Gå til innhold

Ungdom, slutt å klag, bare kjøp bolig utenfor sentrum ! #BLM


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/dlElGj/faerre-boliger-ute-i-oslo-oppfordrer-unge-til-aa-kjoepe-utenfor-sentrum

Slutt å klag på at det er dyrt med bolig i sentrum av Oslo, ungdom, se heller mot ghettoen på bøler, der får du kjøpt en fin leilighet i en gammel blokk til bare 4.6 millioner kroner som bare krever 920'000 kroner i inntekt for å få lån til. Og bare 700'000 i oppsparte midler, og etter studielån og slikt på f.eks 300'000 er jo det bare en million kroner , det er jo ingenting det.

Så enkelt er det. :) 

En skulle tro dette var en parodi, men det er det ikke. Dette er Oslo i år 2021. Alle later som at dette er normalt/greit, og at ungdommen bare er bortskjemte og bare vil bo i sentrum. Men ærlig talt dere "boomers" skulle prøvd å være i ungdommens sko, da ville tonen endre seg ganske så raskt :) 

Tror det er på tide å hugge ned skog, nedre deler av nordmarka f.eks må gå. Trist for dere med millionvilla som liker å kose dere på skitur der mens de fattige presses ut av byen, men med mindre dere har bedre forslag så får dere bare godta det, Kall det solidaritet, og dugnad, og andre ord dere liker å skrive på twitter. Vi hugger skog, frem til problemet er løst. Så er det opp til dere hvor mye skog dere ender opp med til slutt ;) 

Incentiver er viktig for løsninger på problemer. Her er alle incentivene i en retning, som er å fortsette dette og bygge minst mulig, for alle vinner da, bortsett fra de som taper, og dette hovedsakelig brune og svarte borgere og ungdom, så hvem bryr seg om dem lizzom, vi kan overkjøre dem og skrive en svart #BLM på twitter, mens vi presser de svarte ut av Oslo, så er alt greit fordi det som teller her i livet er å Virtue Signale på twitter.

Isteden for anti-rasist aksjoner hvor en rope "ingen rasister i våre gater" ut i lufta og endrer ingenting, hva med å starte "vi hugger ned nordmarka til dere bygger nok boliger" aksjoner istedenfor? Bare en tanke i natten for dere antirasister og #blm taggere.

Men fra spøk til alvor, tror ikke det er mye håp for Oslo, og med det etterhvert hele landet også. Det er synd, men det var artig så lenge det varte. Håper dere synes det var verdt det.

 

Lykke til

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

#FavelasInNordmarka :) 

148.jpg

Norge år 2030. Mange minoriteter nekter å flytte ut av byen og starter uformelle boliger i nordmarka istedenfor. Inspirert av andre kulturer som ikke klarte å løse boligproblemene sine.

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den leiligheten på Bøler var ett dårlig eksempel. Du får noe til 2,5 på Haugenstua, eller Furuset. Ikke like stor selvfølgelig.

Det bor fortsatt norske folk i det du kaller ghetto. Men fortsett å snakk det ned så flytter vi nok alle sammen....

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 Men fortsett å snakk det ned så flytter vi nok alle sammen....

Anonymkode: 85f98...7bd

Snakk om å skyte budbringeren... 

Og flytte hvor? Til favelaen 🤣 Neida :P 

Beklager om tonen min fremstod som at jeg skylder på de fattige eller de på oslo øst. Jeg tror dere er ofre, ikke gjerningsmennene, i denne fortellingen. De rike i Oslo vest, promoterer fri flyt av billig arbeidskraft gjennom arbeid og asyl, for å presse DINE og dine naboers lønninger ned, samtidig som populasjonsøkningen som følge av menneskeflyttingen presser deres boligverdi opp. Jeg har ingenting imot fattigfolk eller folk i "ghettoer" eller ghettoer. Tro meg, jeg er super fattig selv. 

Men synes dere bør endre holdning litt, jeg er ikke fienden, selv om det kanskje føles slik. Rett sinnet ditt andre retningen pliz.

 

Og, ja, grunnen til at jeg bruker ordet "ghetto" er fordi det gjør noe med kulturen, når mennesker som behandles dårlig av samfunnet samles i et lite geografisk område. Det er bare fakta. Du kan si hva du vil, og ja det bor fortsatt et par nordmenn der hovedsakelig pensjonister. Det er ikke individenes skyld men samfunnet. 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det bor fortsatt norske folk i det du kaller ghetto

Anonymkode: 85f98...7bd

Du tok meg der, jeg burde skjønt det når leiligheten kosta 4.6 millioner kroner, bøler skole har veldig lav minoritetspråkelige faktisk bare 15% (nøklevann 44% vet ikke eksakt skolekretsene og slikt), det var overraskende for meg men forklarer boligprisen trolig du har et poeng der ja. Var ikke ghetto, bor fortsatt mange norske folk der, derfor 4.6 millioner, hehe 😛 En lærer som en lever.

Men, det var ikke poenget mitt da, ;)

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Forstår ikke folk som vil bo i Oslo. 
 

På landet kan du få leilighet til 300 000

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176332157
 

enebolig til en halv mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=203471984

 

Anonymkode: 74625...a87

Og sikkert kort vei til buss og jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Dorthe skrev (14 minutter siden):

Og sikkert kort vei til buss og jobb...

Trygdede kan fint bo på landet.

Anonymkode: 74625...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forstår ikke folk som vil bo i Oslo. 
 

På landet kan du få leilighet til 300 000

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176332157
 

enebolig til en halv mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=203471984

 

Anonymkode: 74625...a87

Ser ut til å koste en god del bare i oppussing og vedlikehold. 

Anonymkode: 9a447...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Trygdede kan fint bo på landet.

Anonymkode: 74625...a87

Haha ikke faen, jeg bor i Oslo og kommer aldri til å bosette meg på landet med bygdedyr, nysgjerrige sladrende nabokjerringer og det som verre er. Er opprinnelig fra en bygd oppe i Nord-Norge og aldri mer. Bor heller trangt her i Oslo en å ha enebolig i hjembygda 😂

Anonymkode: 9a447...7d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forstår ikke folk som vil bo i Oslo. 
 

På landet kan du få leilighet til 300 000

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176332157
 

enebolig til en halv mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=203471984

 

Anonymkode: 74625...a87

Tror du blir stemplet som rasist ganske fort om du sier dette til minoritetene i Oslo som er overvekt av de fattige der at du bare må flytte til landet om det er for dyrt for dem. Da tror jeg ikke en #BLM post på twitter vil redde deg fra mobben. Folk flest ønsker ikke å flytte vekk fra alle venner kjente og eventuelle jobbmuligheter. 

Uansett, liker ikke veien ting går med samfunnet, dette kommer til å føre til konflikter ala det vi ser i USA, det vil ikke bli trivelig. 

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Snakk om å skyte budbringeren... 

Og flytte hvor? Til favelaen 🤣 Neida :P 

Beklager om tonen min fremstod som at jeg skylder på de fattige eller de på oslo øst. Jeg tror dere er ofre, ikke gjerningsmennene, i denne fortellingen. De rike i Oslo vest, promoterer fri flyt av billig arbeidskraft gjennom arbeid og asyl, for å presse DINE og dine naboers lønninger ned, samtidig som populasjonsøkningen som følge av menneskeflyttingen presser deres boligverdi opp. Jeg har ingenting imot fattigfolk eller folk i "ghettoer" eller ghettoer. Tro meg, jeg er super fattig selv. 

Men synes dere bør endre holdning litt, jeg er ikke fienden, selv om det kanskje føles slik. Rett sinnet ditt andre retningen pliz.

 

Og, ja, grunnen til at jeg bruker ordet "ghetto" er fordi det gjør noe med kulturen, når mennesker som behandles dårlig av samfunnet samles i et lite geografisk område. Det er bare fakta. Du kan si hva du vil, og ja det bor fortsatt et par nordmenn der hovedsakelig pensjonister. Det er ikke individenes skyld men samfunnet. 

Du tok meg der, jeg burde skjønt det når leiligheten kosta 4.6 millioner kroner, bøler skole har veldig lav minoritetspråkelige faktisk bare 15% (nøklevann 44% vet ikke eksakt skolekretsene og slikt), det var overraskende for meg men forklarer boligprisen trolig du har et poeng der ja. Var ikke ghetto, bor fortsatt mange norske folk der, derfor 4.6 millioner, hehe 😛 En lærer som en lever.

Men, det var ikke poenget mitt da, ;)

Anonymkode: 61ca8...a3d

Dessuten er jeg ikke fattig. Jeg eier leilighet og har sparepenger. Da jeg flyttet hit for 22 år siden var det stor overvekt av nordmenn. Det er innvandringspolitikken det er noe feil med. Jeg foreslår å bygge utleieleiligheter i statlig regi, på oslo vest, så får man spredt innvandrerbefolkningen litt. Hadde feks Romsås blitt bygd ut i dag hadde det vært kjempepopulært blant alle. Nær skogen, fantastisk utsikt osv. Men fordi det bor mange innvandrere så er det mange som frykter boligprisfall. 

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Forstår ikke folk som vil bo i Oslo. 
 

På landet kan du få leilighet til 300 000

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=176332157
 

enebolig til en halv mill.

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=203471984

 

Anonymkode: 74625...a87

Det blir ikke billig å pusse opp den boligen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er innvandringspolitikken det er noe feil med. Jeg foreslår å bygge utleieleiligheter i statlig regi, på oslo vest, så får man spredt innvandrerbefolkningen litt. 

Anonymkode: 85f98...7bd

Joa spredning er bedre enn konsentrerte område, men problemet er mer antallet, når du når 35% innvandrerandel i Oslo, så blir å spre dem rundt fortsatt et veldig tykt lag over alt. Siden det er plassmangel forstår jeg ikke hvorfor en fører slik politikk som øker presset på arealene.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

 Hadde feks Romsås blitt bygd ut i dag hadde det vært kjempepopulært blant alle. Nær skogen, fantastisk utsikt osv. Men fordi det bor mange innvandrere så er det mange som frykter boligprisfall. 

Anonymkode: 85f98...7bd

Virker være mye ledig skog der ja, særlig vest for Ammerud helt frem til kjelsås. Masse skog. Der kan det bygges. Boliger. Som folk kan bo i, isteden for å bli sendt ut i gokk. Ja, det er kjipt å miste skogsarealer selvsagt men med mindre folk har bedre løsninger for å redusere presset på arealene, så må skog hugges for å gi plass til mennesker.

#ViHuggerNordmarkaForÅBekjempeRasisme

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (18 minutter siden):

Det blir ikke billig å pusse opp den boligen der.

Eneboligen mener du? Om badet er så strøkent som det ser ut og kjøkkenet ikke har fuktskader (og man gidder ha den innredningen) kommer man langt med noen liter maling og kanskje noe panel eller mf-plater der, trenger ikke koste all verden. Vaskerommet og kjellerstua (var det ikke der taket må legges?) kan vente til man får spart litt. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (10 minutter siden):

Eneboligen mener du? Om badet er så strøkent som det ser ut og kjøkkenet ikke har fuktskader (og man gidder ha den innredningen) kommer man langt med noen liter maling og kanskje noe panel eller mf-plater der, trenger ikke koste all verden. Vaskerommet og kjellerstua (var det ikke der taket må legges?) kan vente til man får spart litt. 😊

Les hva som står i teksten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (44 minutter siden):

Det blir ikke billig å pusse opp den boligen der.

En av grunnene til at boliger er blitt så dyrt et at folk har for høye krav til standard.

Anonymkode: 74625...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Virker være mye ledig skog der ja, særlig vest for Ammerud helt frem til kjelsås. Masse skog. Der kan det bygges. Boliger. Som folk kan bo i, isteden for å bli sendt ut i gokk. Ja, det er kjipt å miste skogsarealer selvsagt men med mindre folk har bedre løsninger for å redusere presset på arealene, så må skog hugges for å gi plass til mennesker.

Hvorfor er det alltid Lillo- og Østmarka politikerne og kritikerne foreslår å bebygge? Hvis markagrensa skal oppheves, foreslår jeg det startes med å utvide bebyggelsen i Sørkedalen og andre steder på vestkanten. Der er det mer å ta av, og det "rammer" folk som har større hager og parker tilgjengelig, i stedet for de (I gjennomsnitt) langt mer nøkterne bomiljøene ved Østmarka og Lillomarka.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (28 minutter siden):

Hvorfor er det alltid Lillo- og Østmarka politikerne og kritikerne foreslår å bebygge? Hvis markagrensa skal oppheves, foreslår jeg det startes med å utvide bebyggelsen i Sørkedalen og andre steder på vestkanten. Der er det mer å ta av, og det "rammer" folk som har større hager og parker tilgjengelig, i stedet for de (I gjennomsnitt) langt mer nøkterne bomiljøene ved Østmarka og Lillomarka.  

Nei jeg er med på å hugge skog, og/eller konfiskere golfbaner, på vestsiden også. Han bare nevnte Romsås så jeg begynte å se på kart over områdene rundt der og så mye grønt  :P 

Så, du er med på trehugging/landkonfiskering, så lenge byrden fordeles rettferdig og vestkanten tar sin byrde?

Eller, mener du det er en dum ide og at fattige minoriteter og svarte heller bør presses ut av byen? Er du rasist eller antirasist? ;) 

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei jeg er med på å hugge skog, og/eller konfiskere golfbaner, på vestsiden også. Han bare nevnte Romsås så jeg begynte å se på kart over områdene rundt der og så mye grønt  :P 

Så, du er med på trehugging/landkonfiskering, så lenge byrden fordeles rettferdig og vestkanten tar sin byrde?

Eller, mener du det er en dum ide og at fattige minoriteter og svarte heller bør presses ut av byen? Er du rasist eller antirasist? ;) 

Anonymkode: 61ca8...a3d

Eller kanskje stoppe innvandringen siden all befolkningsvekst i Oslo siste 20 år skyldes innvandring? Er det rasistisk å mene det?

Anonymkode: 74625...a87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Romslig 3-roms oppussingsobjekt med enkel adkomst i 1. etg. Heis, sydøstvendt balkong, garasjeplass og varmtvann inkl. | FINN.no

Her får du 3 roms sentralt på furuset/nedre haugen for 2,5

Vil du ha noe mindre?

 

Hva med en 31m2 ettroms på Haugenstua?

 

Lys og arealeffektiv 1-roms med sovealkove - Vestvendt balkong - Nytt bad fra 2019 - Heis - V.V og fyring inkl. | FINN.no

 

 

Det går an å få rimelig bolig i Oslo.

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...