Gå til innhold

Flere som ser for seg at de ikke orker å bli særlig gamle?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fordi livet er for tungt?

Anonymkode: 4bdd2...30a

Ja. Trygdelivet er ikke mye til liv.

Anonymkode: 26471...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Nei. Men jeg ser ikke vitsen med å leve som gammel, særlig om man ikke har stiftet familie. Det er som om samfunnet venter på at du skal dø. Ikke er du pen å se på lenger heller. Har ikke så lyst til å bli gammel. Den store skrekken er å bli sittende alene, med smerter og kanskje ikke klarer å gi uttrykk for det engang. Alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt slik ja, men ikke nå lengre. Jeg ønsker nå å få et langt liv og jeg har så mye jeg gjerne vil fylle det livet mitt med og det er så mye jeg gjerne vil få utrettet, så jeg synes det er skremmende å se at uke for uke, måned for måned og år for år fly forbi. Jeg vet jeg er priviligert som klarer å få til et såpass meningsfullt liv på tross å være mye hjemme. Men, jeg sier det igjen fordi det er sant, at vi alle har ansvar for å skape mening i vårt eget liv. Andre kan ikke gjøre det for oss. Og de som sier de har peiling på det, sier jo at det å skape mening i eget liv, er også veien til lykke og tilfredshet i eget liv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (5 minutter siden):

Jeg har tenkt slik ja, men ikke nå lengre. Jeg ønsker nå å få et langt liv og jeg har så mye jeg gjerne vil fylle det livet mitt med og det er så mye jeg gjerne vil få utrettet, så jeg synes det er skremmende å se at uke for uke, måned for måned og år for år fly forbi. Jeg vet jeg er priviligert som klarer å få til et såpass meningsfullt liv på tross å være mye hjemme. Men, jeg sier det igjen fordi det er sant, at vi alle har ansvar for å skape mening i vårt eget liv. Andre kan ikke gjøre det for oss. Og de som sier de har peiling på det, sier jo at det å skape mening i eget liv, er også veien til lykke og tilfredshet i eget liv.

 

Jeg har også tenkt slik tidligere, men heldigvis ikke nå lenger (bortsett fra i dårlige perioder)  Er glad for at jeg har det såpass som jeg har det i dag, men har også jobbet for å komme meg dit jeg er i dag. Samtidig så hadde jeg ikke greit det uten de støttespillerne jeg har. Har mye å glede meg til framover, spesielt en ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja. Trygdelivet er ikke mye til liv.

Anonymkode: 26471...665

Er det helsa, eller at du går på trygd , som ikke er mye til liv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tendens til å tenke sånn av og til. Noen ganger for lange perioder av gangen. Men jeg vet at om en vil ha et bedre liv så må man selv gjøre aktive grep. Det nytter ikke å sette seg ned å falle hen i tristhet og depresjon. Mener man at man har et begredelig liv, eller at livet kan bli bedre hvis man tar noen grep, så ja, så må man gjøre noe med det da. Da må man ta de grepene, selv om det kan koste. Så vil man forhåpentligvis se at livet ikke er så galt likevel og at man til og med kan ønske at man blir gammel. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FGT skrev (51 minutter siden):

Er det helsa, eller at du går på trygd , som ikke er mye til liv? 

Begge deler.

Anonymkode: 26471...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FGT skrev (1 time siden):

Er det helsa, eller at du går på trygd , som ikke er mye til liv? 

Er  vel ofte begge deler. Jeg er selv ufør på minstesats og har dårlig helse og dårlig råd (psykisk og nevrologisk sykdom). Bekymrer meg mesteparten av min våkne tid og kjenner det skal bli godt den dagen jeg får slippe.

Anonymkode: 4bdd2...30a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det sånn da jeg sleit mye med depresjon, men etter at det ble riktig behandlet stiller det seg helt annerledes. Nå tenker jeg at jeg får bli så gammel som jeg blir, det er ikke noe jeg styrer selv utover å gjøre det jeg kan for å ta vare på helsa. Årene jeg har foran meg ønsker jeg å fylle det jeg vet er godt for meg - etter minst 20 år hvor jeg har vært ekstremt selvdestruktiv til tider. 

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Ser ikke noe mening i å bli gammel og skrøpelig, selv om en har fått mye erfaring og innsikt i ting. Men hva hjelper det når en ikke lenker kan dra fult nytte av det ??? 

Endret av FGT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FGT skrev (22 minutter siden):

Ser ikke noe mening i å bli gammel og skrøpelig, selv om en har fått mye erfaring og innsikt i ting. Men hva hjelper det når en ikke lenker kan dra fult nytte av det ??? 

Litt tidlig å havne i pennalet som 50 åring.

Anonymkode: 26471...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir gjerne gammel jeg. Selv om jeg er trygdet og har psykiatrisk tung diagnose. Jeg trives jo alene jeg da.

Men noen ganger tenker man annerledes. 

Anonymkode: a3995...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er et slit uten noe opplevd mening for min del, og helsa blir dårligere og dårligere for hvert år som går, så håper ikke jeg blir så gammel. 

Anonymkode: 56acc...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Litt tidlig å havne i pennalet som 50 åring.

Anonymkode: 26471...665

Ja det er jo alt for tidlig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...