Gå til innhold

Pride-flagget heises på et norsk militært fartøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det verste med Pride er alle de som føler at de må "feire" for å ikke bli stemplet som trangsynte, ekskluderende, intolerante og slemme. Presset mange opplever rundt å omfavne en ideologi de innerst inne ikke er helt komfortable med. Menneskefrykten, frykten for å miste ansikt hvis de ikke er enige i alt dette innebærer. Det er det verste. 

Jeg tror de fleste driter i hvem som ligger med hvem og på hvilke måter. Det er ikke noe å flagge for. Det er heller ikke noe å flagge for at noen føler seg som andre kjønn eller whatever, for det driter de fleste også i. 

Anonymkode: 9b35f...c10

Jeg er enig. Og man må gjerne flagge privat. Men nå har det blitt sånn at helvete er løs og msn blir hengt ut i media hvis en ordfører eller et borettslag ikke vil flagge fire uker i strekk. Det er ikke slik at kritisk til flagging = homofob. 

Jeg synes heller ikke noe om at Politiet og Forsvaret skal flagge. Det har med seriøsitet og autoritet å gjøre. Så får heller Kiwi og Choice har logo i regnbuefarge. Men så blir det galt det også, for da skor kapitalismen seg på homosaken. 

De har ikke gjort det enkelt for seg selv og andre. 

 

Anonymkode: 7c33e...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty skrev (11 timer siden):

Jeg skjønner ikke at folk lar seg provosere. Jeg synes ikke pride er noe festlig selv. for det er det for sex-fiksert.  Men misliker man det kan man da bare la være å se på. La nå de skeive ha sin fest uten protest.

 

De fleste har vel noen LHBT i familie eller slekt, enkelte folk hetser enda denne gruppen. Nazister, islamister osv. Alle de kjipe folkene som ikke ser bortenfor sine forkrøplede ideologier.

Det er dessverre alt for mange som hetser denne gruppen. Også blant "vanlige" folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forsvaret skal, med unntak av helt ekstreme situasjoner, ikke involvere seg i innenlands "problemer". Og når de gjør det skal de holde det så nøytralt som mulig ikke pushe for den ene eller andre siden sin "agenda" i konflikten. Uansett om saken er god eller dårlig, er det ikke opp til forsvaret med våpen å avgjøre hva som skal skje med saken, det er borgerne selv som må avgjøre innenlands saker, gjennom en oppfinnelse som heter DEMOKRATI.

Om forsvaret begynner å involvere seg og avgjøre innenlands problemer får du fort et gigantisk problem, ved at de bla.a har våpen og tanks og bombefly etc, så de kan i praksis "avgjøre" alle saker innenlands om de vil. Men, et militær diktatur vil trolig ikke være så bra som noen i denne tråden tilsynelatende tror.... 

Greit å brenne for en sak, men vi må ikke rasere samfunsstrukturen av den grunn. Skjerpings.

 

Lykke til

Anonymkode: 5c0b6...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kom plutselig til å tenke på denne. Ikke politisk korrekt da, i våre dager, noen blir sikkert dødelig fornærmet.

 

Anonymkode: 51d08...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Forsvaret skal, med unntak av helt ekstreme situasjoner, ikke involvere seg i innenlands "problemer". Og når de gjør det skal de holde det så nøytralt som mulig ikke pushe for den ene eller andre siden sin "agenda" i konflikten. Uansett om saken er god eller dårlig, er det ikke opp til forsvaret med våpen å avgjøre hva som skal skje med saken, det er borgerne selv som må avgjøre innenlands saker, gjennom en oppfinnelse som heter DEMOKRATI.

Om forsvaret begynner å involvere seg og avgjøre innenlands problemer får du fort et gigantisk problem, ved at de bla.a har våpen og tanks og bombefly etc, så de kan i praksis "avgjøre" alle saker innenlands om de vil. Men, et militær diktatur vil trolig ikke være så bra som noen i denne tråden tilsynelatende tror.... 

Greit å brenne for en sak, men vi må ikke rasere samfunsstrukturen av den grunn. Skjerpings.

 

Lykke til

Anonymkode: 5c0b6...70c

Rasere samfunnsstrukturen altså, fordi Forsvaret flagger for å inkludere homofile i sine rekker..? 

Oh, well. 

Anonymkode: d3b42...304

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Rasere samfunnsstrukturen altså, fordi Forsvaret flagger for å inkludere homofile i sine rekker..? 

Oh, well. 

Anonymkode: d3b42...304

Det er ikke flagging vs ikke flagging som skaper inkludering! 

Anonymkode: 7c33e...6ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Rasere samfunnsstrukturen altså, fordi Forsvaret flagger for å inkludere homofile i sine rekker..? 

Oh, well. 

Anonymkode: d3b42...304

Forsvaret skal ikke brud tid på denne type tulleflagging. Kun det kongelige norske flagg skal henge på et norsk skib.

Anonymkode: caeb0...599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Forsvaret skal ikke brud tid på denne type tulleflagging. Kun det kongelige norske flagg skal henge på et norsk skib.

Anonymkode: caeb0...599

Du får starte ett politisk parti da vet du, som går i mot den slags. Så gjelder det å få med en majoritet i stortinget til å forby dette. Slik det er nå kommer det ikke til å bli forbudt. Kanskje du ville følt deg hjemme i ett muslimsk land? Der er det ikke sånne femi takter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty skrev (På 14.6.2021 den 8.34):

Du får starte ett politisk parti da vet du, som går i mot den slags. Så gjelder det å få med en majoritet i stortinget til å forby dette. Slik det er nå kommer det ikke til å bli forbudt. Kanskje du ville følt deg hjemme i ett muslimsk land? Der er det ikke sånne femi takter. :)

Er det enten eller? Enten er du så begeistret for pride at du nermest bytter legning eller kjønn i sympati eller så er du muslim? Jeg kan si deg at det er veldig mange muslimer som er homofile og de risikerer å bli drept i sine hjemland. En del kommer seg til Norge og får opphold her. 

Det er vel få som ønsker å forby flagging, de ønsker bare at det begrenses til en dag i året og de ønsker at andre saker også kan få en fast flagging i året. Leger uten grenser, sanitetsforening, mental helse, korpsene i byen, alle kreftsyke, alle som føler di ikke passer inn. Mange kunne hatt en dag i året. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (På 13.6.2021 den 9.46):

Det er dessverre alt for mange som hetser denne gruppen. Også blant "vanlige" folk.

 

Er det, virkelig? Mitt inntrykk er at de aller fleste vanlige folk bryr seg fint lite om denne gruppen. Det er ikke mange som har et så stort problem med det at de hetser. Det å være uenig i at de som gruppe skal ha egen periodeflagging  med forventning om tilhørende positiv oppmerksomhet og heiarop fra bygd, by og hvermannsen er ikke å hetse. Det å være skeiv regnes i Norge for å være  normalt, og det er derfor ingenting å lage så mye oppstyr rundt. Folk flest godtar denne gruppen allerede. 

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n). SNL.

Det er ytterst få som hetser denne gruppen.  

Anonymkode: 9b35f...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det, virkelig? Mitt inntrykk er at de aller fleste vanlige folk bryr seg fint lite om denne gruppen. Det er ikke mange som har et så stort problem med det at de hetser. Det å være uenig i at de som gruppe skal ha egen periodeflagging  med forventning om tilhørende positiv oppmerksomhet og heiarop fra bygd, by og hvermannsen er ikke å hetse. Det å være skeiv regnes i Norge for å være  normalt, og det er derfor ingenting å lage så mye oppstyr rundt. Folk flest godtar denne gruppen allerede. 

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n). SNL.

Det er ytterst få som hetser denne gruppen.  

Anonymkode: 9b35f...c10

At folk flest ikke har noe problem med skeive folk betyr ikke at hets  ikke forekommer.

 https://www.nrk.no/norge/lhbt-personer-langt-mer-utsatt-for-hets-og-trusler-1.14425381

Anonymkode: 2b217...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det, virkelig? Mitt inntrykk er at de aller fleste vanlige folk bryr seg fint lite om denne gruppen. Det er ikke mange som har et så stort problem med det at de hetser. Det å være uenig i at de som gruppe skal ha egen periodeflagging  med forventning om tilhørende positiv oppmerksomhet og heiarop fra bygd, by og hvermannsen er ikke å hetse. Det å være skeiv regnes i Norge for å være  normalt, og det er derfor ingenting å lage så mye oppstyr rundt. Folk flest godtar denne gruppen allerede. 

Hets betyr hatkampanje, ondsinnet og usaklig agitasjon rettet mot noe(n). SNL.

Det er ytterst få som hetser denne gruppen.  

Anonymkode: 9b35f...c10

Det å få slengt dritt etter seg, kaller jeg for hets. Kjenner flere som alle sier det samme. Det er mer av det, mer enn mange aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (2 timer siden):

Det å få slengt dritt etter seg, kaller jeg for hets. Kjenner flere som alle sier det samme. Det er mer av det, mer enn mange aner.

Sier det samme som meg, eller hva mente du? 

 

Anonymkode: 9b35f...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingenting imot homofile, men jeg synes det har gått litt vel langt med Pride. 

Soletti skrev (7 timer siden):

Det er vel få som ønsker å forby flagging, de ønsker bare at det begrenses til en dag i året og de ønsker at andre saker også kan få en fast flagging i året. Leger uten grenser, sanitetsforening, mental helse, korpsene i byen, alle kreftsyke, alle som føler di ikke passer inn. Mange kunne hatt en dag i året. 

 

Helt enig i at det burde være fast flagging for andre ting også og ikke bare Pride. Det er mange som har det vanskelig i samfunnet i dag. Man kunne f.eks. flagget for foreningen for down syndrom, Røde kors som gjør et bra arbeid, SOS-barnebyer osv. osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
Grendel skrev (På 13.6.2021 den 7.53):

Først synes jeg pride-flaggingen var litt krampaktig, men etter innlegget ditt skjønner jeg at det er viktig at forsvaret gjør det.

Pride-bevegelsen er stor og mangfoldig. Noen skeive er ukomfortable med formen på paraden. Hovedpoenget er fortsatt at det skal være trygt å stå frem som homo uten å bli utstøtt.

Hei!

enig med deg.

og pride handler om mer enn skeive, det er blitt mer en folkefest for mangfold og aksept, en markering og et ønske om større toleranse.

de fleste jeg kjenner som går i pride toget er ikke homofile, de feirer mer ønske om økt toleranse, antar jeg.

jeg syns både prideflagget er stygt med sine skrikende farger, og deler av paraden er rar/sexfiksert, trøsten er at sexfikseringen nok er mer et uttrykk for tiden vi lever i, enn at det representerer de skeive som gruppe.

da jeg sa til en eldre dame som er nabo at jeg fant paraden litt rar og sexfiksert, sjokkerte hun meg med å svare, « en dag i året må det være lov å ta det helt ut». Jeg ble paff hadde liksom ikke regnet med det fra en eldre fin dame liksom.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
Fionys skrev (På 17.6.2021 den 9.33):

Jeg har ingenting imot homofile, men jeg synes det har gått litt vel langt med Pride. 

Helt enig i at det burde være fast flagging for andre ting også og ikke bare Pride. Det er mange som har det vanskelig i samfunnet i dag. Man kunne f.eks. flagget for foreningen for down syndrom, Røde kors som gjør et bra arbeid, SOS-barnebyer osv. osv.

Hei

det er lov å flagge for det man vil da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
Grendel skrev (På 13.6.2021 den 7.53):

Først synes jeg pride-flaggingen var litt krampaktig, men etter innlegget ditt skjønner jeg at det er viktig at forsvaret gjør det.

Pride-bevegelsen er stor og mangfoldig. Noen skeive er ukomfortable med formen på paraden. Hovedpoenget er fortsatt at det skal være trygt å stå frem som homo uten å bli utstøtt.

Hei!

og fortsatt er det svært vanskelig å stå frem som homofil i kristne miljøer.

særlig de frikirkelige.

og særlig i bibelbeltet.

så det er nok viktig å flagge for pride og mangfold og mindre trangsyn, det favner mange andre grupper enn de skeive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie skrev (1 time siden):

Hei!

og fortsatt er det svært vanskelig å stå frem som homofil i kristne miljøer.

særlig de frikirkelige.

og særlig i bibelbeltet.

så det er nok viktig å flagge for pride og mangfold og mindre trangsyn, det favner mange andre grupper enn de skeive.

Ja, jeg tror kanskje mange glemmer at Norge er ganske mangfoldig. Nå er det et stort flertall som ikke har noe problem med homofili. Man kan fort glemme at det ikke er like akseptert i religiøse miljø. "Homo" var et veldig vanlig skjellsord da jeg var ung, og blir visstnok brukt litt fortsatt.

Jeg tror nok de fleste ser på flagget som et symbol på toleranse. At folk skal få kle seg som de vil og være kjæreste med hvem de vil. Derfor tenker jeg at flaggingen er uproblematisk.

Nå er det folk i Pride-bevegelsen som har mye mer radikale meninger som går langt utover å bare tolerere at noen er annerledes. Å gi hormoner til mindreårige som er "født i feil kropp" er ikke bare et enkelt spørsmål om toleranse. Det er litt mer komplisert enn som så. Sånn er det vel i alle bevegelser. De som går i 1. mai tog er neppe enige om absolutt alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...