Gå til innhold

Ungdom, slutt å klag, bare kjøp bolig utenfor sentrum ! #BLM


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Øvrig sett er det veldig dumt av innvandringsmotstandere å hetse Oslo Øst, blir det nedsnakking av å bo der, så blir det til slutt bare innvandrere igjen. Hvis norsk ungdom kjøper seg inn, (de er jo ofte liberale og antirasisistiske), så blir det mindre ghetto og mer som det var før.

 

Selv flytter jeg ikke fra skjønne Groruddalen, det er fint og luftig her jeg bor, kort vei til marka og butikker, og Oslo sentrum også. Folk som TS er de som snakker det ned, og sementerer utviklingen i negativ retning.

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her får du 3 roms sentralt på furuset/nedre haugen for 2,5

Det går an å få rimelig bolig i Oslo.

Anonymkode: 85f98...7bd

Må huske å ta med fellesgjelden. Det er en del av kjøpsprisen

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Folk som TS er de som snakker det ned, og sementerer utviklingen i negativ retning.

Anonymkode: 85f98...7bd

Enig med deg i det. Folk som TS er årsaken til problemet. Løsningen er folk med fine tomme fraser som gjør at ingenting skjer og ting blir verre og verre. Det er sånn vi egentlig blir kvitt problemer, og det har historien i Oslo vist oss.

#BLM #AntiGenocide #veganism #mangfoldervårstyrke #liklønnforliktarbeid #abortfremtil9måned #allekulturererlikegode #kjønnfinnesikke #feministsforislam #vimåslutteåbrukestrøm #GretaThunberg #11årpååreddekloden

Wooow, Nå føler jeg meg bra. Nå har jeg løst problemene våre :D Ahhhh så digg. Nå får jeg nok sosiale kreds i vennelfokken.

Få meg bort fra denne verdenen, pliz, dette er for mye for meg. Jeg klarer det ikke :( 

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Må huske å ta med fellesgjelden. Det er en del av kjøpsprisen

Enig med deg i det. Folk som TS er årsaken til problemet. Løsningen er folk med fine tomme fraser som gjør at ingenting skjer og ting blir verre og verre. Det er sånn vi egentlig blir kvitt problemer, og det har historien i Oslo vist oss.

#BLM #AntiGenocide #veganism #mangfoldervårstyrke #liklønnforliktarbeid #abortfremtil9måned #allekulturererlikegode #kjønnfinnesikke #feministsforislam #vimåslutteåbrukestrøm #GretaThunberg #11årpååreddekloden

Wooow, Nå føler jeg meg bra. Nå har jeg løst problemene våre :D Ahhhh så digg. Nå får jeg nok sosiale kreds i vennelfokken.

Få meg bort fra denne verdenen, pliz, dette er for mye for meg. Jeg klarer det ikke :( 

Anonymkode: 61ca8...a3d

Du er i alle fall veldig nedlatende og arrogant. Tipper du bor på vestkanten og føler deg hevet over folkeskikken.... Kognitiv bias har du også, hevder Oslo øst folk er "fattige" og støtter en masse PK tull. Jeg er veldig langt unna å skrive hash tags som kan tas til inntekt for det multikulturelle falitt prosjektet som ser ut til å ha endret Norge.

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du er i alle fall veldig nedlatende og arrogant. Tipper du bor på vestkanten og føler deg hevet over folkeskikken.... 

Anonymkode: 85f98...7bd

Er det ikke rasistisk å generalisere slik om folka som bor på vestkanten ? Ville du gjort det om andre grupper ? ;) #CANCELED

Vet ikke om du har fått det med deg, men denne tråden har en spesiell utforming, jeg setter ting på spissen, bruker ironi og overdrvelser, for å få frem et poeng. Beklager om du føler deg truffet, intet av det jeg har sagt har hatt deg som fokus. Jeg aner ingenting om deg. Du er sikkert en fin fyr. Selv om du trolig også er påvirket av egeninteresser som kan føre til en bias som potensielt ikke er i Rikets favør. F.eks som boligeier.

Jeg kritiserer samfunnet, og hvor lett en virker dytte alvorlige problemer under bordet og satse på det beste, det har vi prøvd før som før 2.verdenskrig. Hva om vi lar tyskerne få fritt leide i våre vann så de ikke kan tas av storbritania når de frakter materialer til å bygge gasskammerne og tanksene sine. Ja, det er lurt, for da blir de ikke sure på oss så kanskje de tar oss sist. God ide. :D Vi hadde griseflaks at de vi burde vært allierte med og ble allierte med etterpå, endte opp med å vinne, men de kunne tapt også og da ville vi hatt mye av skylden for at tyskerne tok over hele jordkloden og innførte sine greier. 

Det er greit å være "imot krig" og for ditt og datt som høres fint ut. Men vi må tenke litt lengre. Vi arvet noe flott, og bør la fremtidige generasjoner også få oppleve det, ikke drive rovdrift på samfunnet for å berike oss selv.

Og noen ganger, som med tyskerne, er de riktige valgene, veldig tunge å ta og føles ikke riktige og kan koste på kort sikt, men facts don't care about our feelings.

Anonymkode: 61ca8...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

"facts dont care about feelings"...

 

Da får du nå komme med facts først da, ikke en masse svada du har kokt i hop oppe i ditt stille sinn. 99 prosent av det du kommer med er vås. 1% fakta.

Hele tråden din er startet med din misforståelse om att boligen til over 4 mill på Bøler var i en ghetto.

 

Du tror nok du er smartere enn du er.... Jeg tror ikke du er særlig smart, og evner nok ikke ta til deg korreksjon.

 

Over og ut.

Anonymkode: 85f98...7bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så, du er med på trehugging/landkonfiskering, så lenge byrden fordeles rettferdig og vestkanten tar sin byrde?

Eller, mener du det er en dum ide og at fattige minoriteter og svarte heller bør presses ut av byen? Er du rasist eller antirasist?

Jeg orker ikke altfor unyanserte diskusjoner. Verden er ikke bare enten - eller. 

Jeg er for at det bygges variert i størrelse og pris over hele byen, ikke bare trangt, høyt og midt i trafikken i nordøst og rådyre familieboliger i vest. Jeg er også negativ til at elbil-eiere kan gjøre akkurat som de vil, mens familier som er bosatt ute i byens randsoner av økonomiske grunner, må betale bompenger for å levere i barnehagen og nektes å parkere. 

Jeg synes også at kommunale boliger skal fordeles på alle bydeler og at de med dårligst standard (som nå fungerer som en slags ubemannede hospitser) skal totalrenoveres eller rives. Folk elsker å påpeke at levealderen i enkelte bydeler er X år lavere enn i de "fine", men det er jo nettopp pga. opphopning av kommunale boliger, ikke fordi adressen gjør folk syke. 

Jeg er ikke for å presse noen ut av byen, men jeg tror ikke det hjelper de med dårligst råd å rasere marka og bygge Midtstuen-aktige strøk der inne. Jeg skjønner heller ikke hvorfor det er galt at folk med innvandrerbakgrunn (mange av dem er født her) bosetter seg der de faktisk har råd til å kjøpe bolig. Det ble mislikt at de bodde på Tøyen, likedan at de bodde på Grønland, og det er feil når de flytter fra sentrum til Groruddalen. La nå folk som ønsker å bo i Groruddalen, få bo der, det har alltid vært feil i noens øyne å bo der - også før det ble noen innvandrere å skylde på. 

Det er for sent å gå tilbake til et regulert boligmarked, det var heller ikke så mye bedre den gangen folk betalte én pris på papiret og en helt annen "under bordet". Men jeg synes byen skulle hatt et skikkelig leiemarked, slik at flere kunne leie av et seriøst firma, ikke av en bolighai. Jeg er også positiv til tiltak for å unngå at boliger blir brukt som investeringsobjekter, ikke til å bo i. Jeg vet ikke hva slags politiske løsninger som kreves for å få dette til. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...