Gå til innhold

En mannsrolle i krise. Menn uten håp - de har innsett at ting aldri blir bedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vestlige samfunnet, når skal samfunnet lutte å latterliggjøre dette og begynne ta problemet på alvor? Nei, det er ikke slik at dette er kun menn som har svært høye standarder på hvilke kvinner de liker. Det sier forfatteren av den nye boken "Incel: En mannsrolle i krise" hvor han at intervjuet er stort antall såkalte incels.

https://radio.nrk.no/podkast/verdiboersen/l_2ddde2b5-f09a-4b95-9de2-b5f09adb95ea

- Jeg føler meg svært mislykket, ulykkelig og uelsket, latterlig, ubegavet dum og stygg. Jeg har ikke hatt en venn på 20 år.  

Det sier en av de mennene som er dybdeintervjuet i en ny bok om ensomme menn. Slike som kalles incel. Menn som lever i et ufrivillig sølibat.

Forfatteren sier dette er menn som er veldig ensomme, de har ingen erfaring med kvinner, og bare en berøring av en kvinne, selv en kvinnelig lege som gjør en legeundersøkelse, gjør at de ofte byter sammen eller oppfatter dette som en viktig livshendelse som de kan leve på i årevis. Dette er jo veldig tragisk, vi er alle avhengig av menneskelig berøring.

Forfatteren hevder dette ikke er stygge uattraktive menn, men menn som ikke har lykkes i livet. Vi lever i en historisk tid hvor mannens rolle er i ferd med å endres radikalt. Vi ser at studieresultater og karakterer i skolen blir dårlige og dårlige for gutter. Jenter har nå bedre karakterer i alle fag i grunnskolen og i videregående skole, og mange mange flere kvinner søker akademiske utdannelser enn menn.

Og i takt med at kvinner blir bedre og bedre utdannet og tjener bedre blir det stadig færre menn å mache dem med. Selv i så likestilte land som i Norden er partnervalget fortsatt veldig tradisjonelt, dvs. kvinner velger "oppover" og menn velger "nedover". Kvinner søker menn som har samme eller bedre utdanningsnivå og inntekt enn hva de har selv. Dette gjør, sammen med andre faktorer i samfunnet som et mannsoverskudd, at stadig flere menn forblir uten partner.

- Så en lavutdannet mann som ikke er attraktiv på arbeidsmarkedet blir en taper på partnermarkedet. Denne type menn blir det stadig flere og flere av, og det er en tikkende bombe, sier forfatteren av boken.   

Anonymkode: 798ef...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Interessant podcast som prøver å forklare incel-fenomenet. Det er helt klart at mannen er taperen i det moderne vestlige samfunnet, når skal samfunnet (ikke minst kvinner) slutte å latterliggjøre dette og begynne ta problemet på alvor? ....

Anonymkode: 798ef...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Men hva skal vi gjøre da???? La være å utdanne oss fordi det blir så synd på menn? Kanskje menn ikke trengs da?? 

Men jeg deler ikke oppfatningen. Dessuten synes jeg at jeg leser om kvinner hele tiden som ikke finner noen mann. Fordi menn bare er ute etter ligg. 
 

Og jeg synes veldig mange menn er i forhold jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (2 minutter siden):

Men hva skal vi gjøre da???? La være å utdanne oss fordi det blir så synd på menn? 

Kanskje man må gjøre endringer i utdanningssystemet siden kvinner nå har fordeler der?

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kanskje man må gjøre endringer i utdanningssystemet siden kvinner nå har fordeler der?

Anonymkode: b852b...473

Hva da??? Vi mennesker fungerer ikke slik at vi skal lage ordninger bare fordi vi synes synd på en gruppe. Vi vil utvikle fult potensiale. Men jeg synes mange menn har kjærester. Spørsmålet er hvorfor disse mennene forblir single mot sin vilje, men det er det mange kvinner som er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (13 minutter siden):

Hva da??? Vi mennesker fungerer ikke slik at vi skal lage ordninger bare fordi vi synes synd på en gruppe. 

Vi har allerede et system som gir kvinner fordeler med tilleggspoeng og kvotering.

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er som med klimaendringer. Mennesker har drifter og om mulighet vil mennesker rasere kloden for å konsumere mer selv. Når kvinner fikk stemmeretten fikk de muligheter til å skaffe seg "det de vil ha" gjennom å bruke staten som virkemiddel, de bruker makten på en helt annen måte en menn for å berike seg selv og det fører til et misforhold mellom kjønnene.

Det er et umulig problem å løse (eneste løsning ville være å ta fra dem stemmeretten, men da blir de så sure :P ), så som med klimaendringer vil det ikke bli noen løsning, inntil samfunnet kollapser. Synd men sånn er livet.

Om menn begynte å misbruke stemmeretten sin på samme måte som kvinnfolket, kanskje det ville gått opp et lys for dem, men tviler på at det skjer... F.eks 50'000 ekstraskatt til barnløse kvinner per år, for å sørge for likestilling med mennene som blir overbeskattet noe ekstremt mye. Kvinner hevder de er for likestilling, så dette vil de vel gå med på (NOT), fordi de er ikke for likestilling, de er for kvinnelig særstilling, kvinnepoeng, kvinnebonus, kvinne ditt kvinne datt. Og bruker manipulerende misvisende fraser som "lik lønn for likt arbeid" for å lure seg til særbehandling. Tenk om mennene holdt på slik, da ville samfunnet sett ut som afghanistan. Lurer på om kvinnene ville likt om menn holdt på som kvinner gjør. Har min tvil...

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg er enig i at kvinner maser for mye om særbehandling. Jeg var flau over «hun investerer» plakatene. 

Men dette skjer fordi samfunnet lar det skje. Naturen har ikke bestemt at norske/vestlige kvinner er en helt egen art som har krav på særbehandling. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Interessant podcast som prøver å forklare incel-fenomenet. Det er helt klart at mannen er taperen i det moderne vestlige samfunnet, når skal samfunnet (ikke minst kvinner) slutte å latterliggjøre dette og begynne ta problemet på alvor? ....

Anonymkode: 798ef...6cf

Noen må være tapere for at det skal finnes vinnere.

Men merkelig, jeg liker en mann til tross for at menn tydeligvis er tapere.. 🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

.. F.eks 50'000 ekstraskatt til barnløse kvinner per år, for å sørge for likestilling med mennene som blir overbeskattet noe ekstremt mye.

Anonymkode: 55c4a...807

På hvilken måte blir menn overbeskattet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (24 minutter siden):

På hvilken måte blir menn overbeskattet?

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

40665244.jpg?chk=659F9A

Kvinner blir bla.a eldre enn menn, og trenger derfor mer penger til helse og pensjon og uføretrygder etc. Men kvinner slipper å betale ekstraskatt for de enorme utgiftene de ekstra årene de er forventet å leve koster, de årene skal menn dekke(!!)...

Mange andre ting også, jeg vet at kvinner refleksivt har lyst til å komme med jammen kvinner får barn og har ekstrautgifter med det ig redusert stilling kanskje for å ta vare på barna. Og jada, noen millioner av de 12 millionene er relatert til det, og det er greit, men majoriteten er relatert til andre ting enn barn, og da blir det for lettvint å avfeie hele pakka med den ene delen.

Har enda til gode å høre om 1 eneste kvinne, som ønsker ekstraskatt for kvinner. En kan lure på hvorfor, når folk angivelig ønsker likestilling. 

Men, du er vel kvinne, så om det kommer fra deg vil du kanskje få flere med på laget, er du for likestilling og ekstraskatt for kvinner? Eller bryr du deg ikke om likestilling?  Tror jeg vet svaret ;) 

Men, tenk om menn holdt på slik, bare bry seg om "sine", da får du muslimske land, og, tror ikke du ville likt det. Og om du ikke vil at norske menn skal behandle norske kvinner som muslimske kvinner i muslimske land, kanskje det ikke er så lurt at norske kvinner behandler norske menn som muslimske menn behandler muslimske kvinner. Bare noe å tenke over :) 

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

40665244.jpg?chk=659F9A

Kvinner blir bla.a eldre enn menn, og trenger derfor mer penger til helse og pensjon og uføretrygder etc. Men kvinner slipper å betale ekstraskatt for de enorme utgiftene de ekstra årene de er forventet å leve koster, de årene skal menn dekke(!!)...

Mange andre ting også, jeg vet at kvinner refleksivt har lyst til å komme med jammen kvinner får barn og har ekstrautgifter med det ig redusert stilling kanskje for å ta vare på barna. Og jada, noen millioner av de 12 millionene er relatert til det, og det er greit, men majoriteten er relatert til andre ting enn barn, og da blir det for lettvint å avfeie hele pakka med den ene delen.

Har enda til gode å høre om 1 eneste kvinne, som ønsker ekstraskatt for kvinner. En kan lure på hvorfor, når folk angivelig ønsker likestilling. 

Men, du er vel kvinne, så om det kommer fra deg vil du kanskje få flere med på laget, er du for likestilling og ekstraskatt for kvinner? Eller bryr du deg ikke om likestilling?  Tror jeg vet svaret ;) 

Men, tenk om menn holdt på slik, bare bry seg om "sine", da får du muslimske land, og, tror ikke du ville likt det. Og om du ikke vil at norske menn skal behandle norske kvinner som muslimske kvinner i muslimske land, kanskje det ikke er så lurt at norske kvinner behandler norske menn som muslimske menn behandler muslimske kvinner. Bare noe å tenke over :) 

Anonymkode: 55c4a...807

Muslimske land behandler kvinner forskjellig. Vi her halshugger ikke menn. 
Vi steiner ikke.Og dere må ikke dekke dere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

https://www.nettavisen.no/nyheter/hver-kvinne-koster-15-6-millioner-ingen-grunn-til-at-det-skal-tolkes-stigmatiserende-for-kvinner/s/12-95-3424089287

40665244.jpg?chk=659F9A

Kvinner blir bla.a eldre enn menn, og trenger derfor mer penger til helse og pensjon og uføretrygder etc. Men kvinner slipper å betale ekstraskatt for de enorme utgiftene de ekstra årene de er forventet å leve koster, de årene skal menn dekke(!!)...

Mange andre ting også, jeg vet at kvinner refleksivt har lyst til å komme med jammen kvinner får barn og har ekstrautgifter med det ig redusert stilling kanskje for å ta vare på barna. Og jada, noen millioner av de 12 millionene er relatert til det, og det er greit, men majoriteten er relatert til andre ting enn barn, og da blir det for lettvint å avfeie hele pakka med den ene delen.

Har enda til gode å høre om 1 eneste kvinne, som ønsker ekstraskatt for kvinner. En kan lure på hvorfor, når folk angivelig ønsker likestilling. 

Men, du er vel kvinne, så om det kommer fra deg vil du kanskje få flere med på laget, er du for likestilling og ekstraskatt for kvinner? Eller bryr du deg ikke om likestilling?  Tror jeg vet svaret ;) 

Men, tenk om menn holdt på slik, bare bry seg om "sine", da får du muslimske land, og, tror ikke du ville likt det. Og om du ikke vil at norske menn skal behandle norske kvinner som muslimske kvinner i muslimske land, kanskje det ikke er så lurt at norske kvinner behandler norske menn som muslimske menn behandler muslimske kvinner. Bare noe å tenke over :) 

Anonymkode: 55c4a...807

Jeg synes i grunnen kommentarene i artikkelen  sa det meste, ingen grunn til å gjenta dem her.

 

Hvorfor så fokusert på kjønn, bortsett fra at det er tema i tråden? Om man er opptatt av fordeling er det vel andre ting å ta tak i. Som det fremgår av artikkel er det veldig mange grunner til at kvinner skatter mindre, inkludert ulikheter i lønnsnivå, typisk belastende yrker, omsorgsoppgaver i familien og mye annet.

 

Selv har jeg betalt skatt tilsvarende godt over en gjennomsnittlig mann i over 20 år, hvordan er det med deg? Sorry, kunne ikke dy meg 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 minutter siden):

Jeg synes de såkalte incels omtales som offer. Har de selv intet ansvar for sitt liv?

Alt er kvinnenes skyld. Alle menn har rett til å bli valgt, uavhengig av hva de selv yter og tilbyr.

 

Måtte skynde meg å legge til en 😉 bare sånn i tilfelle.

Endret av Ekstra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg får ikke helt taket i hvorfor menn som føler seg stakkarslige, skal kunne ta steget til å bli elsket av en kvinne. Det finnes noen kvinner som går etter stakkarslige menn, men de er få. Jeg er ikke på noen måte ett bilde på suksess, men jeg er ikke incel for det. Det hadde jeg kanskje vert hvis jeg logget meg på ett incel-forum og fikk høre hvor skumle og slue kvinner er. Kvinner er ikke så forskjellige fra menn, bortsett fra noen på kvinneguiden da. Klarer du å fikse ett vennskap med en mann, klarer du fikse ett forhold med en kvinne. Men du må ikke sette for høye krav. Det er uføre kvinner i fleng, det er tykke kvinner i fleng osv.. Men er du livredd kvinner er det ikke kvinnene sin skyld, er det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ekstra skrev (6 minutter siden):

Selv har jeg betalt skatt tilsvarende godt over en gjennomsnittlig mann i over 20 år, hvordan er det med deg? Sorry, kunne ikke dy meg 😅

Jeg har betalt skatt tilsvarende det dobbelte av en gjennomsnittlig mann i over 40 år. Så der ble du eid, dessverre.

Men, i motsetning til deg, (mulig pga mitt kjønn?) mener jeg at anekdoter er fullstendig irrelevant i diskusjoner om faktiske forhold. Om du VIRKELIG oppriktig mener at anekdoter er gode arguementer, så kan jeg si at jeg så en same rane en butikk idag. Dermed, vil vi med din logikk, kunne konkludere av denne anekdoten, at samer er bankranere og fæle folk. Med DIN logikk, er DU en rasist. OG, fair nok, lov å være rasist, om det er slik du ønsker å være, men tror ikke du er helt det debatt geniet du tror du er med denne retorikken altså ;) 

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så poenget er - det er alle andre sin feil?

Anonymkode: 77a48...610

Når så mange gutter / menn kommer dårlig ut i skole og høyere utdanning, kanskje begynne der?

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (35 minutter siden):

Jeg synes de såkalte incels omtales som offer. Har de selv intet ansvar for sitt liv?

Har ikke alle det, hva skal vi egentlig med psykiatere?

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...