Gå til innhold

Hjerneskade av psykisk sykdom- Kupton

Anbefalte innlegg

Jeg har for en tid siden meldt meg opp på et fag og prøver å studere litt. 

Problemet er at jeg ikke klarer å huske noe av det jeg leser og klarer ikke svare på spørsmål til det jeg leser. Jeg bare gjengir det jeg har lest. Jeg er i utgangspunktet en student som er vant med å få toppkarakterer så dette er veldig frustrerende. Hele arbeidsminnet mitt er påvirket, jeg prosesserer saktere og kortidsminnet er kraftig redusert.

Jeg skjønner at min PTSD og depresjon står i veien, men jeg blir bekymret for at dette er mer permanent. At jeg har fått varige skader på arbeidsminnet. Jeg blir redd for at jeg aldri mer vil være i stand til å studere. 

Er det grunn til min bekymring?

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461714-hjerneskade-av-psykisk-sykdom-kupton/
Del på andre sider

• Fru2020 endret tittelen til Hjerneskade av psykisk sykdom- Kupton

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke klarer å huske noe av det jeg leser og klarer ikke svare på spørsmål til det jeg leser. Jeg bare gjengir det jeg har lest. Jeg er i utgangspunktet en student som er vant med å få toppkarakterer så dette er veldig frustrerende. Hele arbeidsminnet mitt er påvirket, jeg prosesserer saktere og kortidsminnet er kraftig redusert.

Jeg skjønner at min PTSD og depresjon står i veien, men jeg blir bekymret for at dette er mer permanent. At jeg har fått varige skader på arbeidsminnet. Jeg blir redd for at jeg aldri mer vil være i stand til å studere. 

Det er veldig vanlig. Jo mer alvorlig og langvarig psykiske problemer en har jo større kognitiv svikt får man. 

Anonymkode: f881f...ab7

Fru2020 skrev (13 timer siden):