Gå til innhold

Hvor ofte går dere ut for å spise?


emilie321

Anbefalte innlegg

Selv har jeg tidligere ikke vært så ofte ute å spist, men det siste året har jeg vært ute litt mer.  Har nok vært ute en 5-6 ganger det siste året.  Hvor ofte går dere ut for å spise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje

Vi var ute og spiste da dattera hadde bursdag i slutten av juni. Tror det var første gang siden bursdagen hennes i fjor! Men det var pga korona altså, vi har holdt oss nesten helt borte fra offentligheten. Etter det, har mannen og jeg tatt en øl på uterestaurant to ganger.

Vanligvis så spiser vi middag ute 3-4 ganger i året. Kom på nå at mannen, svigermor og jeg var på kafé i fjor sommer og spiste middag. Så da er det 3 ganger det siste året. Kan være jeg har glemt en gang.

Min mor og jeg skal på tur neste uke, og da skal vi spise ute en kveld 😊 Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (10 minutter siden):

Selv har jeg tidligere ikke vært så ofte ute å spist, men det siste året har jeg vært ute litt mer.  Har nok vært ute en 5-6 ganger det siste året.  Hvor ofte går dere ut for å spise?

Før korona spiste vi ute sikkert et par ganger i mnd, men etter mars 2020 kan det nok telles på en hånd ja, når vi ikke regner med feriene da. Vi har også i grunnen funnet ut at vi lager bedre mat hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (5 minutter siden):

Vi var ute og spiste da dattera hadde bursdag i slutten av juni. Tror det var første gang siden bursdagen hennes i fjor! Men det var pga korona altså, vi har holdt oss nesten helt borte fra offentligheten. Etter det, har mannen og jeg tatt en øl på uterestaurant to ganger.

Vanligvis så spiser vi middag ute 3-4 ganger i året. Kom på nå at mannen, svigermor og jeg var på kafé i fjor sommer og spiste middag. Så da er det 3 ganger det siste året. Kan være jeg har glemt en gang.

Min mor og jeg skal på tur neste uke, og da skal vi spise ute en kveld 😊 Gleder meg!

Så hyggelig at dere skal på tur. Kos dere😊

Jeg var ute forrige uke og skal ut i morgen, men det er unntaket at det er så ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanligvis, dvs før korona, spiste jeg vel ute et par ganger i måneden minst, dels med mann, med hele familien eller venninner. Mer i ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (4 minutter siden):

Før korona spiste vi ute sikkert et par ganger i mnd, men etter mars 2020 kan det nok telles på en hånd ja, når vi ikke regner med feriene da. Vi har også i grunnen funnet ut at vi lager bedre mat hjemme...

Ja, hvis en er flink til å lage mat, så kan den jo bli like god. Og så kan det være vel så hyggelig å spise hjemme. 

Før gikk jeg svært sjelden ut. Mye pga økonomi, men etter at jeg sluttet å røyke, så har jeg litt bedre økonomi (Nå bruker jeg e-sigarett, men det er ikke så dyrt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (4 minutter siden):

Vanligvis, dvs før korona, spiste jeg vel ute et par ganger i måneden minst, dels med mann, med hele familien eller venninner. Mer i ferier.

Så da er jo ikke 6 ganger på et år, så mye. Ja, på ferier blir det jo oftere, men nå er det dessverre lenge siden siste ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (Akkurat nå):

Så da er jo ikke 6 ganger på et år, så mye. Ja, på ferier blir det jo oftere, men nå er det dessverre lenge siden siste ferie.

Jeg går nok mer ut enn de fleste og representerer neppe «normalen» 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste året har jeg også bestilt mat hjem en gang. Da var jeg sammen med dattera og svigersønn. Det var en hyggelig ting å gjøre + at jeg slapp å angst for at maten ikke skulle bli god nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om jeg tar Aspergervarianten: Tre ganger i døgnet, åtte måneder i året (har så fin veranda)

Anonymkode: 9a6ad...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig sjeldent. Har ikke gjort det i år tror jeg. To eller tre ganger i fjor. Hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

emilie321 skrev (10 timer siden):

Selv har jeg tidligere ikke vært så ofte ute å spist, men det siste året har jeg vært ute litt mer.  Har nok vært ute en 5-6 ganger det siste året.  Hvor ofte går dere ut for å spise?

På reise i ferien blir det naturligvis mye middag ute.

Jeg synes det er vanskelig å telle. Skal jeg rengne med en burger pga sein jobbing? Veikro på en lang kjøretur?

Hvis jeg kun regner med de gangene jeg, kona og evt barn høytidelig går ut for å spise utenom feriereiser er det nok mindre enn 5-6x i året. Kanskje 2-3 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (8 minutter siden):

På reise i ferien blir det naturligvis mye middag ute.

Jeg synes det er vanskelig å telle. Skal jeg rengne med en burger pga sein jobbing? Veikro på en lang kjøretur?

Hvis jeg kun regner med de gangene jeg, kona og evt barn høytidelig går ut for å spise utenom feriereiser er det nok mindre enn 5-6x i året. Kanskje 2-3 ganger.

Jeg ville ikke telle med en burger etter jobb eller på veikro. Nå er det kanskje annerledes når en er alene?  Regningen blir jo litt mindre. Bortsett fra når jeg har bedt dattera og svigersønn ut, da blir det jo vesentlig mer. Det er bare det siste året jeg har gått ut så mye. Før var det veldig sjeldent 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Før likte vi å gå ut å spise innimellom, men det har jo ikke blitt på veldig lenge nå. Har bestilt pizza av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (Akkurat nå):

Altfor sjelden. Elsker å spise ute. Kunne gjort det hver dag. 

Ja, det er hyggelig å gå ut å spise, men ikke hver dag. De gangene jeg har vært 14 dager i syden, så har det vært mer enn nok. Da er jeg metta fra å gå ut å spise en lang stund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (1 time siden):

Ja, det er hyggelig å gå ut å spise, men ikke hver dag. De gangene jeg har vært 14 dager i syden, så har det vært mer enn nok. Da er jeg metta fra å gå ut å spise en lang stund

Å ja. Jeg har vært på tur i tre måneder og spist alle måltider ute. Synes det er helt fint 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (14 minutter siden):

Å ja. Jeg har vært på tur i tre måneder og spist alle måltider ute. Synes det er helt fint 😁

God økonomi du da? 😅

Anonymkode: 5ed6e...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...