Gå til innhold

Forhold med Narssist


Lavidaaaa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har holdt på med en i snart 5 mnd, som jeg begynner å tro han er en Narssisit. I begynnelsen var alt så perfekt. Han ga meg blomster og skrytet av seg selv. Etter bare en mnd begynte han å bli til en hel annen person. Han begynte å be meg slette folk fra et spill, og til sist slette hele spillet. Han sa at jeg spilte og chattet med gutter, noe som jeg ikke gjorde. Så begynte han kalle meg en Cheater. Det ble så mye verre. Jeg besøket han en dag. Da ville jeg gå og legge meg litt. Dagen etter sa han at jeg gikk på rommet for å prate med gutter. Også gikk jeg inn på do så kom han etter meg, jeg nektet han. Da trodde han at jeg snakker med gutter… En dag fikk jeg nok og bestemte å ignonere han og gå fra han. Jeg gikk ut med en kompis og spiste mat. Da han fikk vite det så klikket han. Han mente at jeg har hatt sex med min venn som jeg aldri har hatt noe forhold med. Det har vært vanskelig for han helt til nå. Han mener fortsatt at jeg ikke bare gikk ut og spiste men også har har sex. Noe vi aldri har gjort. Han begynte kalle meg en hore, og cheater. Han prøvde å få meg til å si at jeg har gjort det, bare for at han ikke skal krangle mer. Han blokkerer meg hver gang han er sur. Og jeg er veldig svak og sårbar. Noe som ødelgger meg hvis noen ignonerer meg. Og det vet han!  Så helt siden søndag slo han av tlf og blokkerte meg. Vi hadde en helt rolig samtale til han plutselig sa at han tenkte på da jeg spiste med min venn… Dette er den lengste blokkeringen! I det siste har han ignonert meg og ikke svart mine meldinger. Alltid jeg som ringte han. Han ringte meg alltid før. Hva tenker dere?? Jeg har aldri vært sammen med en så crazy fyr. Han har ødelagt min helse i bare 5 mnd. Jeg har vært i to lange forhold før han. En 8 år og en 9 mnd. Ingen av dem gjorde meg så syk som dette. Det verste er at han bryr seg ikke om mine følelser. Vi skulle gå på Dyreparken på lørdagen, vi kranglet litt natten før. Så på lørdagen hadde han gått uten meg med familien sin. Da jeg spurte han ofor han ike sa det. Han sa at han hadde sakt det på tlf dagen før men at jeg ikke hørte det???.. Helt sykt!!! Han sa ikke det! Han mente noe var galt med meg. 

Endret av Lavidaaaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå skal ikke jeg stille noen diagnose her.

Men det du må huske om narsissister er at de stort sett alltid er snille for å få en personlig gevinst av det. Eksempelvis, hvis en narsissist gir deg en gave, så gjør han det gjerne fordi han vil at du skal se opp til han eller gi han noe tilbake. Narsissister er aldri snille for å være snille.

I dette tilfellet virker det som det er noe annet galt i tillegg. Han virker sykelig sjalu, nesten så det grenser til en diagnose i seg selv. Det er rimelig klart at dette er et menneske du må beskytte deg mot, ikke være sammen med.

Konklusjon: Gå fra han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavidaaaa skrev (50 minutter siden):

Hva tenker dere?? Jeg har aldri vært sammen med en så crazy fyr. Han har ødelagt min helse i bare 5 mnd.

Etter bare 5 måneders forhold skal ting være veldig idylliske under normale omstendigheter. Stikk av før det blir verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (23 minutter siden):

Etter bare 5 måneders forhold skal ting være veldig idylliske under normale omstendigheter. Stikk av før det blir verre!

Ja jeg har blokkert han tilbake:/ Det er sånne menn som dreper partneren sin etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavidaaaa skrev (8 minutter siden):

Ja jeg har blokkert han tilbake:/ Det er sånne menn som dreper partneren sin etter hvert. 

Nå må du være sterk. Når han merker dette kommer han til å prøve å "vinne" deg tilbake med å si alt mulig piss som passer han der og da. Det må du ikke falle for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (13 minutter siden):

Nå må du være sterk. Når han merker dette kommer han til å prøve å "vinne" deg tilbake med å si alt mulig piss som passer han der og da. Det må du ikke falle for.

Jeg vet det kommer til å skje at han tar kontakt igjen. Men nå har jeg fått nok. Jeg har begynt å få fravær fra skolen allerede:/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavidaaaa skrev (3 minutter siden):

Jeg vet det kommer til å skje at han tar kontakt igjen. Men nå har jeg fått nok. Jeg har begynt å få fravær fra skolen allerede:/ 

Fortsett med blokkeringen, ikke svar på noen henvendelser overhodet - samme hva han lokker eller truer med. Denne fyren kommer aldri til å tilføre deg noe godt! Han kommer sikkert til å lokke med blomster og gaver og tårer og love at det aldri skal gjenta seg, men det vil det garantert gjøre! Så kom deg unna så fort du kan og allier deg gjerne med noen som kan støtte deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på alle de andre. Det vil ødelegge deg fullstendig å bli værende med han. Har levd i slikt selv og det som til slutt er igjen er et redd lite skall av et menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (18 minutter siden):

Fortsett med blokkeringen, ikke svar på noen henvendelser overhodet - samme hva han lokker eller truer med. Denne fyren kommer aldri til å tilføre deg noe godt! Han kommer sikkert til å lokke med blomster og gaver og tårer og love at det aldri skal gjenta seg, men det vil det garantert gjøre! Så kom deg unna så fort du kan og allier deg gjerne med noen som kan støtte deg også.

Han skremte meg virkelig.. Jeg var så dum at jeg ville ha barn med han. Da hadde han blitt enda verre.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (8 minutter siden):

Henger meg på alle de andre. Det vil ødelegge deg fullstendig å bli værende med han. Har levd i slikt selv og det som til slutt er igjen er et redd lite skall av et menneske.

Har ødealgt meg allerede i bare 5 mnd. Tenk på de som er sammen med sånne menn i flere år:/ håper du har det bedre nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavidaaaa skrev (11 minutter siden):

Har ødealgt meg allerede i bare 5 mnd. Tenk på de som er sammen med sånne menn i flere år:/ håper du har det bedre nå! 

Takk. :) Ja du må bare komme deg vekk. Bra du har blokkert han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at han blokkerer når han er sur er noe som kalles for "silent treatment", noe narsissister og psykopater gjør for å straffe offeret sitt.

Anonymkode: 56e0f...023

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Det at han blokkerer når han er sur er noe som kalles for "silent treatment", noe narsissister og psykopater gjør for å straffe offeret sitt.

Anonymkode: 56e0f...023

Ikke sant??? Det har han gjort helt siden vi ble kjent. Han har også sagt at han har gjort det også med sine exer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (Akkurat nå):

Et forhold til en slik mann vil by på så mye trøbbel at det ikke er verdt det. 

Man må virkelig passe på hvem man møter. Og heller bli kjent før man bestemmer seg å få følelser. Jeg var virkelig dum fordi jeg falt fort for han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavidaaaa skrev (1 time siden):

Man må virkelig passe på hvem man møter. Og heller bli kjent før man bestemmer seg å få følelser. Jeg var virkelig dum fordi jeg falt fort for han

Man kan ikke hjelpe for at man faller for noen og du er sterk som blokkerer ham og går inn for å komme deg unna! Du har ikke vært dum, det må du aldri tro! Det er det han vil ha deg til å tro, men det må du ikke tro noe på - du er smart og oppegående og det du gjør nå viser nettopp det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med de andre - kom deg unna og hold deg unna. Du skylder han ingen kontakt, forklaring, oppklaring.

Hva slags diagnose han har, er uvesentlig, men jeg husker jeg en gang leste om narcissister: "The only way to win the game, is to leave the game." Ikke fall for noe som helst sweet talk eller lureri for å vinne deg tilbake eller gjenoppta kontrollen. Ignorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Man kan ikke hjelpe for at man faller for noen og du er sterk som blokkerer ham og går inn for å komme deg unna! Du har ikke vært dum, det må du aldri tro! Det er det han vil ha deg til å tro, men det må du ikke tro noe på - du er smart og oppegående og det du gjør nå viser nettopp det. :) 

Enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...