Gjest det skranter på pengene Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Har vært sykemeldt fra selgeryrke siden januar 2001 pga ryggplager og fibromyalgi (og migrene på toppen). Forsøkte å søke om attføring allerede etter 3-4 måneder, ble nesten innvilget men så "ombestemte" damene seg og henla saken fordi jeg var i "behandlingsopplegg" - jeg lurer fremdeles på hvilket. Angrer i ettertid på at jeg ikke klaget på den avgjørelsen. Vi var midt i flytting og fikk beskjed om at jeg måtte søke på nytt på det nye stedet. Der fikk jeg beskjed om at første trygdekontoret mått gjøre ferdig saken - og att og fram gikk telefonene. Til slutt ga jeg opp. I november søkte jeg på nytt om attføring. Spurte hvordan det kom til å bli med penger fra januar, siden man ikke kan få sykepenger i mer enn ett år, og fikk beskjed om at jeg fikk sykepenger til saken var avgjort. Januar kom - men ikke pengene. Fikk da beskjed om at jeg hadde misforstått. Dersom attføring ble innvilget ville jeg få etterbetalt pengene. Spurt om det fantes noen annen stønad i ventetid på avgjørelsen, men nei det gjorde det ikke. I midten av mars kom avslaget. Og siden det ble avslag kom det heller ingen penger. Må vi regne disse tre måndenes inntekt som tapt? Finnes det ingen "stønad i ventetid"? Skal anke saken - men behandlingen av den kan jo ta sin tid - og nå har vi snart 15000 i gjeld for regningene må jo betales uansett.... Trenger noen tips. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46284-sykemeldt-i-over-ett-%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 28. mars 2002 Del Skrevet 28. mars 2002 Søk om rehabiliteringspenger fra januar. Frist: 30.4.2002. Klag på alle vedtak som ikke gir deg fullt medhold - helt til topps om nødvendig. Da går du i alle fall ikke glipp av etterbetaling hvis saken til slutt går i din favør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/46284-sykemeldt-i-over-ett-%C3%A5r/#findComment-175501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.