Gå til innhold

Turbukse høst


cathlin

Anbefalte innlegg

Tror jeg trenger en slitesterk turbukse til høstbruk. Som er grønn, grå eller blå og nedtonet nok til å skli inn skogen uten å vekke for mye oppmerksomhet for fugler, mygg og andre turgåere. 

Har sett mest på fjellreven. Det er litt vel mange modeller å velge i, og jeg syns nesten det blir litt for fint å gå på tur i. Ser også på finn. Det kan gå hvis den er litt slitt eller ferdig krøllete.  

I en ideell verden skulle jeg vel bare sydd den selv, så slipper man å gå rundt og reklamere for et merke, men jeg har ikke opparbeidet meg verken symaskin eller ferdigheter i sømfaget. 

Har dere en favoritt bukse? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

cathlin skrev (4 timer siden):

Tror jeg trenger en slitesterk turbukse til høstbruk. Som er grønn, grå eller blå og nedtonet nok til å skli inn skogen uten å vekke for mye oppmerksomhet for fugler, mygg og andre turgåere. 

Har sett mest på fjellreven. Det er litt vel mange modeller å velge i, og jeg syns nesten det blir litt for fint å gå på tur i. Ser også på finn. Det kan gå hvis den er litt slitt eller ferdig krøllete.  

I en ideell verden skulle jeg vel bare sydd den selv, så slipper man å gå rundt og reklamere for et merke, men jeg har ikke opparbeidet meg verken symaskin eller ferdigheter i sømfaget. 

Har dere en favoritt bukse? 

 

Dette er et spørsmål for @Trine 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (11 timer siden):

Dette er et spørsmål for @Trine 😉

Var det et spesialistspørsmål, altså? 🙂 

Trodde alle her hadde en dedikert turbukse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cathlin skrev (1 time siden):

Var det et spesialistspørsmål, altså? 🙂 

Trodde alle her hadde en dedikert turbukse! 

Jeg har Norrøna og Bergans. Norrøna har jeg hatt I flere år, så den kan jeg gå god for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Var det et spesialistspørsmål, altså? 🙂 

Trodde alle her hadde en dedikert turbukse! 

Jeg bare husker de detaljerte beskrivelsene Trine har gitt av sine turklær.

Jeg har en Patagonia shoftshellbukse, som er eldgammel, en litt tynnere fra Mountain hardwear, og en craftbukse som jeg også bruker til skiturer om vintereren. Alle er svarte, og alle er så gamle at jeg ikke finner dem på nett lenger. Tror jeg kanskje ville gått for Fjellreven dersom modellene sitter godt, hvis jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Var det et spesialistspørsmål, altså? 🙂 

Trodde alle her hadde en dedikert turbukse! 

.... !

skulle tro du visste bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (17 timer siden):

Tror jeg trenger en slitesterk turbukse til høstbruk. Som er grønn, grå eller blå og nedtonet nok til å skli inn skogen uten å vekke for mye oppmerksomhet for fugler, mygg og andre turgåere. 

Har sett mest på fjellreven. Det er litt vel mange modeller å velge i, og jeg syns nesten det blir litt for fint å gå på tur i. Ser også på finn. Det kan gå hvis den er litt slitt eller ferdig krøllete.  

I en ideell verden skulle jeg vel bare sydd den selv, så slipper man å gå rundt og reklamere for et merke, men jeg har ikke opparbeidet meg verken symaskin eller ferdigheter i sømfaget. 

Har dere en favoritt bukse? 

Vi har i alle fall helt ulik oppfatning av farger... Jeg vil ha turbukser med litt (masse!) farge på slik at det blir lett å finne meg om jeg skulle trille utfor en skråning og slå meg bevisstløs, for å sette det litt på spissen!

Har tre-fire Stormberg-bukser (husker ikke modellnavnet) og en av et svensk merke som jeg ikke husker navnet på og disse bruker jeg fra april - november, tar på en tynn ull-longs om det blir litt kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

Jeg har Norrøna og Bergans. Norrøna har jeg hatt I flere år, så den kan jeg gå god for :)

Norrøna har jeg glemt fantes. Må sjekkes opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (4 minutter siden):

Norrøna har jeg glemt fantes. Må sjekkes opp

Norrøna er min favoritt. Falketind Flex 1 (softshell). Myk og behagelig, finnes i flere farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (3 timer siden):

Jeg bare husker de detaljerte beskrivelsene Trine har gitt av sine turklær.

Jeg har en Patagonia shoftshellbukse, som er eldgammel, en litt tynnere fra Mountain hardwear, og en craftbukse som jeg også bruker til skiturer om vintereren. Alle er svarte, og alle er så gamle at jeg ikke finner dem på nett lenger. Tror jeg kanskje ville gått for Fjellreven dersom modellene sitter godt, hvis jeg var deg. 

Ja, hvor er Trine, når man trenger henne. 

Fjellreven satt som støpt på meg. Det var da jeg tenkte at jeg ser litt for fin ut for tur i skogen. Så begynte jeg å rote meg rundt i forskjellige modeller, rabattkuponger, størrelsen min ble utsolgt og bare rare fager var igjen.  

Høres ut som du kanskje også trenger noe nytt:-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari- skrev (19 minutter siden):

Norrøna er min favoritt. Falketind Flex 1 (softshell). Myk og behagelig, finnes i flere farger. 

Måtte google. Den var søt, men laget av bare kunststoff, blir ikke det klamt? Tenker også på brannfare, plast smelter ned i huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Vi har i alle fall helt ulik oppfatning av farger... Jeg vil ha turbukser med litt (masse!) farge på slik at det blir lett å finne meg om jeg skulle trille utfor en skråning og slå meg bevisstløs, for å sette det litt på spissen!

Har tre-fire Stormberg-bukser (husker ikke modellnavnet) og en av et svensk merke som jeg ikke husker navnet på og disse bruker jeg fra april - november, tar på en tynn ull-longs om det blir litt kaldt.

Lundhags? 

Du vil altså gjerne bli sett, mens jeg gjerne vil snike meg nesten usynlig rundt. Syns ofte herrebuksene har finest farger, men det blir altfor stort for meg. Men da må det være en drøm for deg å handle bukser. Masse knæsje fargekombinasjoner der ute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

XbellaX skrev (3 timer siden):

.... !

skulle tro du visste bedre...

Nei, når det gjelder akkurat deg så er du unntaket som bekrefter regelen;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (27 minutter siden):

Måtte google. Den var søt, men laget av bare kunststoff, blir ikke det klamt? Tenker også på brannfare, plast smelter ned i huden. 

Jeg foretrekker definitivt kunststoff i turbukser. De rette kunststoffene (Gore-Tex etc.) puster, så det blir ikke tett. Og det blir ikke klamt og vått som bomull blir.  Jeg liker også godt Norrøna, elsker min Fjørå Flex-bukse. Men de er ganske dyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Måtte google. Den var søt, men laget av bare kunststoff, blir ikke det klamt? Tenker også på brannfare, plast smelter ned i huden. 

Nei, absolutt ikke klam, stoffet puster. Tviler sterkt på at den vil utgjøre noen brannfare. Det er ikke ‘plast’ i den forstand. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (1 time siden):

Lundhags? 

Du vil altså gjerne bli sett, mens jeg gjerne vil snike meg nesten usynlig rundt. Syns ofte herrebuksene har finest farger, men det blir altfor stort for meg. Men da må det være en drøm for deg å handle bukser. Masse knæsje fargekombinasjoner der ute

Nei, Five Seasons, det er kanskje ikke svensk? Jeg elsker rosa og lilla og turkis! Men å finne en turbukse som passer godt til ei som er 152 cm høy og som har både rumpe, mage og lår det er ikke så lett. :) Den Five seasons-buksa har vært for trang en god stund, men nå som jeg har gått ned 5,5 kilo sitter den som et skudd igjen! :D Men alt blir for langt i beina og det er som regel ikke så lett å sy dem opp heller da de gjerne har diverse stramme-opplegg nederst på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

Jeg foretrekker definitivt kunststoff i turbukser. De rette kunststoffene (Gore-Tex etc.) puster, så det blir ikke tett. Og det blir ikke klamt og vått som bomull blir.  Jeg liker også godt Norrøna, elsker min Fjørå Flex-bukse. Men de er ganske dyre.

Har en goretexbukse et sted. Den lager en del lyd når man labber av gårde og vil være stille. Likerikkedet. Men vanntett og isolerende.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

Nei, Five Seasons, det er kanskje ikke svensk? Jeg elsker rosa og lilla og turkis! Men å finne en turbukse som passer godt til ei som er 152 cm høy og som har både rumpe, mage og lår det er ikke så lett. :) Den Five seasons-buksa har vært for trang en god stund, men nå som jeg har gått ned 5,5 kilo sitter den som et skudd igjen! :D Men alt blir for langt i beina og det er som regel ikke så lett å sy dem opp heller da de gjerne har diverse stramme-opplegg nederst på beina.

Skjønner at jeg må innom flere sportsbutikker for å prøve. Og fretex. Når jeg er kvitt febern her. Det beste hadde vært å finne en ferdig slitt bukse brukt. 

5 og et halvt kilo, herregud er det noe igjen av deg? Fjellreven hadde en bukse uten ting nederst, og med et merke på for at den kunne legges opp. Husker ikke modellnavnet. Sikkert for kjedelig farge for deg (mørk blå). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
cathlin skrev (4 timer siden):

Norrøna har jeg glemt fantes. Må sjekkes opp

Jeg er ikke selv så opptatt av merker. Mer opptatt av at jeg skal se bra ut i de 🙂 Jeg sjekket akkurat nå merket på den siste turbuksa jeg kjøpte i vår og den heter Haglöfs. Iom at jeg bare har brukt den kort tid, kan jeg ikke si noe om kvaliteten. Jeg vet bare at den gir meg penere ben enn Norrønabuksa mi.  😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...