Gå til innhold

Har du planer om å bruke mindre strøm når strømmen blir dyrere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk planer om å bruke tykke klær inne. Dunjakke osv . Jeg kommer til å slå av varmen på gulvet på badet som pleier å stå på 30 grader. Har du planer? Eller kommer du til å bruke strøm som før? 

Anonymkode: 9439f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kommer nok til å bli litt mer bevist på hvor mye strøm jeg bruker. Vi har bergvarme så jeg er usikker på hvor mye dyrere det blir for oss.

Anonymkode: 55c55...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (2 minutter siden):

Kommer til å senke innetemperaturen  med 1-2 grader. Ellers gjør jeg som vanlig, men nå prøver jeg vanligvis og ikke sløse med strøm

Jeg bruker lite strøm om vinteren. Regningen er på ca 1400 til 1800 kr sånn ca i måneden men jeg kommer til å forsøke å bruke enda mindre strøm fra 1 oktober. Målet er å bruke så lite som mulig og heller holde varmen med klær. 

Anonymkode: 9439f...9c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg bruker lite strøm om vinteren. Regningen er på ca 1400 til 1800 kr sånn ca i måneden men jeg kommer til å forsøke å bruke enda mindre strøm fra 1 oktober. Målet er å bruke så lite som mulig og heller holde varmen med klær. 

Anonymkode: 9439f...9c2

Jeg kommer til å ha litt mer klær på meg, men orker ikke å fryse. Er spent på hvor dyr strømmen egentlig blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke å fryse så jeg kommer neppe til senke temperaturen inne, og jeg kommer ikke til å slå av varmekabler på badet eller vaskerommet. Jeg er ingen stor sløser av strøm fra før, så det er ikke så mye å spare inn på, kanskje med unntak av lengde og hyppighet på dusj.

Gjetter min strømregning ikke øker så mye som de mest dramatiske beregninger har antydet. I fjor hadde jeg godt og varmt hjemmekontor hele vinteren, mens i år skal jeg være på kontoret på dagtid. I tillegg øker ikke prisen på kw pr time like mye i Midt-Norge som sørpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg har faktisk planer om å bruke tykke klær inne. Dunjakke osv . Jeg kommer til å slå av varmen på gulvet på badet som pleier å stå på 30 grader. Har du planer? Eller kommer du til å bruke strøm som før? 

Anonymkode: 9439f...9c2

Er relativt bevisst på strømforbruket hele året, men har astronomisk strømregning likevel. Verre blir det vel til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (20 minutter siden):

Jeg liker ikke å fryse så jeg kommer neppe til senke temperaturen inne, og jeg kommer ikke til å slå av varmekabler på badet eller vaskerommet. Jeg er ingen stor sløser av strøm fra før, så det er ikke så mye å spare inn på, kanskje med unntak av lengde og hyppighet på dusj.

Gjetter min strømregning ikke øker så mye som de mest dramatiske beregninger har antydet. I fjor hadde jeg godt og varmt hjemmekontor hele vinteren, mens i år skal jeg være på kontoret på dagtid. I tillegg øker ikke prisen på kw pr time like mye i Midt-Norge som sørpå. 

Er du en av e såkalte høyklassefruene her inne? 

Anonymkode: 0ea94...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg planlegger å prøve å spare strøm. Temperaturen ute blir avgjørende, for er det -20 i ukesvis, så gidder jeg ikke gå å fryse. Men jeg skal nok ha litt kaldere stue enn i forrige vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Er du en av e såkalte høyklassefruene her inne? 

Anonymkode: 0ea94...970

Hva regnes som høyklassefruer her inne?

Anonymkode: 55c55...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke vi har så mye å spare på strømmen. I tillegg til de faste tingene som kjøleskap, fryser og småtteriet som lamper, tv og sånt så har vi en ovn på badet, litt varme i gangen/vaskerommet + litt varme oppe så vannrørene ikke fryser, i tillegg til varmepumpe på stua. Har nettopp kjøp 3000 l ved og hadde vel 1000-1500 l fra før også så vi skal nok berge i vinter. Men håper det ikke blir som sist vinter, da hadde vi forsyne meg -20 i flere uker i strekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva regnes som høyklassefruer her inne?

Anonymkode: 55c55...b05

Aner ikke. Men noen dro det opp.

Anonymkode: 0ea94...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 minutt siden):

Det vet jeg ikke. Vet du? 

Er du frisk og i full jobb og har egen familie og har venner og et sosialt liv og hobbies så er du nok det. 

Anonymkode: 0ea94...970

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Er du frisk og i full jobb og har egen familie og har venner og et sosialt liv og hobbies så er du nok det. 

Anonymkode: 0ea94...970

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 6f503...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å være litt mer bevisst på forbruket. Vi har egenprodusert ved og vedovn, så jeg kan nok ha forbedringspotensial på å fyre, ikke bare skru opp varmepumpa.

Jeg bruker badekaret endel for å smertelindre, kan jo hende jeg blir mer sparsom på badene mine. Jeg orker ikke ha det kaldt på badet, men vi klarer en økning på fakturaen, hadde vi ikke gjort det, så måtte vi nok tenke oss mer om. Jeg har tenkt endel på dem som kan bli rammet, både økonomisk og helsemessig dersom varme kan hjelpe på smerter.

Vi betaler strøm for en tomannsbolig, ene delen er sjeldent i bruk, men noe varme står jo på. Vi hadde store regninger den vinteren for endel år siden da strømmen var dyr. Tok noen grep i den delen da.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å bade i glovarmt vann, og gjør det vanligvis ca tre ganger per uke. Nå har jeg egenpålagte restriksjoner og skal bare unne meg dette én gang per uke, mens strømmen er så dyr 😞 Ellers er vi blitt flinkere til å slukke lys i rom som ikke brukes, har satt ned varmen på badene et par grader, og har kun en ekstra ovn i tillegg. For tiden er vi mellom to vedovner også, så vi har det merkbart kaldere i huset enn normalt 😮 Men om ikke lenge kommer den nye ovnen, og da skal det fyres! Vi har gratis egen ved, så den skal vi ikke spare på 🙂 I dag lader jeg elbilen på jobb. Jeg gjør det ikke ofte, men kanskje en gang annen hver uke. Vi får lov til det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...