noen gang" ? Skjønte ikke inngangen til spåørsmålet? 

En gang for ikke så lenge siden var jeg så høy at jeg svevde ut av meg selv og så andre menneskers sjeler ovenfra. Da så jeg at de hadde ulike nyanser av grått i seg. Noen var veldig lys grå og andre var mørkegrå. Tror det dreide seg om grader av noe, grader av godhet. Det finnes mennesker som er veldig snille og gode, og mennesker som er mindre snille og gode. Det var nok det jeg fikk jeg et innblikk i da. Lurer på hvilke fargenyanser intelligens har. Kanskje blått 💙

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En gang for ikke så lenge siden var jeg så høy at jeg svevde ut av meg selv og så andre menneskers sjeler ovenfra. Da så jeg at de hadde ulike nyanser av grått i seg. Noen var veldig lys grå og andre var mørkegrå. Tror det dreide seg om grader av noe, grader av godhet. Det finnes mennesker som er veldig snille og gode, og mennesker som er mindre snille og gode. Det var nok det jeg fikk jeg et innblikk i da. Lurer på hvilke fargenyanser intelligens har. Kanskje blått 💙

du var så rusa at rusen hjalp deg se klarere mener du ?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei, ikke rus. Jeg var manisk. 

en h vorfor tror du at du så klarere, at du likso fikk en slags åpenbaring ?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Er det ingen her som tror at sjelen bor i en kropp? Eller at det finnes sjeler overhodet? 

Hva er en sjel?

Anonymkode: 5d577...a86

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hvorfor er det åpenbart?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva tenker andre om det? Tenker spesielt på Hawkins som var en smart, intelligent person, men fanget i en syk kropp. 

Jeg tror smarte intelligente folk kan være i syke kropper ja.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, sjel har jeg ikke noen grunn til å tro på at finnes, ihvertfall ikke gitt dens vanlige deifnisjon https://no.wikipedia.org/wiki/Sjel

Bevissthet derimot det tror jeg på, for det er det mange indikasjoner på at finnes ;) 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

en h vorfor tror du at du så klarere, at du likso fikk en slags åpenbaring ?

Ja, jeg så det klart som i en åpenbaring. Men jeg avviser det herved (nok en gang) som psykotisk vrøvl. Dumt at jeg begynte å tenke på dette igjen. Det er jo bare surr og rør fra et psykotisk hode og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Sånn. Der fikk jeg ristet det av meg igjen. Må liksom bare bestemme meg for at dette bare er tull og tøys hver gang disse tankene/minnene dukker opp. Heldigvis skjer det ikke ofte. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, jeg så det klart som i en åpenbaring. Men jeg avviser det herved (nok en gang) som psykotisk vrøvl. Dumt at jeg begynte å tenke på dette igjen. Det er jo bare surr og rør fra et psykotisk hode og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Sånn. Der fikk jeg ristet det av meg igjen. Må liksom bare bestemme meg for at dette bare er tull og tøys hver gang disse tankene/minnene dukker opp. Heldigvis skjer det ikke ofte. 

må være slitsomt å ha det slik :( Opplever du mye av det ?

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hva er en sjel?

Grendel skrev (14 minutter siden):

Joda. Jeg vil si at abstrakte ting også finnes.

Like Utfall skrev (2 minutter siden):

Jeg tror smarte intelligente folk kan være i syke kropper ja.

Nei, sjel har jeg ikke noen grunn til å tro på at finnes, ihvertfall ikke gitt dens vanlige deifnisjon https://no.wikipedia.org/wiki/Sjel

Bevissthet derimot det tror jeg på, for det er det mange indikasjoner på at finnes ;) 

Jeg tror sjelen er bevisstheten vår og personligheten vår. Det er abstrakt, men likevel virkelig. Og dette bor i kroppene våre som da blir beholdere/hylstere. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

må være slitsomt å ha det slik :( Opplever du mye av det ?

Nei, heldigvis ikke. Det jeg fortalte om var psykotisk, men jeg er ikke der nå. Men viktig å ikke gå inn i det og forfølge ideen og tankene, og bli fanget i det. Viktig å avvise det og legge det bort. Innse at det man opplevde ikke var virkelig. Men det er vanskelig noen ganger når minnene om det dukker opp fordi det opplevdes så sterkt og virkelig. 

AnonymBruker

Hjernen er jo plassert i hodet, og det er hva som er i den som definerer oss. Så kan vi kalle det sjel eller bevissthet eller hva det nå måtte være. Kropp er kropp. 

Anonymkode: d2528...b1b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Jeg tror sjelen er bevisstheten vår og personligheten vår. Det er abstrakt, men likevel virkelig. Og dette bor i kroppene våre som da blir beholdere/hylstere. 

Jeg tenker vi bare kaller dette hjerneaktivitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...