Gå til innhold

Liker ikke mine tenner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er 19 år og hadde en ulykke etter jeg beit i noe som gjorde alle tenna slitte. Nå liker jeg ikke smilet mitt mer eller hvordan tenna ser ut. Når jeg smiler forsvinner det meste av tenna. Jeg er flau over det og forteller tannlegen, men jeg blir ikke hørt på. Tannlegen sa enten må jeg borre alle tennene og fjerne dem for å sette krone eller leve med de jeg har. Hva skal jeg gjøre hvis jeg hater tennene mine og jeg vil isolere meg fordi de ser så ekle og slitte ut. Jeg oppdager hver dag at de blir kortere og kortere i lengden når jeg spiser som at de ikke tåler noe:( Har noen forslag hva jeg kan gjøre for å et fint slik og kvitte meg med isingen og skjevesmertene...

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 19 år og hadde en ulykke etter jeg beit i noe som gjorde alle tenna slitte. Nå liker jeg ikke smilet mitt mer eller hvordan tenna ser ut. Når jeg smiler forsvinner det meste av tenna. Jeg er flau over det og forteller tannlegen, men jeg blir ikke hørt på. Tannlegen sa enten må jeg borre alle tennene og fjerne dem for å sette krone eller leve med de jeg har. Hva skal jeg gjøre hvis jeg hater tennene mine og jeg vil isolere meg fordi de ser så ekle og slitte ut. Jeg oppdager hver dag at de blir kortere og kortere i lengden når jeg spiser som at de ikke tåler noe:( Har noen forslag hva jeg kan gjøre for å et fint slik og kvitte meg med isingen og skjevesmertene...

Anonymkode: f8d5e...2f7

Gå til en annen tannlege for second opinion. Hvis han sier det samme sitter problemet i hodet ditt.

Anonymkode: 3603e...580

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg oppdager hver dag at de blir kortere og kortere i lengden når jeg spiser som at de ikke tåler noe:(

Tenner blir ikke synlig kortere og kortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også komplekser med tennene mine. Spesiellt fortann som skiller seg ut. Har pratet med min tannlege om det men han sier at det blir svært kostbart å gjøre noe med det. Så jeg forsøker bare å smile når folk er litt på avstand  eller med lukket munn slik at de legger minst mulig merke til det. Plagsomt men sånn er det. 

Anonymkode: 55574...d37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også komplekser med tennene mine. Spesiellt fortann som skiller seg ut. Har pratet med min tannlege om det men han sier at det blir svært kostbart å gjøre noe med det. Så jeg forsøker bare å smile når folk er litt på avstand  eller med lukket munn slik at de legger minst mulig merke til det. Plagsomt men sånn er det. 

Anonymkode: 55574...d37

Her handler det ikke om kostbarhet, men mer om de ikke vil gjøre noe. Alle mine er slitte og synes de ser så ekle ut. Har sagt til tannlegen og vil helst ikke gå ut og vil isolere meg på grunn av dem. Du har nok kun en fortann. Her ligger det hos alle tennene og er flau over dem. Fikk tilbud oM å trekke alle, men foreldre tillater det ikke. Jeg vil egentlig helst isolere meg fra alle for hvor stygge de ser ut.

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
cilie skrev (2 timer siden):

Tenner blir ikke synlig kortere og kortere. 

De ble kortere og størrelsen og er slitt. De blir kortere hver dag også. 

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gå til en annen tannlege for second opinion. Hvis han sier det samme sitter problemet i hodet ditt.

Anonymkode: 3603e...580

Problemet er ikke i hode mitt når mine gjevnaldere på skolen har flotte tenner

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er ikke i hode mitt når mine gjevnaldere på skolen har flotte tenner

Anonymkode: f8d5e...2f7

Jo, alt tyder på at du beskriver psykiske vansker. Hvorvidt tennene dine er like pene som tennene til andre i klassen din, kan ikke vi vite noe om. Men at tennene skulle krympe daglig, er innbilning. Dermed er det også mulig at du feiloppfatter ditt eget utseende, mer generelt sett. 

Forøvrig kan ikke alle ha like pene tenner, være like høye, like gode i matematikk, ha like mange venner, løpe like fort osv. Sånn er livet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 timer siden):

Jo, alt tyder på at du beskriver psykiske vansker. Hvorvidt tennene dine er like pene som tennene til andre i klassen din, kan ikke vi vite noe om. Men at tennene skulle krympe daglig, er innbilning. Dermed er det også mulig at du feiloppfatter ditt eget utseende, mer generelt sett. 

Forøvrig kan ikke alle ha like pene tenner, være like høye, like gode i matematikk, ha like mange venner, løpe like fort osv. Sånn er livet. 

Egt ikke, man skal ha et godt selvbilde og jo jeg vet de andre i klassen har. Ingen i min klasse har slitte tenner... jeg hadde pene tenner før, men de ble slitte etter ulykken. Jeg spør om råd hva jeg kan gjøre med dem siden liker ikke dem. Jeg vil helst ha mine gamle. Når tennene blir slitte blir de kortere. 

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt bilde h

frosken skrev (4 timer siden):

Jo, alt tyder på at du beskriver psykiske vansker. Hvorvidt tennene dine er like pene som tennene til andre i klassen din, kan ikke vi vite noe om. Men at tennene skulle krympe daglig, er innbilning. Dermed er det også mulig at du feiloppfatter ditt eget utseende, mer generelt sett. 

Forøvrig kan ikke alle ha like pene tenner, være like høye, like gode i matematikk, ha like mange venner, løpe like fort osv. Sånn er livet. 

jeg har tatt bilde hver dag av dem

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tatt bilde h

jeg har tatt bilde hver dag av dem

Anonymkode: f8d5e...2f7

Jeg har ingen tro på at tennene dine blir kortere dag for dag. 

Hva slags ulykke er det snakk om? Hva sier foreldrene dine om tennene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (4 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at tennene dine blir kortere dag for dag. 

Hva slags ulykke er det snakk om? Hva sier foreldrene dine om tennene dine?

Jeg beit på brillene mine de var av metall og slet bort alle tenna kjapt. De blir mer og mer slitt nå som jeg stadig spiser og har dårlig selvtillit av de tenna jeg har

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg beit på brillene mine de var av metall og slet bort alle tenna kjapt. De blir mer og mer slitt nå som jeg stadig spiser og har dårlig selvtillit av de tenna jeg har

Anonymkode: f8d5e...2f7

 

frosken skrev (5 minutter siden):

Jeg har ingen tro på at tennene dine blir kortere dag for dag. 

Hva slags ulykke er det snakk om? Hva sier foreldrene dine om tennene dine?

Jeg mener etter hendelsen blir de enda mer og mer slitt. Jeg har dårlig selvtillit av dem nå utsendemessig. Jeg er flau over dem selv pm jeg aldri har hatt hull. Det synes ganske mye ar jeg har slitte tenner. Tannlegen vil ikke høre på meg og hvis en behandling blir gjennomført så vil de borre alle

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Jeg mener etter hendelsen blir de enda mer og mer slitt. Jeg har dårlig selvtillit av dem nå utsendemessig. Jeg er flau over dem selv pm jeg aldri har hatt hull. Det synes ganske mye ar jeg har slitte tenner. Tannlegen vil ikke høre på meg og hvis en behandling blir gjennomført så vil de borre alle

Anonymkode: f8d5e...2f7

Hva sier foreldrene dine? Mener de også at tennene dine er skadet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Hva sier foreldrene dine? Mener de også at tennene dine er skadet?

Ja de har sagt at de er slitt, men pene. Men jeg liker ikke hvordan de ser ut på grunn av slitasjen som får meg til å få dårlig selvtillit

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja de har sagt at de er slitt, men pene. Men jeg liker ikke hvordan de ser ut på grunn av slitasjen som får meg til å få dårlig selvtillit

Anonymkode: f8d5e...2f7

Du kan evt. bestille en time hos en privatpraktiserende tannlege for å få en ny vurdering. Denne timen vil du imidlertid måtte betale for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (2 minutter siden):

Hva sier foreldrene dine? Mener de også at tennene dine er skadet?

Jeg gråter hver dag på grunn av hendelsen og det er ingen ting som blir gjort for p få vekk slitasjen 

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (Akkurat nå):

Du kan evt. bestille en time hos en privatpraktiserende tannlege for å få en ny vurdering. Denne timen vil du imidlertid måtte betale for. 

Har vært hos en privat, men han sa enten må vi borre alle tennene eller leve med slitasjen. Jeg gråter hver dag over det.

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (1 minutt siden):

Du kan evt. bestille en time hos en privatpraktiserende tannlege for å få en ny vurdering. Denne timen vil du imidlertid måtte betale for. 

Foreldre nektet at jeg skulle fjerne de jeg har, men de blir stadig mer og mer slitt hver dag som får meg til å isolere meg

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (8 minutter siden):

Du kan evt. bestille en time hos en privatpraktiserende tannlege for å få en ny vurdering. Denne timen vil du imidlertid måtte betale for. 

Jeg kan ikke spise is krem, chips eller noe særlig mat

Anonymkode: f8d5e...2f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...