Gjest det skranter på pengene Skrevet 28. mars 2002 Skrevet 28. mars 2002 Har vært sykemeldt fra selgeryrke siden januar 2001 pga ryggplager og fibromyalgi (og migrene på toppen). Forsøkte å søke om attføring allerede etter 3-4 måneder, ble nesten innvilget men så "ombestemte" damene seg og henla saken fordi jeg var i "behandlingsopplegg" - jeg lurer fremdeles på hvilket. Angrer i ettertid på at jeg ikke klaget på den avgjørelsen. Vi var midt i flytting og fikk beskjed om at jeg måtte søke på nytt på det nye stedet. Der fikk jeg beskjed om at første trygdekontoret mått gjøre ferdig saken - og att og fram gikk telefonene. Til slutt ga jeg opp. I november søkte jeg på nytt om attføring. Spurte hvordan det kom til å bli med penger fra januar, siden man ikke kan få sykepenger i mer enn ett år, og fikk beskjed om at jeg fikk sykepenger til saken var avgjort. Januar kom - men ikke pengene. Fikk da beskjed om at jeg hadde misforstått. Dersom attføring ble innvilget ville jeg få etterbetalt pengene. Spurt om det fantes noen annen stønad i ventetid på avgjørelsen, men nei det gjorde det ikke. I midten av mars kom avslaget. Og siden det ble avslag kom det heller ingen penger. Må vi regne disse tre måndenes inntekt som tapt? Finnes det ingen "stønad i ventetid"? Skal anke saken - men behandlingen av den kan jo ta sin tid - og nå har vi snart 15000 i gjeld for regningene må jo betales uansett.... Trenger noen tips. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 28. mars 2002 Skrevet 28. mars 2002 Søk om rehabiliteringspenger fra januar. Frist: 30.4.2002. Klag på alle vedtak som ikke gir deg fullt medhold - helt til topps om nødvendig. Da går du i alle fall ikke glipp av etterbetaling hvis saken til slutt går i din favør. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.