Gå til innhold

Mener du at sparkesykler burde bli forbudt ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hahaha 🤣. Ja hvor hører de egentlig til ? Fortau / motorveier / eller landeveier? 

Anonymkode: afd76...868

Du tar kanskje feil av motorveier og vanlige veier hvor biler kjører? Motorveier er feks E6 med 110 km/t! Mens vanlige veier er landeveier og byveier. 

Anonymkode: 19c3b...cdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er iallfall behov for regulering. Nå under pandemien har jeg ikke vært så mye på steder der disse brukes, men fokus på problemene med disse har omhandlet problemene for andre enn brukerne selv: at man føler seg utrygg og redd for å bli påkjørt eller snuble, at noen har blitt påkjørt, og at det er rotete og forsøplende at de slenges «overalt». Alt dette er ille nok.
 

Men de fleste skadene er blant brukerne selv: Knuste ansikter, kjeveskader, stygge ankelskader etc  Det hjelper ikke å si det er frivillig å bruke dem. Vi som samfunn kan ikke tolerere noe med så stort skadepotensial uten regulering. Det er frivillig å kjøre bil også, likevel er det påbudt med sikkerhetsbelter også for voksne, selv om det beskytter dem selv  først og fremst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg mener det. Hva mener du ? Synes det er så mye problemer rundt de. 

Anonymkode: afd76...868

Nei!! Er jo drit gøy for oss som ikke har lappen. 

Anonymkode: f569b...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 21.52):

Jeg mener det. Hva mener du ? Synes det er så mye problemer rundt de. 

Anonymkode: afd76...868

Sparkesykler generelt - nei.

Dersom du sikter til elsparkesykler så burde det ikke være forbudt men burde være strengere regulert. Dessuten burde det være aldersgrense evt kursing på alt med motor fordi jeg ser fryktelig mye hensynsløs kjøring - stort sett fra barn og unge. 

Jeg bor forøvrig ikke i by og oppsøker heller aldri by så den byproblematikken jeg tidvis ser i media har jeg ingen personlig erfaring med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absolutt behov for regulering ja.  

Men jeg må jo si at jeg elsker å bruke dem.  Min hjemby har de ikke kommet til enda, men jeg er i Oslo 2 - 3 ganger i måneden og da bruker jeg dem flittig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...