Gå til innhold

En mannsrolle i krise. Menn uten håp - de har innsett at ting aldri blir bedre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva med alle de som ikke har far i livet sitt (som de som har (egoistiske alene)mødre som har dratt til Danmark for å bli gravid)?

Anonymkode: b852b...473

Der må mødrene sørge for at sønnene har andre nære mannlige rollemodeller i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tonie skrev (Akkurat nå):

Der må mødrene sørge for at sønnene har andre nære mannlige rollemodeller i livet.

Kanskje de heller burde sørge for at pjokken har en biologisk far som mor bor sammen med.

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, AnonymBruker said:

Typisk. Menn må bare skjerpe seg. Mens kvinner for alle mulige slags fordeler og kvoteringer og det er ikke måte på til støtte.

Anonymkode: 798ef...6cf

Du blir kvotert hvis du søker sykepleien, lærerutdanning og mange andre utdanninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje de heller burde sørge for at pjokken har en biologisk far som mor bor sammen med.

Anonymkode: b852b...473

Det er en fordel men ikke helt nødvendig. Det viktigste er at det er en bra mann der som bryr seg. En engasjert onkel eller bestefar kan også gjøre en god jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonie skrev (2 minutter siden):

Du blir kvotert hvis du søker sykepleien, lærerutdanning og mange andre utdanninger. 

 

Kvinner får kjønnspoeng ved 113 studier. Menn får kjønnspoeng ved 10 studier.

Lærerutdanning er ikke blant dem.

https://khrono.no/123-studietilbud-med-kjonnspoeng-det-virker-men-ikke-overalt/560311

Det er 5 ganger så mange kvinner som kommer på studier hvor de får poeng.

Dette kunne du lett funnet ut selv. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme?

Det skjønner jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grendel skrev (37 minutter siden):

 

Kvinner får kjønnspoeng ved 113 studier. Menn får kjønnspoeng ved 10 studier.

Lærerutdanning er ikke blant dem.

https://khrono.no/123-studietilbud-med-kjonnspoeng-det-virker-men-ikke-overalt/560311

Det er 5 ganger så mange kvinner som kommer på studier hvor de får poeng.

Dette kunne du lett funnet ut selv. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme?

 

Feminister vil ikke innrømme at politikken de støtter er dypt urettferdig og direkte skadelig for samfunnet.

Anonymkode: b852b...473

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Incels er en gruppe som potensielt kan bli veldig farlige.. har lest en plass at det er neste generasjons terrorister (satt på spissen). Folk som manshaus og elliott rodger som er på søken etter samhold og tilhørighet en plass, og er så lettpåvirkelige.. de roter seg inn i ideoligier fylt med hat. Hauser hverandre opp, og i verste fall ender det med drap. Synes det er fint at dette temaet blir satt lys på, slik at disse unge guttene kan bli fanget opp, enten av skole eller helsetjeneste etc, sånn at de ekstreme tilfeller kan få noen form for oppfølgning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Feminister vil ikke innrømme at politikken de støtter er dypt urettferdig og direkte skadelig for samfunnet.

Anonymkode: b852b...473

Jeg vil ikke skylde på feminister. Hvor er mennene? Faktisk er det stort sett bare kvinner som Camilla Stoltenberg som har tatt opp at menn kanskje kommer dårlig ut i noen sammenhenger. For eksempel mente hun offentlig at man ikke bør avfeie muligheten for at gutter blir diskriminert når de får standpunktkarakter. Ingen mannlige politikere tør å ta i sånne ting.

Jeg tror blir sett på som umandig å klage og skylde på omgivelsene. Ingen har lyst til å være en mannebaby som syter og klager. Folk blir bare provosert over menn som er tapere. 

Forresten opplever feminister noe av det samme. De blir sett på som uattraktive, bitre og ekle mennesker. Ganske effektivt, men for politikere og forskere er det nok tross alt langt mer akseptert å snakke om kvinnesak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (10 timer siden):

 

Kvinner får kjønnspoeng ved 113 studier. Menn får kjønnspoeng ved 10 studier.

Lærerutdanning er ikke blant dem.

https://khrono.no/123-studietilbud-med-kjonnspoeng-det-virker-men-ikke-overalt/560311

Det er 5 ganger så mange kvinner som kommer på studier hvor de får poeng.

Dette kunne du lett funnet ut selv. Hvorfor er det så vanskelig å innrømme?

Det skjønner jeg ikke.

 

Ja, en del av dette virker litt utdatert. Det er vel ønskelig med kjønnsbalanse også innen omsorg og undervisning; det burde derfor være kjønnspoeng i flere slike yrker. Jeg har p.t. ikke oversikt over hvordan kjønnsbalansen har utviklet seg på studier med typisk høy andel menn som ingeniørfag. Da jeg studerte i sin tid var det ca. 30 % kvinner og 70 % menn på studiet, i dag er det ca. 50/50. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (8 minutter siden):

Ja, en del av dette virker litt utdatert. Det er vel ønskelig med kjønnsbalanse også innen omsorg og undervisning; det burde derfor være kjønnspoeng i flere slike yrker. Jeg har p.t. ikke oversikt over hvordan kjønnsbalansen har utviklet seg på studier med typisk høy andel menn som ingeniørfag. Da jeg studerte i sin tid var det ca. 30 % kvinner og 70 % menn på studiet, i dag er det ca. 50/50. 

Det er flere jenter enn før på ingeniørstudier, og det er bra for alle. Jeg har ikke tallene klart for meg.

Jeg tror de med fordel kunne droppet kjønnspoeng for å komme inn. Det er wn dårlog idé å starte på et sånt studium hvis karakterene er helt i underkant.

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (34 minutter siden):

Det er flere jenter enn før på ingeniørstudier, og det er bra for alle. Jeg har ikke tallene klart for meg.

Jeg tror de med fordel kunne droppet kjønnspoeng for å komme inn. Det er wn dårlog idé å starte på et sånt studium hvis karakterene er helt i underkant.

Det er kanskje en dårlig idé uansett kjønn, tror kjønnspoengene har marginal betydning her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (4 timer siden):

Jeg vil ikke skylde på feminister. Hvor er mennene?

Så når USA hadde slaver, så mener du det er opp til slavene å stå imot. Ikke de hvite borgerne som syntes det var tullete å holde på slik? Med slike holdninger ville USA hatt slaveri fortsatt. Og kvinner i Norge ville ikke hatt stemmerett.

Du kan ikke forvente at undertrykkede svake mennesker, skal klare å vende opp på slike systemer. 

Dette ser vi i andre land, hvor de sterke gruppene velger å ikke slutte å tulle, kvinner i afghanistan vil aldri få kjempet seg til noen rettigheter når taliban tar over, de vil kun få rettigheter dersom taliban gir dem det. Og velger taliban å ikke gi dem det, så spiller det ingen rolle hva slags motstand de gjør, de vil bli pisket bort og de som ikke tar hintet etter piskingen vil "forsvinne". Samme greia som Kina gjør forøvrig. Litt motstand og du får tydelig beskjed. mer motstand så "forsvinner" du.

Grendel skrev (3 timer siden):

Det er flere jenter enn før på ingeniørstudier, og det er bra for alle.

Kilde?

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så når USA hadde slaver, så mener du det er opp til slavene å stå imot. Ikke de hvite borgerne som syntes det var tullete å holde på slik? Med slike holdninger ville USA hatt slaveri fortsatt. Og kvinner i Norge ville ikke hatt stemmerett.

Du kan ikke forvente at undertrykkede svake mennesker, skal klare å vende opp på slike systemer. 

Dette ser vi i andre land, hvor de sterke gruppene velger å ikke slutte å tulle, kvinner i afghanistan vil aldri få kjempet seg til noen rettigheter når taliban tar over, de vil kun få rettigheter dersom taliban gir dem det. Og velger taliban å ikke gi dem det, så spiller det ingen rolle hva slags motstand de gjør, de vil bli pisket bort og de som ikke tar hintet etter piskingen vil "forsvinne". Samme greia som Kina gjør forøvrig. Litt motstand og du får tydelig beskjed. mer motstand så "forsvinner" du.

Kilde?

Anonymkode: 55c4a...807

Her er noe:

https://khrono.no/ikt-norge-tekna-jenter-og-teknologi/fortsatt-fa-jenter-pa-ingeniorfag/210901

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (2 timer siden):

19.9% var overraskende lavt. Det får meg til å lure på om de kun regner med 3-årig ingeniørstudier som "ingeniørutdanning"

På NTNU er det nå 37% kvinner:

https://www.nrk.no/trondelag/okt-kvinneandel-pa-siv.-ing-1.14635235

Endret av Grendel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Grendel skrev (1 time siden):

19.9% var overraskende lavt. Det får meg til å lure på om de kun regner med 3-årig ingeniørstudier som "ingeniørutdanning"

På NTNU er det  37% kvinner:

Joa, men tror dere mistolker disse dataene litt, orker ikke google, men er 99.9% sikker på, at greia med NTNU er vel at plassene har flyttet fra å bli gitt til de med "relativt gode karakterer og ønske om å studere på NTNU", til de med "sinnsykt gode karakterer og ønsker om å studere på NTNU". Det er samme greia på legestudier etc, menn har ikke gode nok karakterer når antall studieplasser i forhold til søkertall synker, da øker kvinneandelen som dominerer blant studenter med sinnsykt høye karakterer. Det er ikke det samme som at kvinner i større grad enn før ønsker å bli lege eller (sivil)ingeniør.  Og det matcher jo bra med at ingeniør andelen holder seg lav. Det virker ikke være slik a kvinner plutselig har fått guttehjerner, selv i likestilte land beholder jenter jentehjernene sine, som sikkert er sjokkerende for noen SJW folk, men folk flest vet godt at det er forskjell på gutter og jenter, og at denne vi må ha like mange gutter og jenter på sykepleier yrker og ingeniøryrker, er ren idiotisk svada helt avkoblet fra virkeligheten. Og, lager dere et tyrannisk nok samfunn, vil ønsket deres gå i oppfyllelse, men at dette blir "bra for alle" påstanden tror jeg ikke du har holdt for ;) 

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

 

Joa, men tror dere mistolker disse dataene litt, orker ikke google, men er 99.9% sikker på, at greia med NTNU er vel at plassene har flyttet fra å bli gitt til de med "relativt gode karakterer og ønske om å studere på NTNU", til de med "sinnsykt gode karakterer og ønsker om å studere på NTNU". Det er samme greia på legestudier etc, menn har ikke gode nok karakterer når antall studieplasser i forhold til søkertall synker, da øker kvinneandelen som dominerer blant studenter med sinnsykt høye karakterer. Det er ikke det samme som at kvinner i større grad enn før ønsker å bli lege eller (sivil)ingeniør.  Og det matcher jo bra med at ingeniør andelen holder seg lav. Det virker ikke være slik a kvinner plutselig har fått guttehjerner, selv i likestilte land beholder jenter jentehjernene sine, som sikkert er sjokkerende for noen SJW folk, men folk flest vet godt at det er forskjell på gutter og jenter, og at denne vi må ha like mange gutter og jenter på sykepleier yrker og ingeniøryrker, er ren idiotisk svada helt avkoblet fra virkeligheten. Og, lager dere et tyrannisk nok samfunn, vil ønsket deres gå i oppfyllelse, men at dette blir "bra for alle" påstanden tror jeg ikke du har holdt for ;) 

Anonymkode: 55c4a...807

Hva er SJW for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

 

Joa, men tror dere mistolker disse dataene litt, orker ikke google, men er 99.9% sikker på, at greia med NTNU er vel at plassene har flyttet fra å bli gitt til de med "relativt gode karakterer og ønske om å studere på NTNU", til de med "sinnsykt gode karakterer og ønsker om å studere på NTNU". Det er samme greia på legestudier etc, menn har ikke gode nok karakterer når antall studieplasser i forhold til søkertall synker, da øker kvinneandelen som dominerer blant studenter med sinnsykt høye karakterer. Det er ikke det samme som at kvinner i større grad enn før ønsker å bli lege eller (sivil)ingeniør.  Og det matcher jo bra med at ingeniør andelen holder seg lav. Det virker ikke være slik a kvinner plutselig har fått guttehjerner, selv i likestilte land beholder jenter jentehjernene sine, som sikkert er sjokkerende for noen SJW folk, men folk flest vet godt at det er forskjell på gutter og jenter, og at denne vi må ha like mange gutter og jenter på sykepleier yrker og ingeniøryrker, er ren idiotisk svada helt avkoblet fra virkeligheten. Og, lager dere et tyrannisk nok samfunn, vil ønsket deres gå i oppfyllelse, men at dette blir "bra for alle" påstanden tror jeg ikke du har holdt for ;) 

Anonymkode: 55c4a...807

Det var da voldsomt. 

Jeg ser du har rett i at mange av linjene på NTNU har høye opptakskrav nå. Rett under medisin. Da blir det mye flinke folk fremover og bedre arbeidsmiljø. Er ikke det bra?

Jeg ser bare ikke noe poeng i kjønnspoeng. Spesielt ikke når man stort sett belønner det kjønnet som trenger det minst.

Jeg blir provosert over at  samfunnet er mer villig til å si at det er noe feil med guttene enn at det er noe feil med skolen. Man burde sjekke skolesystemet først.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (15 timer siden):

Det var da voldsomt

Jeg ser du har rett i at mange av linjene på NTNU har høye opptakskrav nå. Rett under medisin. Da blir det mye flinke folk fremover og bedre arbeidsmiljø. Er ikke det bra?

Ja, bra ting er bra, men en bør se på helheten da ;) O

Har du forøvrig noen meta-studie angående bedre arbeidsmiljø mer mer kjønnsbalanse? Vet at en kan finne enkeltstudier i ene og andre retningen men var nytt for meg at en hadde konkludert slik trodde egentlig en hellte i andre retningen at det var nøytralt, men siden du sier det er det vel slik ;) 

worrisome_plenty .2 skrev (17 timer siden):

Hva er SJW for noe?

Aner ikke hva det betyr i år 2021, er for gammelt kontroversielt begrep, personlig mener jeg bare en person som sprer dumme vesntreradikale ideer uten hold i virkeligheten, men noen mener det er en venstreradikal som sprer gode ideer, mens andre mener at det er folk som sprer venstreradikale ideer uten hold i virkeligheten UTEN å faktisk tro på dem selv men brare for å få sosial status etc.

Anonymkode: 55c4a...807

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et tankekors når de nasjonale prøvene viser at gutter og jenter i utgangspunktet stiller likt. Så skjer det noe under utdanningen som gjør at gutter havner bak. Systemet premierer de som sitter stille og trives med teori (jenter), mens de som er mere fysisk aktive (gutter) gjør det dårligere. De fleste av lærerne er kvinner. En elev som har problemer med å sitte stille blir fort en problemelev selv om han ikke nødvendigvis er det. Det kan lett gå utover karakterene. De som tror at trynefaktor og det å ta vare på «sine» elever ikke er tilstede i skolevesenet, har ikke hatt barn der. Eller de har en skoleflink jente som sitter stille og får gode karakterer, og dermed ikke ser noe problem.

Det er faktisk et problem vi blr ta alvorlig. At jenter løftes frem på bekostning av guttene er veldig dårlig politikk. Det gjøres faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...