Gå til innhold

Høsten er på vei. Hva gleder du deg til ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Fortsatt sommer i Oslo, men dette gleder jeg meg til :

1. Jeg får overnattingsbesøk ei helg av noen venninner og vi har bestilt billetter på Latter. Jeg må sende vekk samboer for anledningen, så han har bestilt seg hotellrom rett i nabolaget her. 🤣  Kortreist hotellferie fri fra kjerringa 🤣

2. Jeg skal på ferie ei hel uke sammen med de to eldste barna mine. Barna mine er 28 og 30. Var så koselig at jeg ble spurt 😀 Mammaen pleier ikke å være førstepri på ferietur lenger, så det kom jo overraskende. Kunne ikke annet enn å si ja til det og skrinlegge andre planer.:) 

3. Jeg planlegger bursdagspresang til samboeren. Overnatting og tur til Gaustadtoppen eller et annet fjell sammen med meg . 

Hva gleder du deg til ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
XbellaX skrev (6 minutter siden):

Vanskelig å forestille seg for det er 27 grader innendørs .... men noe av det er høstkrimmen, fårikål (!!), og ullgensere :- ) 

Ja, fårikål ja.  Det glemte jeg å nevne 😀 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til mange turer i marka med og uten overnatting. Og koselige kvelder inne under pleddet med Netflix, te/kakao, håndarbeid og stearinlys 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fårikål, ja..! MED bobler. Fantastisk kombo. 

Kari Bremnes konsert

Hotellweekend for å besøke min sønn på hans studiested 

Flere teaterforestillinger

Peder Kjøs foredrag 

Turer i nærmiljøet i vakre høstfarger 

Et par nye gode, myke gensere 

Tegne og male

Bøker, filmer og serier 

Rødvin

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari- skrev (14 minutter siden):

Fårikål, ja..! MED bobler. Fantastisk kombo. 

Om det bare hadde vært mulig å gi deg 10 tommel opp for den setningen der.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

-Jeg gleder meg til alle de gode gryterettene som smaker ekstra godt når det er høst ute.

-Ligge under pledd med varmeflaske mens jeg ser serier. 

-Den "crispy" høstlufta.

-Mørketid med kjølig behagelig luft og fargerike løv på bakken. 😍

-Fyre i peisen og høre på den berolige knitringen.

-All frukten i hagen er moden og jeg får lagd unna utrolig mye godt.

-Halloweendekorasjoner. Jeg syns det er så koselig å se på dekorerte hus, halloweengreier i butikkene og høre på naboungene hvordan de gleder seg til den dagen. Jeg husker magien på den dagen så utrolig godt fra da jeg var ei lita jente.

Jeg ELSKER høst. 

 

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- at det blir kaldere! Første gangen jeg ønsker det, men hetetoktene har blitt adskillig heftigere i det siste... *kokende*

- de vakre høstfargene

- skal på forestilling med jentungen neste helg

- jentungen skal flytte inn i ny leilighet

- guttungen har bursdag snart

- at det nærmer seg jul?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg til…

-hyttetur på fjellet med studievenninner jeg har kjent i 30+ år

- reise med sønnen min for å besøke moren min - første gang de to treffes under pandemien 

Ellers bringer vel høsten flere turer i skog og mark (som ellers), fårikål og stearinlys. Og så gleder jeg meg til regjeringsskifte! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Martine skrev (1 time siden):

Jeg gleder meg til mange turer i marka med og uten overnatting. Og koselige kvelder inne under pleddet med Netflix, te/kakao, håndarbeid og stearinlys 🙂 

Ja, turer i marka er topp. Når det gjelder kvelder under pleddet, gleder jeg meg mest til Stjernekamp 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
hattifnattus skrev (45 minutter siden):

-Jeg gleder meg til alle de gode gryterettene som smaker ekstra godt når det er høst ute.

-Ligge under pledd med varmeflaske mens jeg ser serier. 

-Den "crispy" høstlufta.

-Mørketid med kjølig behagelig luft og fargerike løv på bakken. 😍

-Fyre i peisen og høre på den berolige knitringen.

-All frukten i hagen er moden og jeg får lagd unna utrolig mye godt.

-Halloweendekorasjoner. Jeg syns det er så koselig å se på dekorerte hus, halloweengreier i butikkene og høre på naboungene hvordan de gleder seg til den dagen. Jeg husker magien på den dagen så utrolig godt fra da jeg var ei lita jente.

Jeg ELSKER høst. 

 

Da har du kanskje ei god oppskrift på hjortegryte til meg ? Har noe kjøtt i fryseren 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamerino skrev (33 minutter siden):

Jeg har ikke noe å glede meg til. 

Jeg forstod det som at dette skulle være en positiv tråd jeg. 

On topic: Jeg gleder meg til at sønnen min vil avansere til nytt belte i judo i løpet av høsten. Jeg gleder meg til at jeg og samboer skal ha en weekend på Sørlandet. Jeg gleder meg til førjulstiden. Og mye mer. Liker høsten godt. 

Anonymkode: 83313...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Lillemus skrev (16 minutter siden):

- at det blir kaldere! Første gangen jeg ønsker det, men hetetoktene har blitt adskillig heftigere i det siste... *kokende*

- de vakre høstfargene

- skal på forestilling med jentungen neste helg

- jentungen skal flytte inn i ny leilighet

- guttungen har bursdag snart

- at det nærmer seg jul?

 

Ååååå, jeg føler virkelig med deg. Jeg hadde ikke tenkt å komme med en eneste liten klage i denne tråden, men bare mens jeg skriver dette kommer en bølge og jeg er kliss våt. Det er så forbasket slitsomt og det blir jo bare verre 😞 Jeg må dusje i kaldt vann flere ganger daglig. Til og med om natta må jeg stå opp for å dusje. 

Vakre høstfarger ja. Det beste med høsten. Datteren min og samboer er også på jakt etter leilighet. De skal kjøpe. Spennende:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (18 minutter siden):

Jeg gleder meg til…

-hyttetur på fjellet med studievenninner jeg har kjent i 30+ år

- reise med sønnen min for å besøke moren min - første gang de to treffes under pandemien 

Ellers bringer vel høsten flere turer i skog og mark (som ellers), fårikål og stearinlys. Og så gleder jeg meg til regjeringsskifte! ☺️

Regjeringsskifte blir det nok ja. Veldig usikker på om det er noe å glede seg til. Hørte på debatten i kveld. Er redd det blir kaos med de partiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (13 minutter siden):

Da har du kanskje ei god oppskrift på hjortegryte til meg ? Har noe kjøtt i fryseren 😀

https://idamariesmat.no/oppskrift/hjortegryte-med-hostens-gronnsaker-og-grov-potetstappe/

Denne er veldig god! Jeg er over gjennomsnittet glad i gryter så fryseren min er allerede fylt med diverse typer viltkjøtt. Ølgryter er også veldig gode i høstmørket :)

Endret av hattifnattus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
hattifnattus skrev (3 minutter siden):

https://idamariesmat.no/oppskrift/hjortegryte-med-hostens-gronnsaker-og-grov-potetstappe/

Denne er veldig god! Jeg er over gjennomsnittet glad i gryter så fryseren min er allerede fylt med diverse typer viltkjøtt. Ølgryter er også veldig gode i høstmørket :)

Nam, den så veldig god ut 🤩 Den skal jeg prøve.  Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg i hvertfall til

 

* en kort høstferie ved Middelhavet

* mange fine høstturer i marka og forhåpentlig en fjelltur

* etterhvert vinter og forhåpentlig mye snø og tidlig og godt skiføre

* litt roligere tider på jobben (kan jo drømme) 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (13 minutter siden):

Gleder meg i hvertfall til

 

* en kort høstferie ved Middelhavet

* mange fine høstturer i marka og forhåpentlig en fjelltur

* etterhvert vinter og forhåpentlig mye snø og tidlig og godt skiføre

* litt roligere tider på jobben (kan jo drømme) 🤪

Vi gleder oss til det samme, ser jeg. Min og " ungenes" høstferie går også til Middelhavet nå som vi alle er fullvaksinerte .  Hadde egentlig tenkt meg på fjellet jeg, men så kom eldstedatteren med et annet forslag 😀

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (13 minutter siden):

Gleder meg i hvertfall til

 

* en kort høstferie ved Middelhavet

* mange fine høstturer i marka og forhåpentlig en fjelltur

* etterhvert vinter og forhåpentlig mye snø og tidlig og godt skiføre

* litt roligere tider på jobben (kan jo drømme) 🤪

Oi, skal du til Middelhavet i høst? Herlig! Jeg holdt på å dette av stolen da jeg oppdaget at 3 av lederne på jobb plutselig var i Italia nå 😮 Hadde nesten glemt at det går an å reise utenlands 😅 Nyt turen, virkelig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...