Gå til innhold

Yrker som ikke har livets rett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I mange av dem kan du tjene mer enn noen med viktig yrke. 
Men hva synes dere om yrker som egentlig ikke er nyttige? Det er vel bra at vi har dem på 1 måte for det er tegn på at det er velstand. Men det blir jo ofte skreket «urettferdig» fra de som har viktige yrker da. 
Så hvordan bør ting bli? 

 

Anonymkode: 32bc5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

diagnosen skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker at vi aktive dolere bør få ekstra høy lønn

Da hadde alle blitt dolere. 
 

Anonymkode: 32bc5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

I mange av dem kan du tjene mer enn noen med viktig yrke. 
Men hva synes dere om yrker som egentlig ikke er nyttige? Det er vel bra at vi har dem på 1 måte for det er tegn på at det er velstand. Men det blir jo ofte skreket «urettferdig» fra de som har viktige yrker da. 
Så hvordan bør ting bli? 

 

Anonymkode: 32bc5...cf1

Hva mener du er unyttige og uviktige yrker da? Kan du komme med noen eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (19 minutter siden):

Hva mener du er unyttige og uviktige yrker da? Kan du komme med noen eksempler? 

Blogger; hva gjør en person så interessant? 
Modell: vi hadde vel greid oss bra uten. De går bare og viser klær. Egentlig skulle alle former og folk hatt muligheten da vi alle er forskjellige men det ble nå slik at de er høye og syltynne som fikk de jobbene. Av en eller annen grunn. Ikke at det plager meg men. 
 

Webdesigner: slik som designer nettsider. Altså, du skal være virkelig flink for at folk skal betale deg nok til at du kan livnære deg.

Kleesbutikkarbeider: det produseres mer klær enn de trengs. Det meste har blitt bare for å holde folk i aktivitet.

Anonymkode: 32bc5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Blogger; hva gjør en person så interessant? 
Modell: vi hadde vel greid oss bra uten. De går bare og viser klær. Egentlig skulle alle former og folk hatt muligheten da vi alle er forskjellige men det ble nå slik at de er høye og syltynne som fikk de jobbene. Av en eller annen grunn. Ikke at det plager meg men. 
 

Webdesigner: slik som designer nettsider. Altså, du skal være virkelig flink for at folk skal betale deg nok til at du kan livnære deg.

Kleesbutikkarbeider: det produseres mer klær enn de trengs. Det meste har blitt bare for å holde folk i aktivitet.

Anonymkode: 32bc5...cf1

Hva skulle disse gjort ellers, gått på nav?

Anonymkode: cd69a...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva skulle disse gjort ellers, gått på nav?

Anonymkode: cd69a...693

Studert? Bli sykepleiere. Baker. Lege. Psykolog. 

Anonymkode: 32bc5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Studert? Bli sykepleiere. Baker. Lege. Psykolog. 

Anonymkode: 32bc5...cf1

Ikke alle takler lange studier.

Anonymkode: cd69a...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke alle takler lange studier.

Anonymkode: cd69a...693

Dreier ikke dette seg om selvdisiplin?

Anonymkode: 32bc5...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Blogger; hva gjør en person så interessant? 
Modell: vi hadde vel greid oss bra uten. De går bare og viser klær. Egentlig skulle alle former og folk hatt muligheten da vi alle er forskjellige men det ble nå slik at de er høye og syltynne som fikk de jobbene. Av en eller annen grunn. Ikke at det plager meg men. 
 

Webdesigner: slik som designer nettsider. Altså, du skal være virkelig flink for at folk skal betale deg nok til at du kan livnære deg.

Kleesbutikkarbeider: det produseres mer klær enn de trengs. Det meste har blitt bare for å holde folk i aktivitet.

Anonymkode: 32bc5...cf1

Alle de du nevner her er jo nyttige på sitt vis. Jeg tenker at så lenge folk ønsker å gjøre en redelig innsats for å brødfø seg selv, synes jeg det meste bør være greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Dreier ikke dette seg om selvdisiplin?

Anonymkode: 32bc5...cf1

Nei. Ikke alle har hode til å bli lege.

Anonymkode: cd69a...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbru skrev (15 timer siden):

Hva mener du er unyttige og uviktige yrker da? Kan du komme med noen eksempler? 

De som tatoverer. Utøvere av alternativ medisin. De som produserer melodi grand prix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbru skrev (17 timer siden):

Hva mener du er unyttige og uviktige yrker da? Kan du komme med noen eksempler? 

Negledesigner. Men nå interesserer slike ting meg "der jeg er høyest når jeg plukker poteter" som min mor ville sagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Negledesigner. Men nå interesserer slike ting meg "der jeg er høyest når jeg plukker poteter" som min mor ville sagt...

Morsomt :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (2 timer siden):

De som tatoverer. Utøvere av alternativ medisin. De som produserer melodi grand prix.

Har du tenkt på at de brødfører seg selv, de som alle andre som jobber og ikke er trygdet? Det må da være bra at de har en jobb å gå tll!

Anonymkode: 0930a...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (17 minutter siden):

Negledesigner. Men nå interesserer slike ting meg "der jeg er høyest når jeg plukker poteter" som min mor ville sagt...

Helt enig. Men så lenge de livnærer seg på det må det da være helt greit.  

Anonymkode: 0930a...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...