Gå til innhold

Overgangsalder?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje
stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Hadde dere droppet p.sprøyta? Jeg er så usikker. 

Hvis du dropper den, bør du bruke annen prevensjon (f.eks kondom) når du har sex. Jeg ble sterilisert for ti år siden, og før det brukte jeg p-piller og så en periode med kondom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
påskelilje skrev (1 minutt siden):

Hvis du dropper den, bør du bruke annen prevensjon (f.eks kondom) når du har sex. Jeg ble sterilisert for ti år siden, og før det brukte jeg p-piller og så en periode med kondom.

Det er mest for pms plager og store blødninger jeg har tatt p.sprøyten, har ikke hatt sex på lenge. Men kommer nok til å ha det når jeg er mer fornøyd med kroppen min, men min mann sier han tenner på meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Det er mest for pms plager og store blødninger jeg har tatt p.sprøyten, har ikke hatt sex på lenge. Men kommer nok til å ha det når jeg er mer fornøyd med kroppen min, men min mann sier han tenner på meg. 

Hvis mensen plager deg synes jeg du bør vurdere å fortsette med p-sprøyte, og særlig om det fortsatt er en mikroskopisk sjanse for at du kan bli gravid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Hvis mensen plager deg synes jeg du bør vurdere å fortsette med p-sprøyte, og særlig om det fortsatt er en mikroskopisk sjanse for at du kan bli gravid. 

Ok. Ja det plagde meg veldig og hadde masse plager i forbindelse med det, men det står jo at man skal ta sprøyta i to år. Har tatt den i mange år jeg, men det er kanskje vanlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (54 minutter siden):

Ok. Ja det plagde meg veldig og hadde masse plager i forbindelse med det, men det står jo at man skal ta sprøyta i to år. Har tatt den i mange år jeg, men det er kanskje vanlig? 

Det vet jeg lite om, hør med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Risikoen for graviditet i 49-årsalderen er jo ekstremt liten, men tror nok jeg ville beskyttet meg et par år til sånn for sikkerhets skyld. I min familie har to nære familiemedlemmer født barn som 46- og som 48-åring. 
 

Selv valgte jeg å fjerne kobberspiral som 52,5-åring pga blødningsforstyrrelser. Gynekologen sa da spiralen ble fjernet at ultralyd viste at jeg nylig hadde hatt eggløsning. Jeg spurte om det var noen risiko for graviditet, men da lo han og sa «åhåhå nei!» Og det har jeg ikke blitt på de neste to årene hvor jeg fortsatt menstruerte, men ikke benytte annen prevensjon. 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
morsan skrev (12 minutter siden):

Risikoen for graviditet i 49-årsalderen er jo ekstremt liten, men tror nok jeg ville beskyttet meg et par år til sånn for sikkerhets skyld. I min familie har to nære familiemedlemmer født barn som 46- og som 48-åring. 
 

Selv valgte jeg å fjerne kobberspiral som 52,5-åring pga blødningsforstyrrelser. Gynekologen sa da spiralen ble fjernet at ultralyd viste at jeg nylig hadde hatt eggløsning. Jeg spurte om det var noen risiko for graviditet, men da lo han og sa «åhåhå nei!» Og det har jeg ikke blitt på de neste to årene hvor jeg fortsatt menstruerte, men ikke benytte annen prevensjon. 😅 

Ok, får ta p.sprøyta en stund til. Nei det skal vel noe til for å bli gravid :) Hadde jo vært krise om jeg hadde blitt gravid i min tilstand og jeg hadde ikke tatt abort heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Ok, får ta p.sprøyta en stund til. Nei det skal vel noe til for å bli gravid :) Hadde jo vært krise om jeg hadde blitt gravid i min tilstand og jeg hadde ikke tatt abort heller. 

Ettersom du ikke trenger den som prevensjon men mot kraftige blødninger, ville jeg tatt opp dette med legen. Det finnes gode alternativ mot kraftige blødninger enn p- piller. Vet du forresten om du menstruerer uten pillen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kayia skrev (5 minutter siden):

Ettersom du ikke trenger den som prevensjon men mot kraftige blødninger, ville jeg tatt opp dette med legen. Det finnes gode alternativ mot kraftige blødninger enn p- piller. Vet du forresten om du menstruerer uten pillen? 

Menstruerer i øst og vest uten p.sprøyta,har aldri tatt p.piller jeg. Og mot pms,jeg var veldig ustabil før. Er ikke det nå uten mensen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...