Feline Skrevet 27. mars 2002 Skrevet 27. mars 2002 Hei! Jeg har en tid gått til privat psykolog inne i Oslo (bor i Buskerud) for problemer som verken psyk.pol. eller de lokale private psykologer har kompetanse på. (Dette har jeg fått skriftlig fra psyk.pol. i forhold til å søke særfradrag på skatten) Nå har psykologen min fått refusjonsrett fordi han holder på med en veldig spesiell videreutdanning (som kommer meg til gode i behandlingen), men da jeg spurte trygdekontoret om å få dekket reisene sier de "vi dekker kun reise til nærmeste behandling, ikke beste behandling". Hva er dette for noe? Sier de at en hvilken som helst psykolog er bra nok? De har jo ikke samme ide om leger, f eks så går jeg man ikke til en lege med spesialitet i gynekologi når man har vondt i ørene... ?! Gjelder ikke det samme for psykolog? Damen på trygdekontoret mumlet noe om "landsdekkende spesialitet", men da var jeg så lei meg at jeg ikke klarte oppfatte hva hun sa. Er det noe vits å søke likevel? Hvaslags dokumentasjon er lurt da? God påske! http://home.no.net/feline/ 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 28. mars 2002 Skrevet 28. mars 2002 Hvis du kan dokumentere at han er nærmeste behandler som kan behandle deg for ditt problem, så skal også reisen dekkes. Hva som må til av dokumentasjon er vel egentlig psykologen den rette til å vurdere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.