Gå til innhold

Hvor ofte går dere ut for å spise?


emilie321

Anbefalte innlegg

1-2 ganger i uken, og hver dag når jeg reiser. Det er nok lite jeg bruker så mye penger på som mat, for jeg spiser også godt hjemme. Lett å redusere utgiftene om jeg får behov for det da, sånn om man skal se det fra den positive siden…. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

God økonomi du da? 😅

Anonymkode: 5ed6e...54d

Om man er på tur i 3 mnd spiser man vel neppe på skikkelige restauranter hele tiden. :) Jeg aner ikke slags tur det er snakk om altså, men jeg ser for meg at man er i Asia og spiser fra slike gateboder og slikt, det koster ikke stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

God økonomi du da? 😅

Anonymkode: 5ed6e...54d

Neida. Var i lavkostland hvor det er billig å kjøpe mat ute. Snakker ikke om fancy restauranter, men streetfood. 😊

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før koronapandemien spiste jeg ute 2 ganger i uken. Sammen med min far. Type Egon, eller italiensk restaurant,  og noen ganger kina-restaurant også. Etter nedstengingen har jeg ikke spist ute i det hele tatt.

 

Det var mest for min fars skyld, ettersom han ikke kan lage mat selv, grunnet handicap. Nå lager jeg noe lettvindt hjemme hos han hver gang jeg er på besøk, for å bryte fjordlansmonotonien. 

Anonymkode: 8e411...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (På 22.7.2021 den 9.32):

Altfor sjelden. Elsker å spise ute. Kunne gjort det hver dag. 

Jeg synes også det er stas å få maten servert slik, men hver dag hadde jeg ikke orket. På lengre reiser går jeg litt lei av det at alle måltid spises ute. Ikke fordi det er viktig for meg å lage maten selv, men fordi det er deilig å spise uten alltid å måtte oppsøke et annet sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

morsan skrev (8 minutter siden):

Jeg synes også det er stas å få maten servert slik, men hver dag hadde jeg ikke orket. På lengre reiser går jeg litt lei av det at alle måltid spises ute. Ikke fordi det er viktig for meg å lage maten selv, men fordi det er deilig å spise uten alltid å måtte oppsøke et annet sted. 

Men jeg løser det sånn at jeg går ut og kjøper og tar med maten tilbake til stedet jeg bor hvis jeg ønsker det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir stresset av å spise ute, takeaway er er et godt alternativ for meg. Hva er det med å spise ute dere liker? (Bortsett fra god mat servert av andre) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut "bare" for å spise, altså ta middagen et annet sted uten at vi er på vei til eller fra noe og ikke på ferie: Tipper ca. én gang i  måneden i snitt, når det er normale tider. Kanskje litt sjeldnere. De fleste gangene handler det om å spise søndagsmiddagen på et sted i nærmiljøet der det er god mat, uformelt miljø og ikke altfor stive priser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 2021-7-22 den 11.41):

Om man er på tur i 3 mnd spiser man vel neppe på skikkelige restauranter hele tiden. :) Jeg aner ikke slags tur det er snakk om altså, men jeg ser for meg at man er i Asia og spiser fra slike gateboder og slikt, det koster ikke stort.

Jeg har reist mye og spist mange forskjellige steder.  Å spise mat fra gateboder gjør jeg aldri.  Hvor grensen går til "skikkelige" restauranter vet jeg ikke, men matforgiftning er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mye spising på restauranter i ferien, og det forskjellige restauranter.  Det siste året  har det vært lite spising ute, men før det så var det nokså ofte.  Vet ikke helt hvor ofte, men kanskje to ganger i uka og da på rimelige steder uten at det er gatekjøkken.  Jeg er nok mindre redd gatekjøkken i Norge enn i asiatiske land, men jeg spiser veldig sjelden fast food.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (28 minutter siden):

Jeg har reist mye og spist mange forskjellige steder.  Å spise mat fra gateboder gjør jeg aldri.  Hvor grensen går til "skikkelige" restauranter vet jeg ikke, men matforgiftning er farlig.

I Østen, f.eks. Vietnam og Thailand, spiser «alle» fra gateboder og suppekjøkken i gatene, maten regnes ofte som vel så god som på restauranter og faren forgiftning er nok ikke større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mye. Foodora, take away og mat ute flere ganger i uka. Førstnevnte mest i koronatiden, men har også spist mye ute i sommer.  

Skjerpings! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hattifnattus

Kanskje rundt 3-4 ganger i sommerferien når jeg og min samboer er på ferie. Ellers er vi aldri ute og spiser på restaurantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (17 timer siden):

Altfor mye. Foodora, take away og mat ute flere ganger i uka. Førstnevnte mest i koronatiden, men har også spist mye ute i sommer.  

Skjerpings! 

Jeg skal ut igjen om noen uker. Da er det en som skal feires og det gleder jeg meg til. Etter det så blir det nok mindre utegåing på meg.  Tar svært sjelden take away, annet enn av og til fra salatbaren på meny.  Det er ikke fordi jeg er så sunn, men for at jeg i perioder ikke greier å få kuttet opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (20 timer siden):

I Østen, f.eks. Vietnam og Thailand, spiser «alle» fra gateboder og suppekjøkken i gatene, maten regnes ofte som vel så god som på restauranter og faren forgiftning er nok ikke større.

En venn av meg mistet helsa etter matforgiftning i asiatisk land.  Jeg har reist mye rundt i bl.a. Kina, India og Midtøsten og jeg spiser ikke hvor som helst.  Jeg så engang inn på kjøkkenet i fjellene i Nepal, og jeg var heldig som hadde spist og fikk ikke matforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...