Gå til innhold

Noen som vet?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg tar en lav dose metoprolol...25 mg som legen sa jeg kunne slutte på. Men var usikker på om jeg måtte trappe ned? Noen som vet? @ISW? Sykepleieren skulle spør legen men har ikke fått svar, og har tatt en halv tablett men blodtrykket er like lavt. Klarer ikke gå på trening når jeg er så svimmel, prøver meg på små turer men det blir ikke så langt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Jeg skulle trappe ned til en halv tablett i en uke for så å slutte, har tatt en halv tablett i tre dager nå men blodtrykket er like lavt. Lurer på om det er medisinen som gjør det eller noe annet, dette går bare ikke. Og ja jeg leste at man kunne få lavt blodtrykk av risperdal og at du ikke skulle ta det når du gikk på betablokkere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Jeg skulle trappe ned til en halv tablett i en uke for så å slutte, har tatt en halv tablett i tre dager nå men blodtrykket er like lavt. Lurer på om det er medisinen som gjør det eller noe annet, dette går bare ikke. Og ja jeg leste at man kunne få lavt blodtrykk av risperdal og at du ikke skulle ta det når du gikk på betablokkere. 

Hvor lavt er blodtrykket?

Anonymkode: 777f0...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor lavt er blodtrykket?

Anonymkode: 777f0...9ed

Det laveste i dag var 83/63, ellers varierer det veldig. Det høyeste ligger på 99/70, vil bare legge meg men er redd for å dø mens jeg sover. Men hadde det vært livsfarlig hadde vel legen reagert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 timer siden):

Men hadde det vært livsfarlig hadde vel legen reagert? 

Det tror jeg nok du kan regne med. 

Så vidt jeg vet, er ikke lavt blodtrykk alene symtom på noe farlig. 

Hvis du føler deg konstant svimmel og svak, snakk med legen i neste uke. Hvis ikke - forsøk å tenke på noe annet, og la være å måle. Stress og engstelse gjør ikke saken noe bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
laban skrev (1 minutt siden):

Det tror jeg nok du kan regne med. 

Så vidt jeg vet, er ikke lavt blodtrykk alene symtom på noe farlig. 

Hvis du føler deg konstant svimmel og svak, snakk med legen i neste uke. Hvis ikke - forsøk å tenke på noe annet, og la være å måle. Stress og engstelse gjør ikke saken noe bedre.

Takk! Hun skulle visst sette meg opp på en time om ca to uker, da er vel metoprolol ute av kroppen. Føler meg mye svimmel og svak ja, det er veldig ubehagelig og skaper angst hos meg. Tror jeg skal dø. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv

Det er bare det at jeg har lyst å gå på tur og gå på trening, nå klarte jeg bare gå rundt sjukehuset igjen. Det er jo deprimerende, ja tror jeg blir deprimert av dette og blir redd. Tenk om det var lavt blodtrykk hele tiden og ikke psykisk? Vet jeg har mine tanker om energier osv men paranoid har jeg virkelig ikke vært...noe de har skrevet. Tenk om jeg egentlig ikke trenger risperdal? Og hva skal jeg gjøre? Legge treningen på hylla til blodtrykket er normalt? Tenk om det ikke blir det da? Det er dette jeg blir gal av...det fysiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (18 timer siden):

Det laveste i dag var 83/63, ellers varierer det veldig. Det høyeste ligger på 99/70, vil bare legge meg men er redd for å dø mens jeg sover. Men hadde det vært livsfarlig hadde vel legen reagert? 

Hva hadde du før du begynte på disse medisinene? Målte ikke legen det da?

Anonymkode: 777f0...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva hadde du før du begynte på disse medisinene? Målte ikke legen det da?

Anonymkode: 777f0...9ed

Da lå det på 120/95 og pulsen var på 130, det var pga høy puls jeg begynte på dem. Men det var etter jeg begynte på risperdal det ble skikkelig lavt, men det var ikke pga risperdal sa sykepleieren. Jo tror nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Og kunne jeg ikke bare sluttet på metoprolol nå? Skulle gå på en halv tablett i en uke, men det er jo bare 25 mg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Når man leser felleskatalogen står det vanlig bivirkning hypertensjon (høyt blodtrykk), og mindre vanlig bivirkning  hypotensjon (lavt blodtrykk), så tviler på at risperdal er synderen. Men jeg er ikke lege, hør på legen og psykiateren din i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (3 minutter siden):

Når man leser felleskatalogen står det vanlig bivirkning hypertensjon (høyt blodtrykk), og mindre vanlig bivirkning  hypotensjon (lavt blodtrykk), så tviler på at risperdal er synderen. Men jeg er ikke lege, hør på legen og psykiateren din i stedet.

Ok. Men kan jeg stole på dem? Det kan jo være hva som helst, har sagt det var noe fysisk hele veien jeg. Er veldig fristet til å ringe en klarsynt, men de er jo ikke like flinke alltid de heller. Noen ganger er det bare tull det de sier. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Men kan jeg stole på dem? Det kan jo være hva som helst, har sagt det var noe fysisk hele veien jeg. 

Du kan nok det, mer enn folk på nettet :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Worrisome Plenty skrev (6 minutter siden):

Du kan nok det, mer enn folk på nettet :)

 

 

Ok. Ser litt etter klarsynte nå, fant ei som har fått gode tilbakemeldinger. Men vet ikke om jeg tøt å ringe, har litt telefonskrekk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Ok. Men kan jeg stole på dem? Det kan jo være hva som helst, har sagt det var noe fysisk hele veien jeg. Er veldig fristet til å ringe en klarsynt, men de er jo ikke like flinke alltid de heller. Noen ganger er det bare tull det de sier. 

Hvorfor kan du ikke stole på legen og psykiateren, men på "klarsynte"?

Anonymkode: 777f0...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kan du ikke stole på legen og psykiateren, men på "klarsynte"?

Anonymkode: 777f0...9ed

Fordi en god klarsynt kan se hva som feiler meg og hva jeg trenger uten at jeg trenger å si så mye, det kan ikke en lege eller en psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Fordi en god klarsynt kan se hva som feiler meg og hva jeg trenger uten at jeg trenger å si så mye, det kan ikke en lege eller en psykiater. 

Nei, en klarsynt kan ikke "se" det. Du lurer deg selv.

Anonymkode: 777f0...9ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, en klarsynt kan ikke "se" det. Du lurer deg selv.

Anonymkode: 777f0...9ed

Har vært borti en klarsynt som kunne se ting om meg hun umulig kunne visst, spesielt om min barndom. Men før og etter henne har jeg blitt skuffet, kan bare ikke ringe henne nå. Hun hjalp meg gratis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Faen nå er hun opptatt i samtale, får se når hun blir ledig da. Må bare snakke med noen og psykisk helse kan ikke hjelpe meg med dette og ingen legevakt heller, de gjør nada. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (13 minutter siden):

Faen nå er hun opptatt i samtale, får se når hun blir ledig da. Må bare snakke med noen og psykisk helse kan ikke hjelpe meg med dette og ingen legevakt heller, de gjør nada. 

Å snakke med "klarsynte" er bare å kaste bort penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...