Gå til innhold

Tar psykisk sykdom ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tror du selv? Tåpelig spørsmål

Anonymkode: 4ed3b...b09

Ja det er jo ganske åpenbart at det er manges psykiske sykdommer som har tatt ferie for her på dol er det jo dødt. 

Anonymkode: a3a27...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo ganske åpenbart at det er manges psykiske sykdommer som har tatt ferie for her på dol er det jo dødt. 

Anonymkode: a3a27...9fc

Så bra da? Vil du at folk skal være psyke for at det skal være underholdende her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja det er jo ganske åpenbart at det er manges psykiske sykdommer som har tatt ferie for her på dol er det jo dødt. 

Anonymkode: a3a27...9fc

At ikke så mange skriver betyr ikke at smerten eller sykdommen har tatt ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (12 minutter siden):

At ikke så mange skriver betyr ikke at smerten eller sykdommen har tatt ferie. 

Hva betyr det da? 

Anonymkode: a3a27...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva betyr det da? 

Anonymkode: a3a27...9fc

Det kan bety så mangt. Jeg personlig skriver mest på dagbok-delen, og siden jeg ikke har hatt noen type spørsmål å komme med så har det derfor ikke vært naturlig for meg å opprette tråder. Hadde sikkert gjort det hvis jeg ikke brukte dagboken da, for jeg har hatt nok av problemer og utfordringer. 

Det er flere enn meg som har opprettet dagbok. 

I tillegg så er det nå slik at mange har det faktisk litt lettere på sommeren. Det er lysere tider, lettere å komme seg ut i aktivitet etc. Kanskje får noen besøk av familie, eller selv drar på besøk. Kanskje er det sommerferie fra terapien og derfor har personen lyst til å prøve å fokusere på noe annet. Osv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (18 minutter siden):

Det kan bety så mangt. Jeg personlig skriver mest på dagbok-delen, og siden jeg ikke har hatt noen type spørsmål å komme med så har det derfor ikke vært naturlig for meg å opprette tråder. Hadde sikkert gjort det hvis jeg ikke brukte dagboken da, for jeg har hatt nok av problemer og utfordringer. 

Det er flere enn meg som har opprettet dagbok. 

I tillegg så er det nå slik at mange har det faktisk litt lettere på sommeren. Det er lysere tider, lettere å komme seg ut i aktivitet etc. Kanskje får noen besøk av familie, eller selv drar på besøk. Kanskje er det sommerferie fra terapien og derfor har personen lyst til å prøve å fokusere på noe annet. Osv. 

 

Med dagbok mener du at du skriver for deg selv? Eller er det på Dol? Kan ikke huske å ha sett en kategori som heter Dagbok, så derfor spør jeg 😄

Anonymkode: a51de...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med dagbok mener du at du skriver for deg selv? Eller er det på Dol? Kan ikke huske å ha sett en kategori som heter Dagbok, så derfor spør jeg 😄

Anonymkode: a51de...bdc

Jo det er en relativt (?) ny kategori her. Det var helt dødt der i starten, men nå er vi noen få stk som bruker den. Og det er jo da noen av oss som generelt sett har lagd en del aktivitet på forumet. Så det er jo da kanskje naturlig at det blir litt mer rolig. I tillegg til at det jo nå er sommer. 

Aktiviteten daler på alle forum da stort sett.

En annen ting er at jeg tror mange gikk lei av det ugjestmilde miljøet som ble skapt av en eller flere AB-brukere. Som angrep andre brukere og lagde dårlig stemning. Tror det har skremt vekk flere. 

Det er derfor jeg synes det er deilig med dagbok-delen. For der må man skrive med nick. Har ikke fått noen etter meg etter at tråden ble flyttet dit. :)

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Med dagbok mener du at du skriver for deg selv? Eller er det på Dol? Kan ikke huske å ha sett en kategori som heter Dagbok, så derfor spør jeg 😄

Anonymkode: a51de...bdc

Man kan ikke lese eller skrive på dagbokforumet som anonym og man må ha skrevet et visst antall innlegg med nick for å få lage sin egen dagbok og kunne lese andres også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Siden det er så få her på sommeren? 

Anonymkode: a3a27...9fc

Folk føler seg vel bedre i ferien?

Anonymkode: ec554...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Man kan ikke lese eller skrive på dagbokforumet som anonym og man må ha skrevet et visst antall innlegg med nick for å få lage sin egen dagbok og kunne lese andres også.

Åja er det sånn også ja. :) Må vel være for å unngå troll og slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (29 minutter siden):

Ja, om en ser på hele gruppen som har psykiske plager, er det lagt mindre trykk om sommeren.

Hva tror du er grunnen til det?

Anonymkode: 4ed3b...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Åja er det sånn også ja. :) Må vel være for å unngå troll og slikt?

Jeg mener det er sånn, ellers kan man jo bare opprette et nick og dermed gå inn og lese dagbøkene. Man må ha vært her en stund og ha skrevet en del selv før man får tilgang. Helt greit synes jeg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (36 minutter siden):

Ja, om en ser på hele gruppen som har psykiske plager, er det lagt mindre trykk om sommeren.

 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Folk føler seg vel bedre i ferien?

Anonymkode: ec554...3cc

Det er kanskje jobben som blir «den siste dråpen» som får begeret til å renne over for en del? Samtidig er det vel mange som også har det utrolig tungt i ferien når «livet skal være på topp.» 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hva tror du er grunnen til det?

Anonymkode: 4ed3b...b09

Det er bra å ha aktiviteter å drive med, og planer for dagene og ukene fremover. Det får en blant annet til å rette oppmerksomheten utover i stedet for inn i seg selv. Da får en også mindre tid til å kjenne etter hvordan en har det samt å bekymre seg for tenkte, men ikke virkelige problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
kupton skrev (24 minutter siden):

Det er bra å ha aktiviteter å drive med, og planer for dagene og ukene fremover. Det får en blant annet til å rette oppmerksomheten utover i stedet for inn i seg selv. Da får en også mindre tid til å kjenne etter hvordan en har det samt å bekymre seg for tenkte, men ikke virkelige problemer.

Det burde vært satset mye mer på å få til et tilrettelagt tilbud for folk som sliter psykisk. Det kan være så «enkelt» som at en samler en gruppe og rydde stranda på sommeren. Et idrettslag kunne også lagt til rette med å feks lage et eget fotballlag. Osv osv… 

Anonymkode: 9a606...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det burde vært satset mye mer på å få til et tilrettelagt tilbud for folk som sliter psykisk. Det kan være så «enkelt» som at en samler en gruppe og rydde stranda på sommeren. Et idrettslag kunne også lagt til rette med å feks lage et eget fotballlag. Osv osv… 

Anonymkode: 9a606...08a

Tror mye avhenger av hvilken kommune en bor i for hvilke tilbud som finnes for psykisk syke. Min kommune er ganske rik/raus og har et utrolig godt tilbud til folk som av ulike årsaker har falt utenfor arbeidslivet. Målet er selvfølgelig å bedre den psykiske helsa gjennom å få folk opp og ut, frisk luft, bevegelse, og samvær med andre. De tilbyr blant annet yoga, svømming, trening i treningsstudio, ulike turgrupper, dagsenter, hobbyverksted, kafé, butikk, m.m. Turgruppene er delt inn i bålgruppe (på tur med niste, termos og bål), ballspillgruppe (lek og moro med ball), klatregruppe, og fjelltoppgruppe. Helt fantastisk! 🙌👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cilie skrev (2 timer siden):

 

Det er kanskje jobben som blir «den siste dråpen» som får begeret til å renne over for en del? Samtidig er det vel mange som også har det utrolig tungt i ferien når «livet skal være på topp.» 

Ja enig i dette. Ingenting er så sårt som å se alle andre har det bra og koser seg når en selv har det forjævlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...