Gå til innhold

Ja eller nei til vaksinepass, det er spørsmålet. Hva mener du?


AnonymBruker

Ja eller nei til vaksinepass?  

12 stemmer

  1. 1. Ja eller nei til vaksinepass?

    • JA, jeg vil ha vaksinepass (brukes ved reiser mellom land, og for å kontrollene hvem som slipper inn på kino, konserter, spisesteder, butikker, frisør og tannlege))
      7
    • NEI, det er jeg imot
      5
    • VET IKKE
      0


Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (20 timer siden):

Det er ganske ekstremt å tro at dette blir noe skremmende. Det dreier seg om å unngå mest mulig smitte. I Brasil har de vært ganske åpne, der har det gått til helvete. I India enda verre, men ikke sammenlignbart grunnet stor fattig befolkning.

Det som kommer til å skje er at alle de vaksinerte flokker til og skal bruke tilbud for alt det er verdt, mens de uvaksinerte blir tvunget ut i jobb for å betjene de vaksinerte, med mye høyere smitterisiko. Da er det ikke akkurat de uvaksinerte som er de egoistiske her, som tilhengerne av utstrakt bruk av koronapass er frekke nok til å påstå. 

Anonymkode: abb4a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hva vi gjør her eller ikke gjør her bryr meg lite, men jeg ønsker vaksinepass slikl at jeg kan dra ut å reise. Hjelper lite om Norge dropper forskjeller på de med/uten vaksinepass når flere land krever dette!

Anonymkode: ed9ff...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et praktisk eksempel på nytteverdien av vaksinepass:
I en sportsgren jeg bedriver, kan vi nå arrangere stevner for ungdom tom 20 år og voksne bosatt i arrangørkommunen. Her kunne vi utvidet til alle voksne med vaksinepass om det hadde vært tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (21 minutter siden):

Et praktisk eksempel på nytteverdien av vaksinepass:
I en sportsgren jeg bedriver, kan vi nå arrangere stevner for ungdom tom 20 år og voksne bosatt i arrangørkommunen. Her kunne vi utvidet til alle voksne med vaksinepass om det hadde vært tilgjengelig.

Jeg synes dette var et godt - og udramatisk - eksempel på nytteverdien av vaksinepass. Så lenge det ikke er snakk om å bruke passene til å utestenge folk fra viktige arenaer (som jobb), så tenker jeg at det vil være en ok ting å ta i bruk f.eks. de nærmeste 6 mnd. 

Når det gjelder utenlandsreiser, så finnes jo tilsvarende bestemmelser i mange land allerede i forhold til andre vaksiner. Gulfebervaksine er f,eks påbudt i en rekke land i Afrika og Sør-Amerika.; uten dokumentasjon på vaksine avvises du ved innreise til landene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva vi gjør her eller ikke gjør her bryr meg lite, men jeg ønsker vaksinepass slikl at jeg kan dra ut å reise. Hjelper lite om Norge dropper forskjeller på de med/uten vaksinepass når flere land krever dette!

Anonymkode: ed9ff...6ed

Det som er nødvendig er vel dokumentasjon på at du har tatt vaksine? Det har du allerede på Helsenorge når det gjelder corona-vaksine, og i vaksineregisteret når det gjelder andre vaksiner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
kupton skrev (33 minutter siden):

Et praktisk eksempel på nytteverdien av vaksinepass:
I en sportsgren jeg bedriver, kan vi nå arrangere stevner for ungdom tom 20 år og voksne bosatt i arrangørkommunen. Her kunne vi utvidet til alle voksne med vaksinepass om det hadde vært tilgjengelig.

Mulig jeg er treg, men er alle dere arrangerer stevne for vaksinert ned til 20 år ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
frosken skrev (19 minutter siden):

Jeg synes dette var et godt - og udramatisk - eksempel på nytteverdien av vaksinepass. Så lenge det ikke er snakk om å bruke passene til å utestenge folk fra viktige arenaer (som jobb), så tenker jeg at det vil være en ok ting å ta i bruk f.eks. de nærmeste 6 mnd. 

Når det gjelder utenlandsreiser, så finnes jo tilsvarende bestemmelser i mange land allerede i forhold til andre vaksiner. Gulfebervaksine er f,eks påbudt i en rekke land i Afrika og Sør-Amerika.; uten dokumentasjon på vaksine avvises du ved innreise til landene. 

Men disse ungdommene kan ikke lenger være med på stevnene hvis vi får coronapass. Da er det ikke lenger lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Mulig jeg er treg, men er alle dere arrangerer stevne for vaksinert ned til 20 år ?

Ja, du er treg. Nei, alle ned til 20 er ikke vaksinert ned til 20 år. Men de som er det kan få være med, og det blir flere for hver uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (56 minutter siden):

Men disse ungdommene kan ikke lenger være med på stevnene hvis vi får coronapass. Da er det ikke lenger lov.

Joda. De kan fortsatt være med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
kupton skrev (5 minutter siden):

Ja, du er treg. Nei, alle ned til 20 er ikke vaksinert ned til 20 år. Men de som er det kan få være med, og det blir flere for hver uke. 

Takk for opplysning. Ellers skal jeg la være å falle ned på ditt nivå, så lar det du skrev det stå uimotsagt.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Men disse ungdommene kan ikke lenger være med på stevnene hvis vi får coronapass. Da er det ikke lenger lov.

Jeg ser for meg løsninger hvor det først settes et tak for hvor mange ungdommer som kan være med. I tillegg til disse, så kan det være med vaksinerte voksne. 

Hørte på Gjæver og gjengen før helgen, og de fleipet med at løsningen fremover ville være at du i tillegg til de festdeltagerne du virkelig ønsket å innby, så kunne du fylle på med folk med vaksinepass , slik at det så ut som om du hadde en stor og kul fest;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (13 timer siden):

Men disse ungdommene kan ikke lenger være med på stevnene hvis vi får coronapass. Da er det ikke lenger lov.

Ungdom opp til 20 år har fått lov til å drive idrett mesteparten av tiden. Det som skjer nå er kanskje at folk over 20 som er vaksinert også får drive med breddeidrett. Jeg tror ikke det vil bli strammet inn for noen på grunn av vaksinepass.

Hvis det skjer bør du gå i demonstrasjonstog, men husk munnbind. Det er mye rart som samles i de demonstrasjonene. Jeg liker heller ikke tiltak som er basert på moralisme og ikke smittevern.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (14 timer siden):

Det som er nødvendig er vel dokumentasjon på at du har tatt vaksine? Det har du allerede på Helsenorge når det gjelder corona-vaksine, og i vaksineregisteret når det gjelder andre vaksiner. 

Eksakt. Men det virker som om flere og flere land krever eget bevis for koronavaksinen.

 

Nicklusheletida skrev (13 timer siden):

Men disse ungdommene kan ikke lenger være med på stevnene hvis vi får coronapass. Da er det ikke lenger lov.

Det kan de jo. Planer pr nå er å ikke tillate de uten vaksinepass på arenaer som er stengt for alle. Typ hadde alle kjøpesentrene fortsett å vært stengt ville kun de med vaksinepass sluppet inn. Nå er det åpent for alle så de kan ikke stenge det med mindre smitten stiger igjen.

Anonymkode: ed9ff...6ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Worrisome Plenty skrev (På 8.5.2021 den 13.03):

Ja, det vil jeg ha. Det er en måte for samfunnet å komme seg på bena igjen. Så hva om de eldre som er fullvaksinerte får gå på cafe før ungdommen får gå på diskotek? Ser ikke problemet.

Vaksinen skulle i utgangspunktet være frivillig. Dersom et koronasertifikat/vaksinesertifikat blir innfridd så kan dette sammenlignes med vaksinetvang. I første omgang skulle det kun gjelde for reiser, noe som ikke er så ille. Men nå er det plutselig snakk om at det skal gjelde for å få tilgang til arbeidsplassen. Næringsmidler også, altså matbutikker og apotek. Se for dere at de som ikke har tatt vaksinen ikke skal få kjøpe mat eller livsnødvendige medisiner. At folk ikke ser galskapen! Ikke stol på det politikerne våres sier.

Anonymkode: 1e4f2...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vaksinen skulle i utgangspunktet være frivillig. Dersom et koronasertifikat/vaksinesertifikat blir innfridd så kan dette sammenlignes med vaksinetvang. I første omgang skulle det kun gjelde for reiser, noe som ikke er så ille. Men nå er det plutselig snakk om at det skal gjelde for å få tilgang til arbeidsplassen. Næringsmidler også, altså matbutikker og apotek. Se for dere at de som ikke har tatt vaksinen ikke skal få kjøpe mat eller livsnødvendige medisiner. At folk ikke ser galskapen! Ikke stol på det politikerne våres sier.

Anonymkode: 1e4f2...501

Men det gjelder vel bare til flokkimmunitet er oppnådd? Dvs når tilstrekkelig antall er vaksinerte?

Anonymkode: 06b57...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men det gjelder vel bare til flokkimmunitet er oppnådd? Dvs når tilstrekkelig antall er vaksinerte?

Anonymkode: 06b57...49c

Det er det ingen som vet, eller vil svare på. Skremmende at folk godtar dette uten ting som dette er avklart!

Anonymkode: 1e4f2...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er det ingen som vet, eller vil svare på. Skremmende at folk godtar dette uten ting som dette er avklart!

Anonymkode: 1e4f2...501

Ja, det er skremmende. Og det er det jeg mener er endetidstegn. I mitt snart 30 årige liv har jeg blitt prentet inn dette, og det skremmer meg. Er så glad for at jeg ikke har barn, for da hadde jeg bekymret meg grenseløst for dem! For oss som mener at vi er innvidde i den kunnskapen om endetiden så går det nok greit for oss voksne å motstå. Men hva med barna som blir født og skal vokse opp, nei jeg er virkelig glad jeg ikke har barn! Stakkars folk, det kommer til å bli tøft! 

Anonymkode: 06b57...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Vaksinen skulle i utgangspunktet være frivillig. Dersom et koronasertifikat/vaksinesertifikat blir innfridd så kan dette sammenlignes med vaksinetvang. I første omgang skulle det kun gjelde for reiser, noe som ikke er så ille. Men nå er det plutselig snakk om at det skal gjelde for å få tilgang til arbeidsplassen. Næringsmidler også, altså matbutikker og apotek. Se for dere at de som ikke har tatt vaksinen ikke skal få kjøpe mat eller livsnødvendige medisiner. At folk ikke ser galskapen! Ikke stol på det politikerne våres sier.

Anonymkode: 1e4f2...501

Viruset kan skade folk, til og med drepe enkelte. Så da er det ikke galskap. Mener du at man skal ha lov til å gå rundt å smitte folk?

Dessuten er det ingen som snakker om at folk ikke skal få kjøpe mat, eller medisiner, dette gjelder de som skal kunne leve som før, inntill vi alle har flokkimmunitet. Men det går jo ikke inn i hodet på de krenkede konspirasjonstenkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 15.17):

Ja, det er skremmende. Og det er det jeg mener er endetidstegn. I mitt snart 30 årige liv har jeg blitt prentet inn dette, og det skremmer meg. Er så glad for at jeg ikke har barn, for da hadde jeg bekymret meg grenseløst for dem! For oss som mener at vi er innvidde i den kunnskapen om endetiden så går det nok greit for oss voksne å motstå. Men hva med barna som blir født og skal vokse opp, nei jeg er virkelig glad jeg ikke har barn! Stakkars folk, det kommer til å bli tøft! 

Anonymkode: 06b57...49c

Ser ikke dere kristne frem til endetiden, men Jesu tilbakekomst og bare herlighet?

Anonymkode: abb4a...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ser ikke dere kristne frem til endetiden, men Jesu tilbakekomst og bare herlighet?

Anonymkode: abb4a...348

Jeg har vokst opp i et kristent hjem, og jeg lærte der at vi skal glede oss til dette. Min nå avdøde far har hatt flere diskusjoner med pastoren i menigheten om dette ensidige negative fokuset på endetiden. Min far meldte seg ut av menigheten et par år før han døde, og han mente jeg også burde gjøre det fordi han mente det ikke var bra med så mye skremmerier. Han mente at vi skal glede oss istedet. 

Anonymkode: 06b57...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...