Gå til innhold

Hvor gammel tror du at du ser ut som?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Alle her inne tror jo de ser yngre ut enn de er.. 

Men det kan kanskje ha med at når man gjetter alderen på folk så trekker man alltid fra noen år for sikkerhets skyld for å ikke såre. 

Anonymkode: c5dea...71a

Ja har merket en tendens til at alle tror at de ser langt yngre ut enn de er  :D

Anonymkode: 82a46...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alle her inne tror jo de ser yngre ut enn de er.. 

Men det kan kanskje ha med at når man gjetter alderen på folk så trekker man alltid fra noen år for sikkerhets skyld for å ikke såre. 

Anonymkode: c5dea...71a

Jeg er for gammel til å be folk gjette alderen min 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (6 minutter siden):

Jeg er for gammel til å be folk gjette alderen min 😂

Samme her og jeg vil ikke sette noen i en slik kinkig situasjon hvor de føler at de må lyve 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Jeg ser vel ut omtrent som den alderen jeg har. Bruker ikke sminke, så jeg ser kanskje eldre ut enn de fleste, som bruker det? Ble nylig filmet i jobbsammenheng, og la mest merke til at øyelokkene mine var enda tyngre enn jeg trodde de var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.5.2021 den 12.57):

Jeg er ca 45 år. Noen sier at jeg ser ut som 38. Vet ikke om de sier det for å være snill. Men jeg synes selv at jeg ser ut deretter selv. 

Er litt redd for å se eldre ut for tiden. Jeg har fortsatt mørkt hår men ser noen få grå hårstrå innimellom i håret. Huden ser bra ut fortsatt men må innrømme at jeg er redd for å se gammel ut. 

Ingen spør meg om legitimasjon heller når jeg kjøper noe som krever legitimasjon pga alder. Men det forventer jeg heller ikke.  

Hva med deg? 

Anonymkode: 82a46...9cc

Jeg sier som alle andre, tror nok at jeg ser yngre ut enn min 53 år. Så så jeg Martha programmet på tv, hun er jo yngre enn meg. Reagerte på at jeg syntes hun så.....litt rynkete ut spesielt på halsen og kinnene. Ellers synes jeg hun ser strålende opplagt ut. Men jeg fikk litt sjokk, ikke pga henne, men fordi jeg tenkte at herreminhatt, jeg er jo eldre enn henne! Jeg har da ikke så rynkete hals!! Ringte eksen og han hadde også sett at hun hadde litt rynker. Altså litt har man jo i den alderen! Men jeg var litt hysterisk og spurte han om jeg så yngre ut enn henne og om han syntes at jeg hadde rynker på halsen. Spørsmålet ble hengende i luften en stund og han begynte å prate om noe annet. Jeg har kjøpt serum. Teit. Må bare til slutt si at jeg synes Martha ser fantastisk opplagt ut og har mye energi. Hun er et vakkert menneske. 

Jaja. Bare å innse at jeg blir eldre og at jeg IKKE ser spesielt yngre ut enn jeg er. Helsa er viktigst.

Endret av ColaZero
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColaZero skrev (5 timer siden):

Jeg sier som alle andre, tror nok at jeg ser yngre ut enn min 53 år. Så så jeg Martha programmet på tv, hun er jo yngre enn meg. Reagerte på at jeg syntes hun så.....litt rynkete ut spesielt på halsen og kinnene. Ellers synes jeg hun ser strålende opplagt ut. Men jeg fikk litt sjokk, ikke pga henne, men fordi jeg tenkte at herreminhatt, jeg er jo eldre enn henne! Jeg har da ikke så rynkete hals!! Ringte eksen og han hadde også sett at hun hadde litt rynker. Altså litt har man jo i den alderen! Men jeg var litt hysterisk og spurte han om jeg så yngre ut enn henne og om han syntes at jeg hadde rynker på halsen. Spørsmålet ble hengende i luften en stund og han begynte å prate om noe annet. Jeg har kjøpt serum. Teit. Må bare til slutt si at jeg synes Martha ser fantastisk opplagt ut og har mye energi. Hun er et vakkert menneske. 

Jaja. Bare å innse at jeg blir eldre og at jeg IKKE ser spesielt yngre ut enn jeg er. Helsa er viktigst.

Jeg synes hun ser ordentlig ung, men ingen er helt upåvirket av årene.

Min teori (tidligere lansert på DOL) er at folk faktisk så eldre ut før. Jeg husker lærere som gamle burugler, selv om de var rundt 40. Så ser jeg på gamle bilder, og de ser pinadø akkurat ut sånn som jeg husker. Tragisk hår, gammeldame-klær og digre hornbriller. Kanskje formløse kjoler og grått hår som Gjertrud i the Julekalender. 

Gubber gikk med gsmmelmannsklær og hatt. Kanskje samme klær som de hadde på 40-tallet.

Nå er det mindre forskjell på yngre og eldre i hår- og klesstil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror jeg ser litt yngre ut enn mine år men blir også litt satt ut  når jeg ser meg selv i avslørende dagslys. Strever enda med å tenke på meg selv som en middelaldrende dame fordi jeg på innsiden enda føler meg som en ung jente. 

Anonymkode: 86c8a...4dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 time siden):

burugler

Hihi, burugler er skumle saker. Jeg har visst fått litt burugle-takter selv... Men prøver å ikke se ut som en da😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (8 minutter siden):

Hihi, burugler er skumle saker. Jeg har visst fått litt burugle-takter selv... Men prøver å ikke se ut som en da😅

Det er sånt som dette jeg tenker på.

Hvordan kunne moren her sett ut med 2021 stil? Mye yngre tror jeg.

De unge kunne forsåvidt vært hipstere i dag. 

Screen-Shot-2021-03-22-at-3.43.14-PM-1-1024x988.jpg

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Det er sånt som dette jeg tenker på:

Screen-Shot-2021-03-22-at-3.43.14-PM-1-1024x988.jpg

Hihi, de ser snille og kose ut. Jeg tenker helst på sinte, bitre damer som har mistet all «ynde». Jeg kaller meg selv for ugle når jeg klager på naboer, feilparkeringer osv - ting som var helt utenkelig for noen år siden😅 Da brydde jeg meg jo ikke om sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (9 minutter siden):

Hihi, de ser snille og kose ut. Jeg tenker helst på sinte, bitre damer som har mistet all «ynde». Jeg kaller meg selv for ugle når jeg klager på naboer, feilparkeringer osv - ting som var helt utenkelig for noen år siden😅 Da brydde jeg meg jo ikke om sånt. 

Jeg er forsåvidt enig når jeg tenker meg om. Kunne funnet en bedre illustrasjon, men vil ikke legge ut bilder av min slekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (3 timer siden):

Jeg synes hun ser ordentlig ung, men ingen er helt upåvirket av årene.

Min teori (tidligere lansert på DOL) er at folk faktisk så eldre ut før. Jeg husker lærere som gamle burugler, selv om de var rundt 40. Så ser jeg på gamle bilder, og de ser pinadø akkurat ut sånn som jeg husker. Tragisk hår, gammeldame-klær og digre hornbriller. Kanskje formløse kjoler og grått hår som Gjertrud i the Julekalender. 

Gubber gikk med gsmmelmannsklær og hatt. Kanskje samme klær som de hadde på 40-tallet.

Nå er det mindre forskjell på yngre og eldre i hår- og klesstil. 

Det har du helt rett i. Jeg husker min mormor som en gammel dame, men hun var faktisk bare 56 år da jeg ble født. Min mor var 38 år da jeg begynte på skolen og på bildet fra første skoledag har hun permanentkrøller (gammeldamesveis) og mørkeblå kappe/tynn sommerkåpe. Jeg har aldri hatt sånn sveis eller slike klær og jeg er 15 år eldre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (12 timer siden):

Jeg ser vel ut omtrent som den alderen jeg har. Bruker ikke sminke, så jeg ser kanskje eldre ut enn de fleste, som bruker det?

Akkurat det mener jeg om meg selv også. Men jeg liker å tro at enkelte på min alder framstår litt mer "satt og slitne".

Men det er lett for meg å si, som er helt frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ekstra skrev (13 timer siden):

Jeg er for gammel til å be folk gjette alderen min 😂

🤣🤣🤣🤣

Anonymkode: 82a46...9cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ColaZero skrev (På 13.5.2021 den 2.45):

Jeg har da ikke så rynkete hals!!

Folk eldes også ulikt. Noen får mer volumtap, noen mer rynker, noen får begge deler osv.

Jeg synes Märtha ser veldig bra ut, og at det ville vært rart om hun var helt upåvirket etter 50. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (20 timer siden):

Det har du helt rett i. Jeg husker min mormor som en gammel dame, men hun var faktisk bare 56 år da jeg ble født. Min mor var 38 år da jeg begynte på skolen og på bildet fra første skoledag har hun permanentkrøller (gammeldamesveis) og mørkeblå kappe/tynn sommerkåpe. Jeg har aldri hatt sånn sveis eller slike klær og jeg er 15 år eldre nå. 

Min mormor så også gammel ut, nesten hele livet. Hun så omtrent lik ut da min mor var barn, som da jeg var barn. Hun var riktignok over 40 da min mor ble født, men det er nå litt rart å se lik ut som 45 åring og som 85 åring... Hun var riktignok en oppegående og frisk dame helt til hun plutselig fikk slag, så jeg minnes henne ikke som syk og skrøpelig i det hele tatt. Hun døde da hun var 87. Hun hadde omtrent samme type kjole, kåpe og sko da min mor var barn og til hun døde 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (20 timer siden):

Det har du helt rett i. Jeg husker min mormor som en gammel dame, men hun var faktisk bare 56 år da jeg ble født. Min mor var 38 år da jeg begynte på skolen og på bildet fra første skoledag har hun permanentkrøller (gammeldamesveis) og mørkeblå kappe/tynn sommerkåpe. Jeg har aldri hatt sånn sveis eller slike klær og jeg er 15 år eldre nå. 

Moten forandrer seg. Dine barn vil heller ikke kle seg som du gjør nå når de er på din alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Det med å gjette alderen til folk, er skumle greier.

 

Jeg var på en lukket psykiatrisk avdeling, og en av de innlagte der var en mann på 54, han skulle skrives ut og ville feire med å farge håret sitt svart. Slik det hadde vært da han var yngre. Han var kjempefornøyd med resultatet, og spurte alle om hvor gammel de trodde han var. Så spør han en ung vikar og hun svarer 60. Da var det en som ble lang i maska. Men men, sånn kan det gå. Mange tror de ser yngre ut en de gjør. Det viser jo tråden her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...