Gå til innhold

Sykemeldt i over ett år

Anbefalte innlegg

Gjest det skranter på pengene

Har vært sykemeldt fra selgeryrke siden januar 2001 pga ryggplager og fibromyalgi (og migrene på toppen). Forsøkte å søke om attføring allerede etter 3-4 måneder, ble nesten innvilget men så "ombestemte" damene seg og henla saken fordi jeg var i "behandlingsopplegg" - jeg lurer fremdeles på hvilket. Angrer i ettertid på at jeg ikke klaget på den avgjørelsen.

Vi var midt i flytting og fikk beskjed om at jeg måtte søke på nytt på det nye stedet. Der fikk jeg beskjed om at første trygdekontoret mått gjøre ferdig saken - og att og fram gikk telefonene. Til slutt ga jeg opp.

I november søkte jeg på nytt om attføring. Spurte hvordan det kom til å bli med penger fra januar, siden man ikke kan få sykepenger i mer enn ett år, og fikk beskjed om at jeg fikk sykepenger til saken var avgjort.

Januar kom - men ikke pengene. Fikk da beskjed om at jeg hadde misforstått. Dersom attføring ble innvilget ville jeg få etterbetalt pengene. Spurt om det fantes noen annen stønad i ventetid på avgjørelsen, men nei det gjorde det ikke. I midten av mars kom avslaget.

Og siden det ble avslag kom det heller ingen penger.

Må vi regne disse tre måndenes inntekt som tapt? Finnes det ingen "stønad i ventetid"?

Skal anke saken - men behandlingen av den kan jo ta sin tid - og nå har vi snart 15000 i gjeld for regningene må jo betales uansett....

Trenger noen tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46284-sykemeldt-i-over-ett-%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...