Gå til innhold

En del av de som er vaksinerte tar ikke hensyn til de som ikke kan vaksineres?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fint at du forstår hvorfor jeg venter med vaksinen ja :). Ja jeg får bare akseptere at de vaksinerte løsner litt på snippen  :) . Hadde nok gjort det samme om jeg selv var vaksinert. 

Anonymkode: 9084e...f0e

Har ingen problemer med å skjønne det - jeg tok ikke engang bedøvelse hos tannlegen da var gravid! 🤣 Hadde heldigvis ikke hull i tennene da så han så bare over og ventet til etter fødselen om det var noe som måtte gjøres husker jeg. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (43 minutter siden):

Har ingen problemer med å skjønne det - jeg tok ikke engang bedøvelse hos tannlegen da var gravid! 🤣 Hadde heldigvis ikke hull i tennene da så han så bare over og ventet til etter fødselen om det var noe som måtte gjøres husker jeg. :) 

Flott at du forstår det 😊. Ja jeg kjenner litt på redselen som jeg hadde da jeg var gravid tidligere i livet mitt. Begynner å bli redd for alt som kan påvirke prosessen. Godt at jeg ikke er og har vært alene om det 🤣

Røntgen hos tannlegen er også noe... Kom på at jeg skal til tannlegen i slutten av neste måned 😅. Og den må jeg nok forskyve for jeg kan ikke ta røntgen om jeg blir gravid. Huff. Mye å passe på. Hadde nesten glemt hvor redd man blir for alt mulig i slike prosesser. 😇

Anonymkode: 9084e...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Flott at du forstår det 😊. Ja jeg kjenner litt på redselen som jeg hadde da jeg var gravid tidligere i livet mitt. Begynner å bli redd for alt som kan påvirke prosessen. Godt at jeg ikke er og har vært alene om det 🤣

Røntgen hos tannlegen er også noe... Kom på at jeg skal til tannlegen i slutten av neste måned 😅. Og den må jeg nok forskyve for jeg kan ikke ta røntgen om jeg blir gravid. Huff. Mye å passe på. Hadde nesten glemt hvor redd man blir for alt mulig i slike prosesser. 😇

Anonymkode: 9084e...f0e

Det var det ja! Røntgen! Stemmer det, var ikke bare bedøvelse, han fikk jo aldri sjekket om jeg hadde hull annet enn å se over og pirke i alle tennene. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (25 minutter siden):

Det var det ja! Røntgen! Stemmer det, var ikke bare bedøvelse, han fikk jo aldri sjekket om jeg hadde hull annet enn å se over og pirke i alle tennene. 🤣

Ja det er mye man må være forsiktig med når man er gravid.  Husker at jeg fikk et hefte av jordmor om alt som kunne skade fosteret. Og jeg fikk jo litt panikk. Røntgen, medisiner, til og med så ble det påstått noe om at man ikke bør spise røkt laks. Var mye som jeg ble redd for. Så alt det der kom tilbake 😅

Anonymkode: 9084e...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og den må jeg nok forskyve for jeg kan ikke ta røntgen om jeg blir gravid

Joda, det kan du. Det er bare å si fra om at det er en mulighet for at du kan være gravid, så legger de (muligens - vet ikke om de bruker det lenger) noe over magen din. Dessuten er den strålingen minimal og lokal i munnen. Men det er jo alltid frivillig både å gå til tannlegen og evt. ta røntgenbilder.

Hvis du skal fly hjem fra utlandet, er antakelig stråledosen større på flyet enn hos tannlegen.

Ved mistanke om for trangt bekken, tar de røntgenbilde av hele underlivet. Du kan jo tenke deg hvor mye mer stråling det blir - rett på fosteret.

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Røntgen, medisiner, til og med så ble det påstått noe om at man ikke bør spise røkt laks.

Det der går i bølger, så pass på at du henter info fra seriøse kilder, ikke all verdens nettsider der hysteriske gravide sprer myter. Det var mye mer som var "farlig" da jeg var gravid med den eldste i 1990 enn med den yngste i 1998.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
laban skrev (1 time siden):

Joda, det kan du. Det er bare å si fra om at det er en mulighet for at du kan være gravid, så legger de (muligens - vet ikke om de bruker det lenger) noe over magen din. Dessuten er den strålingen minimal og lokal i munnen. Men det er jo alltid frivillig både å gå til tannlegen og evt. ta røntgenbilder.

Hvis du skal fly hjem fra utlandet, er antakelig stråledosen større på flyet enn hos tannlegen.

Ved mistanke om for trangt bekken, tar de røntgenbilde av hele underlivet. Du kan jo tenke deg hvor mye mer stråling det blir - rett på fosteret.

Det der går i bølger, så pass på at du henter info fra seriøse kilder, ikke all verdens nettsider der hysteriske gravide sprer myter. Det var mye mer som var "farlig" da jeg var gravid med den eldste i 1990 enn med den yngste i 1998.

Ja det er nok ikke krise om jeg tar røntgen men jeg får finne ut av om det er risikabelt eller ikke.  Jeg er veldig redd for alt som kan skade men nytter ikke å bli hysterisk. Får finne info fra seriøse kilder ja :)

Anonymkode: 9084e...f0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...