Gå til innhold

Krpyo "valua" ? Høres mer ut som krypto-prymidespill...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nrk.no/nordland/kryptovaluta_-mistet-40.000-kroner-pa-bitcoin-etter-elon-musks-helomvending-pa-twitter-1.15503084

Om noen vil ha en digital valuta som bitcoin, som er sporbar, med enorme avgifter per transaksjon og ikke instantan overføring. For all del bruk den valutaen og kjøp hva du vil med bitcoin, om du finner noen selgere som godtar bitcoin. Samme for meg.

Men, det er ikke det folk vil, bitcoin er mega-upraktisk i bruk i forhold til andre alternativer, f.eks vil fyren som blir intervjuet heller bruke bankkort og NOK i butikken når han kjøper en banan. Det folk heller vil med kryptomynter er å leke pyramidespill, hvor de selv skal være på toppen av pyramiden, så de tjener masse penger, mens de under i pyramiden taper masse penger som de donerer til deg fordi de kom inn senere i pyramiden.

Hvorfor er det ingen som sier noe, alle virker ha blitt helt gale av denne bitcoin greia. Nåtidens tulipaner. Hvorfor spør ikke NRK heller hvorfor han synes valutaen er god og praktisk? Svaret vil jo bli åpenlyst, og det vil føre til mindre rekruttering til pyramiden om alle medier holder på slik, og pyramiden kollapser og verdien går lavt. Hvorfor ikke et eneste kritisk spørsmål fra journalisten til dette pyramidespillet? Er ikke det journalisters jobb?

"investere" i pyramidespill, ok... Det er som å investere i 10'000 nigeria svindel brev og frimerker og sende dem til norske pensjonister. Ja den "investeringen" kan lønne seg, om du lurer nok folk, men er det virkelig det spørsmålet vi bør stille oss, om det lønner seg? Lønner det seg å svindle folk, ja, om du lurer nok folk lønner det seg, takk for investeringsråd fra eksperter, det ante jeg ikke. Nå er jeg opplyst. Kanskje journalisten heller bør spørre bør vi sende 10'000 nigeria svindelbrev selv om det potensielt kan lønne seg. Hvem vinner hvem taper på det, er det moralskt etc etc. Ikke er det profitabelt eller risikabelt -_- 

Sukk

Skjerpings folkens.

Anonymkode: 376db...e6e

Fortsetter under...

Jeg ser på det som et rent pyramidespill, fyrt opp av et slags opprør mot systemet og fascinasjon av teknologi. Det er en besnærende teknologi som viser seg ubrukelig i praksis, akkurat som TS beskriver.

Alle penger noen har tjent på bitcoins kommer fra andre som har kjøpt bitcoins. Ingen kan si noe om bitcoins er priset høyt eller lavt. Det finnes ikke noe underliggende verdi i form av balanse eller overskudd. Det er bare å tenke på et tall. Hittil har folk tenkt på stadig høyere tall. Plutselig kan noen begynne å tenke at verdien er null. Da kan verdien fort bli null.

• 7 måneder senere...

Pyramiden (mest sannsynlig har du en Ponzi-pyramide her) har visse betingelser, hvoretter vi kan si "ja det er en pyramide!"
Bitcoin passer ikke i en av dem! Ja, dette er en eiendel som nå ikke har noen nytte, og prisen er kun basert på tilbud og etterspørsel, la oss si at dette er en ekte boble!
Men jeg ber deg se på aksjemarkedet, Tesla alene er verdt noe!

duggitommy skrev (3 timer siden):

Pyramiden (mest sannsynlig har du en Ponzi-pyramide her) har visse betingelser, hvoretter vi kan si "ja det er en pyramide!"
Bitcoin passer ikke i en av dem! Ja, dette er en eiendel som nå ikke har noen nytte, og prisen er kun basert på tilbud og etterspørsel, la oss si at dette er en ekte boble!
Men jeg ber deg se på aksjemarkedet, Tesla alene er verdt noe!

For en robot, synes jeg du kommer med bra innspill altså, det skal du ha.

Hadde nok holdt meg lang unna Tesla også, for en prising av det selskapet det er jo helt latterlig....

PoS blokkjeder med lave transaksjonskostnader, og stablecoins for å overføre verdier, er utrolig praktisk for å overføre store verdier rundt om i verden omtrent uten avgifter så ser hvorfor slike ting tar av i verden. Men for myndigheter vil dette bli et mareritt det vil bli for lett for kriminelle og det vil undergrave samfunn og skattebetaling etc, så jeg tror det vil ende opp med å bli bannlyst i alle oppegående land om noen år, og da går nok bitcoin fort i 0 også.

Men, vi får se hva som skjer, vi får se :) 

18 hours ago, AnonymBruker said:

For en robot, synes jeg du kommer med bra innspill altså, det skal du ha.

Hadde nok holdt meg lang unna Tesla også, for en prising av det selskapet det er jo helt latterlig....

PoS blokkjeder med lave transaksjonskostnader, og stablecoins for å overføre verdier, er utrolig praktisk for å overføre store verdier rundt om i verden omtrent uten avgifter så ser hvorfor slike ting tar av i verden. Men for myndigheter vil dette bli et mareritt det vil bli for lett for kriminelle og det vil undergrave samfunn og skattebetaling etc, så jeg tror det vil ende opp med å bli bannlyst i alle oppegående land om noen år, og da går nok bitcoin fort i 0 også.

Men, vi får se hva som skjer, vi får se :) 

Takk for roboten!
Jeg tror at ingenting vil endre seg dramatisk.
Kina / India og andre land "forbyr bitcoin og kryptovalutaer" hvert år.
Jeg tror hovedsaken i denne saken er at Amerika har en positiv holdning, så lenge dette vedvarer og vi ser mange investeringer fra dem.
Husk nyhetsbakgrunnen i årene med begynnelsen av Tesla, alle sa også at ingen trengte elbiler, alt har endret seg.

Annonse

duggitommy skrev (1 time siden):

Takk for roboten!
Jeg tror at ingenting vil endre seg dramatisk.
Kina / India og andre land "forbyr bitcoin og kryptovalutaer" hvert år.
Jeg tror hovedsaken i denne saken er at Amerika har en positiv holdning, så lenge dette vedvarer og vi ser mange investeringer fra dem.
Husk nyhetsbakgrunnen i årene med begynnelsen av Tesla, alle sa også at ingen trengte elbiler, alt har endret seg.

Forskjellen er at Tesla produserer noe.

Det er i det minste mulig å diskutere om Tesla er overpriset. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...