Gå til innhold

Yrker som ikke har livets rett


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
kupton skrev (3 timer siden):

De som tatoverer. Utøvere av alternativ medisin. De som produserer melodi grand prix.

Det er da voldsomt som du skal kritisere mgp da. Det er veldig mange som har stor glede av dette programmet. Nei, du liker det ikke, musikken er ikke alltid like bra og ja det er et sirkus. Like fullt er det mange som gleder seg til sirkuset hvert år.  Yrket har absolutt livets rett og det er jo tydelig at du ser på det du også :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Helt enig. Men så lenge de livnærer seg på det må det da være helt greit.  

Anonymkode: 0930a...2c1

Jada, for all del, jeg beundrer alle som har guts til å starte egne bedrifter! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (20 minutter siden):

Det er da voldsomt som du skal kritisere mgp da. Det er veldig mange som har stor glede av dette programmet. Nei, du liker det ikke, musikken er ikke alltid like bra og ja det er et sirkus. Like fullt er det mange som gleder seg til sirkuset hvert år.  Yrket har absolutt livets rett og det er jo tydelig at du ser på det du også :)

 

Enig, det er mange som elsker mgp og en del som elsker å hate det. Det er ting jeg har fått med meg at Kupton liker som det ikke kunne falt inn meg å bruke en krone på, men jeg omtaler det ikke sånn allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 timer siden):

De som tatoverer. Utøvere av alternativ medisin. De som produserer melodi grand prix.

Enig i at noen yrker virker både latterlige og unødvendige, men der det er et marked finnes det alltid muligheter til å tjene penger. Som jeg sa så synes jeg det er bra at folk finner noe å gjøre for å tjene til livets opphold, og da synes jeg det meste er akseptabelt. Grensa for meg går der hvor den går for de fleste; ved kriminelle "yrker" hvor arbeidet utelukkende er ment for å utnytte og lure andre. (menneskehandel, "narkotikabransjen" m.m.)

Skjønner skepsisen til utøvere av alternativ medisin, for noen driver bevisst utnytting og lureri av andre der også. Men jeg er litt delt ift det. Jeg tenker at enkeltmenneskets frihet til å velge selv bør stå høyt. Vi er alle individer og kan profittere på ulik/alternativ behandling på vår måte. Jeg synes vi må ha såpass tiltro til at samtykkekompetente mennesker vet om farene ved å innlate seg på det alternativ markedet. Uansett er vi vel alle ganske beskyttet av "Kvakksalverloven". 

Lillemus skrev (53 minutter siden):

Negledesigner. Men nå interesserer slike ting meg "der jeg er høyest når jeg plukker poteter" som min mor ville sagt...

Hehe, er ikke sånn veldig interessert i sånt jeg heller. Synes det er mye juks og fanteri innenfor kosmetikkbransjen også. Kremer som lover deg å se 10 år yngre ut på bare noen få uker, f.eks. Men så sant folk er normalt friske og oppegående i hodet, så får de tro på hva de vil for min del, og være frie til å ta egne valg. Og om noen føler seg freshere og vakrere med velstelte negler (jeg synes jo det er pent selv) så er det jo bra at det finnes pedikyrer og negldesignere. 🙂

Konklusjonen min må bli at alt som ikke direkte skader andre må det være lov å tjene penger på, så lenge det finnes et marked for det bestående av normalt oppegående mennesker.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Lillemus skrev (3 timer siden):

Enig, det er mange som elsker mgp og en del som elsker å hate det. Det er ting jeg har fått med meg at Kupton liker som det ikke kunne falt inn meg å bruke en krone på, men jeg omtaler det ikke sånn allikevel. 

Tror jeg vet hva du _sikter_ til og er helt enig 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Telefonselgere, dørselgere og influensere. Hvem faen trenger sånt de selger?

 

 

Endret av Worrisome Plenty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tar denne anonym… Fjern en hel haug styringskåte ledere og mellomledere i skoleverket. 

Anonymkode: 37c26...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
kupton skrev (På 19.8.2021 den 12.35):

De som tatoverer. Utøvere av alternativ medisin. De som produserer melodi grand prix.

Hvis du vil ha en god latter, og har noen timer fritid, anbefaler jeg å se gjennom varesortimentet på altshop.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (3 timer siden):

Hvis du vil ha en god latter, og har noen timer fritid, anbefaler jeg å se gjennom varesortimentet på altshop.no 

Brukte 2 minutter og merket meg "helhetlig helse". Så måtte jeg tenke over det. Ja, min helse er god, men hvordan vet jeg om den er helhetlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 minutter siden):

Brukte 2 minutter og merket meg "helhetlig helse". Så måtte jeg tenke over det. Ja, min helse er god, men hvordan vet jeg om den er helhetlig?

Jeg mener en helhetlig helse fordrer at du kjøper en krystall på Altshop som kan forandre negative energier til positive. Og så må du selvsagt ha strålebeskyttelse mot 5G og en dings til 30.000 kroner som tilfører vannet du drikker riktig energi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...