Gå til innhold

Dagens unge er så «slitne»


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere om det? 
Og kan det også ha en sammenheng med spill, pc, gaming? 

Anonymkode: fddda...817

Tenker det har noe å gjøre med gaming og sosiale medier.

Anonymkode: 4bcb1...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilling og gaming er ikke skylden her, det bryr jeg meg lite om. Jeg er født på åtti tallet og savner litt den tia. Nå er du forventa å være konstant tilgjengelig, du skal være oppdatert på så og si alt som skjer av nyheter, serier, tv-programmer og annet. Man får press og inntrykk fra alle sider om hvordan man skal være, hvordan man skal oppføre seg og hvordan man skal se ut.

Legger du fra deg telefonen for å dra på hytta en helg uten å si ifra blir det omtrent sendt mandgard etter deg, og tar du ikke bilder klager for i flere måneder etterpå. Forventningene er langt større enn det de var før, og jo, man kan velge å gi blanke i de, men da faller man også fort utenfor samfunnet generelt.

Anonymkode: f1d87...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det skyldes ikke spill og data. Det er en holdningssak. En skal ikke være sliten, og mange tror det er farlig å være sliten. 
Robusthet er en mangelvare i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (35 minutter siden):

Nei, det skyldes ikke spill og data. Det er en holdningssak. En skal ikke være sliten, og mange tror det er farlig å være sliten. 
Robusthet er en mangelvare i dag. 

Hva er årsaken? Dårllg oppdragelse?

Anonymkode: fddda...817

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Prestasjon og atter prestasjon.

Alt har blitt så synlig pga sosiale medier. Vi sammenligner oss mer. Dette bekreftes av de som vokste opp før det i det hele tatt fantes mobiltelefon. 
Før levde man for seg selv, det var ingen som så deg. Nå som vi har sosiale medier så må du være tilgjengelig hele tiden og selvopptatt blir man, der man skal dokumentere livet sitt for andre.

Mye sitting også. Vi skal bare sitte og lese. Såvidt det er noe kroppsøving da men 😛 
 

Kan også være ting vi ikke vet vi reagerer på. Som art har vi ikke utviklet oss like fort som samfunnet. Vet ikke, men det er ekstremt masse lys som kanskje forstyrrer oss. Jeg savner litt da man ikke ble forsøkt gjort blind fordi en dagligvarebutikk skal lyse opp navnet sitt om natten. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

90tallsbarn skrev (2 timer siden):

Mye sitting også. Vi skal bare sitte og lese.

Javel? Det har aldri vært så mye gnål om trening som nå. Er ikke treningspress noe av det som gjør ungdom slitne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (31 minutter siden):

Javel? Det har aldri vært så mye gnål om trening som nå. Er ikke treningspress noe av det som gjør ungdom slitne?

Det har ikke vært så mye overvekt som nå. Grunnen til gnålet om trening kommer vel heller fra slike som skal vise hvor selvdisiplinert de er, de som trener for å se bra ut og imponere andre, ikke for å holde seg i form. 
Hysteriske folk som blir sykelig opptatt av sunnhet. 
 

Dette gjør også unge slitne. Både unge og oss voksne. Alt gnål om hva du bør kutte ut, hvor farlig alt er og hva som er kjempe bra. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (17 minutter siden):

Det har ikke vært så mye overvekt som nå. Grunnen til gnålet om trening kommer vel heller fra slike som skal vise hvor selvdisiplinert de er, de som trener for å se bra ut og imponere andre, ikke for å holde seg i form. 
Hysteriske folk som blir sykelig opptatt av sunnhet. 
 

Dette gjør også unge slitne. Både unge og oss voksne. Alt gnål om hva du bør kutte ut, hvor farlig alt er og hva som er kjempe bra. 
 

Poenget mitt var at jeg ikke forsto hva du mente med "Vi skal bare sitte og lese." Hvem er det som sier det - jeg synes det oppfordres til aktivitet / trening overalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
laban skrev (4 minutter siden):

Poenget mitt var at jeg ikke forsto hva du mente med "Vi skal bare sitte og lese." Hvem er det som sier det - jeg synes det oppfordres til aktivitet / trening overalt?

Skolen. Sitte i timesvis, leksene skal være med hjem, du skal ha topp karakterer. 
Vi sitter mer enn før likevel. Selv om det mases mer om trening betyr det ikke at folk gjennomfører det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Vi sitter mer enn før likevel. Selv om det mases mer om trening betyr det ikke at folk gjennomfører det. 

Det er jeg klar over, jeg lurte bare på hvem som krever / ønsker at "vi skal bare sitte og lese". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (Akkurat nå):

Det er jeg klar over, jeg lurte bare på hvem som krever / ønsker at "vi skal bare sitte og lese". 

Kverulerer du ikke vel mye nå?

Anonymkode: 323ac...750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kverulerer du ikke vel mye nå?

Anonymkode: 323ac...750

Jeg spurte og fikk et svar som var oppklarende. Så la jeg bare til en forklaring. Ingen av oss er sure eller fornærmet, tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (9 minutter siden):

Det er jeg klar over, jeg lurte bare på hvem som krever / ønsker at "vi skal bare sitte og lese". 

Skoleverket og fremtidige arbeidsgivere. Vi som ikke er laget for å sitte timesvis med pensum hver dag merker det svært godt fra alle rundt oss. Pugge, øve, repetere dag ut og dag inn i håp om å klare å få en jobb. Det er skyhøye krav idag og man må jo nærmest ha master i alt for å i det hele tatt bli vurdert. 

Anonymkode: c581c...e65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skoleverket og fremtidige arbeidsgivere. Vi som ikke er laget for å sitte timesvis med pensum hver dag merker det svært godt fra alle rundt oss. Pugge, øve, repetere dag ut og dag inn i håp om å klare å få en jobb. Det er skyhøye krav idag og man må jo nærmest ha master i alt for å i det hele tatt bli vurdert. 

Anonymkode: c581c...e65

Jeg klarer å bli vurdert likevel. 
Men er enig i dette med at det kreves at vi skal sitte dag ut og dag inn og pugge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Drømmeautomat skrev (9 minutter siden):

Det skyldes ikke spill eller medier, men at den eldre generasjonen har vært kravstore og dårlige forbilder.

Er feil likevel. Hva hadde vært et bedre alternativ da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat skrev (15 minutter siden):

Det skyldes ikke spill eller medier, men at den eldre generasjonen har vært kravstore og dårlige forbilder.

Her var det mange teorier. Hvem av dere har rett?

Anonymkode: 4bcb1...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Drømmeautomat skrev (2 minutter siden):

^ Spiller ingen rolle. Det viktigste er å ikke la noen teori stå uimotsagt.

Nei men da har ingen rett da. Siden det alltid er noen som mener noe annet! Og hvordan har den eldre generasjonen vært kravstor? Er det noen som er kravstore så er det oss! Og de yngre! 
Klage for at maten ikke ser perfekt ut liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...