Gå til innhold

Tar psykisk sykdom ferie?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

bare fordi det er få folk som snakker her så betyr det ikke at få personer har psykiske problemer. Mange er på ferie nå, og kanskje folk tar seg en internett pause. Hele verdenen til folk dreier seg jo ikke om akkuratt dette forumet. Jeg bruker selv mesteparten av dagen min online(på mange forskjellige plattformer), og jeg tar meg av og til uker med pause fra internett. Men det skal ikke forundre meg om sommeren og ferien kan lette på lidelsene til folk, men de forsvinner ikke, de bare venter på å dukke opp igjen.

Men som sakt bare fordi du ikke hører noe her inne, så betyr det ikke at problemene er borte. faktisk så kan det jo være motsatt også, for alt vi vet så er kanskje den psykiske helsen til folk så dårlig om sommeren at de ikke orker å skrive her inne engang? Så man kan faktisk ikke vite fasiten på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Lillemus skrev (6 timer siden):

Man kan ikke lese eller skrive på dagbokforumet som anonym og man må ha skrevet et visst antall innlegg med nick for å få lage sin egen dagbok og kunne lese andres også.

Ok ,takk for oppklarende svar . 

Anonymkode: a51de...bdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den forsvunne diamanten

Det tar jo ikke ferie men jeg har som oftest ikke store kriser på denne tiden av året. Det er ivertfall sånn for meg. Sol og varme hjelper på psyken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet tar ikke pauser, men hjelpeapparatet stoppet opp, så da blir jeg mer innelukket og etterhvert når det har gådd noen uker så slutter jeg svare på tråder også…

Anonymkode: c790c...229

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Det burde vært satset mye mer på å få til et tilrettelagt tilbud for folk som sliter psykisk. Det kan være så «enkelt» som at en samler en gruppe og rydde stranda på sommeren. Et idrettslag kunne også lagt til rette med å feks lage et eget fotballlag. Osv osv… 

Anonymkode: 9a606...08a

Jo, men det er forunderlig hvordan man selv, når man er psykisk dårlig, finner på og lager mer eller mindre dårlige unnskyldninger for seg selv for at en ikke kan benytte seg av eller ta del i det tilbudet som finnes eller at en ikke ønsker å ta imot hjelp som gjør at en kan få et bedre liv. Jeg har selv gjort det og det er merkelig når man er dårlig å tenke over hvor enkelt det er å gjøre det riktige i gode perioder og vanskeligere i dårligere. Men det er da det er viktig å ha mennesker rundt en som presser seg ut av komfortsonen, for selv om det føles helt forferdelig ut å f.eks. gå den turen som deprimert, har kroppen og hodet like godt av det som i bedre perioder...

Men et tilbud som finnes i nokså mange kommuner, vet jeg, er "Frisklivssentralen". Søk etter det på nettsiden til din egen kommune og se om du får opp noe. Her har jeg søkt etter "Frisklivssentralen" på Oslo kommunes hjemmeside. Det å være medlem i en organisasjon, åpner også opp for noen aktiviteter og samlinger. På større biblioteker er det gjerne en del innslag og arrangement, også temakvelder, og ikke alle er knyttet opp mot kultur og litteratur, og nå i corona-tiden har disse også blitt digitale. Bare for å nevne to. Avhengig av hva man strever med psykisk, finnes det jo også ulikt tilbud, men Selvhjelp Norge arrangerer jo ulike tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...