Gå til innhold

Tannlegen gjør meg personlig konkurs!


tannlegeDYRTTT

Anbefalte innlegg

tannlegeDYRTTT

Jeg har hele livet hatt veldig skjeve tenner... og nå er jeg så vidt i gang med en plan for å rette med en tannregulering som ikke er veldig synlig.

Fikk i dag beskjed av tannlegen etter en slik konsultasjon at det kommer til å koste 40,000 kr - 50,000kr for å gjennomføre hele behandlingen. Tar ca 6 mnd. 

Hvem har så mye penger liggende?? Jeg spurte om forsikring dekker det men det gjør det visst ikke.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tannlegeDYRTTT

er det vanlig at forsikringer dekker det? eller har jeg misforstått noe tror dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tannlegeDYRTTT skrev (4 minutter siden):

er det vanlig at forsikringer dekker det? eller har jeg misforstått noe tror dere? 

Du betaler ikke alt på en gang uansett. Dette kan tas i etapper. Det er ikke vanlig at forsikring dekker dette. Normalt sett kan alvorlige sykdommer osv gjøre at man kan søke om få redusert summen, men dette høres ikke ut som sykdom. 

Anonymkode: 7f5c0...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannlegeDYRTTT skrev (5 minutter siden):

er det vanlig at forsikringer dekker det? eller har jeg misforstått noe tror dere? 

Du har nok misforstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel ingen forsikringer som dekker estetiske/kosmetiske behandlinger? 
 

Anonymkode: b12c0...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannlegeDYRTTT

nettopp.. det var det de sa, at siden det er kosmetisk så dekkes det ikke i hele tatt. 

Jeg forstod det var etappe vis, men var fortsatt snakk om nesten 10 000 kroner i startssum. Jeg kan jo spare opp dette beløpet, men har veldig lyst til å sette i gang nå da det tar mange måneder før resultat.,,,

en venninne sa jeg kunne sjekke ut et et mindre forbruks lån. Men jeg er veldig usikker. fra hva jeg ser kan jeg hvertfall få dette på dagen ser det ut som https://lanfordeg.no/forbrukslan/lan-uten-sikkerhet/ og da kan jeg gå til tannlegen og sette i gang. 

hva tenker dere?? er det helt ille å vurdere et lån for dette så jeg får kommet i gang eller bør jeg vente å spare opp?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tannlegeDYRTTT skrev (Akkurat nå):

nettopp.. det var det de sa, at siden det er kosmetisk så dekkes det ikke i hele tatt. 

Jeg forstod det var etappe vis, men var fortsatt snakk om nesten 10 000 kroner i startssum. Jeg kan jo spare opp dette beløpet, men har veldig lyst til å sette i gang nå da det tar mange måneder før resultat.,,,

en venninne sa jeg kunne sjekke ut et et mindre forbruks lån. Men jeg er veldig usikker. fra hva jeg ser kan jeg hvertfall få dette på dagen ser det ut som https://lanfordeg.no/forbrukslan/lan-uten-sikkerhet/ og da kan jeg gå til tannlegen og sette i gang. 

hva tenker dere?? er det helt ille å vurdere et lån for dette så jeg får kommet i gang eller bør jeg vente å spare opp?? 

Jeg synes det uklokt med forbrukslån for tannbehandling som ikke er nødvendig. Spar pengene først:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tannlegeDYRTTT skrev (12 minutter siden):

nettopp.. det var det de sa, at siden det er kosmetisk så dekkes det ikke i hele tatt. 

Jeg forstod det var etappe vis, men var fortsatt snakk om nesten 10 000 kroner i startssum. Jeg kan jo spare opp dette beløpet, men har veldig lyst til å sette i gang nå da det tar mange måneder før resultat.,,,

en venninne sa jeg kunne sjekke ut et et mindre forbruks lån. Men jeg er veldig usikker. fra hva jeg ser kan jeg hvertfall få dette på dagen ser det ut som https://lanfordeg.no/forbrukslan/lan-uten-sikkerhet/ og da kan jeg gå til tannlegen og sette i gang. 

hva tenker dere?? er det helt ille å vurdere et lån for dette så jeg får kommet i gang eller bør jeg vente å spare opp?? 

Spar opp.

Anonymkode: 4b53c...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tannlegeDYRTTT

er enig i det egentlig, takker for kloke råd her alle. fin helg til dere. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...