Gå til innhold

Hjerneskade av psykisk sykdom- Kupton

Anbefalte innlegg

Jeg har for en tid siden meldt meg opp på et fag og prøver å studere litt. 

Problemet er at jeg ikke klarer å huske noe av det jeg leser og klarer ikke svare på spørsmål til det jeg leser. Jeg bare gjengir det jeg har lest. Jeg er i utgangspunktet en student som er vant med å få toppkarakterer så dette er veldig frustrerende. Hele arbeidsminnet mitt er påvirket, jeg prosesserer saktere og kortidsminnet er kraftig redusert.

Jeg skjønner at min PTSD og depresjon står i veien, men jeg blir bekymret for at dette er mer permanent. At jeg har fått varige skader på arbeidsminnet. Jeg blir redd for at jeg aldri mer vil være i stand til å studere. 

Er det grunn til min bekymring?

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/461714-hjerneskade-av-psykisk-sykdom-kupton/
Del på andre sider

• Fru2020 endret tittelen til Hjerneskade av psykisk sykdom- Kupton

Fortsetter under...

AnonymBruker
Fru2020 skrev (9 minutter siden):

Problemet er at jeg ikke klarer å huske noe av det jeg leser og klarer ikke svare på spørsmål til det jeg leser. Jeg bare gjengir det jeg har lest. Jeg er i utgangspunktet en student som er vant med å få toppkarakterer så dette er veldig frustrerende. Hele arbeidsminnet mitt er påvirket, jeg prosesserer saktere og kortidsminnet er kraftig redusert.

Jeg skjønner at min PTSD og depresjon står i veien, men jeg blir bekymret for at dette er mer permanent. At jeg har fått varige skader på arbeidsminnet. Jeg blir redd for at jeg aldri mer vil være i stand til å studere. 

Det er veldig vanlig. Jo mer alvorlig og langvarig psykiske problemer en har jo større kognitiv svikt får man. 

Anonymkode: f881f...ab7

Fru2020 skrev (13 timer siden):

Det kan trenes opp igjen har jeg fått høre. Men om det kan gå tilbake til der det var er jeg usikker på. Hjernen trenger jo å stimuleres, men når man er dårlig så blir det vanskelig. Det er som en muskel. Den må trenes og holdes vedlike.

UtakknemligDiva
Glitter skrev (9 timer siden):

Det kan trenes opp igjen har jeg fått høre. Men om det kan gå tilbake til der det var er jeg usikker på. Hjernen trenger jo å stimuleres, men når man er dårlig så blir det vanskelig. Det er som en muskel. Den må trenes og holdes vedlike.

Æsj ja for en dårlig måte vi er laget. Forfaller fortere enn vi trener oss opp

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...