Gå til innhold

B-menneske


Savannah

Anbefalte innlegg

Jeg er et B-menneske og har vært det hele mitt liv.  Selv om jeg er godt voksen så er jeg det fremdeles.  Jeg har måttet tåle mange spydigheter pga. det og mange ser på de som sover ut på formiddagen som late.  Det å være A-menneske er det som er bra, og de er flinke.

Den biologiske klokken er forskjellig og det må vi akseptere.  Jeg står opp tidlig hvis jeg må, men jeg begynner ikke tidlig på jobb når jeg kan velge noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg også. Jeg hadde en bekymringsfull periode da jeg våknet kl 0700 eller deromkring, men det gikk over. Nå er jeg tilbake til 10-11 tiden om jeg ikke skal på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (2 timer siden):

Jeg har måttet tåle mange spydigheter pga. det og mange ser på de som sover ut på formiddagen som late.  Det å være A-menneske er det som er bra, og de er flinke.

Du får sitere Oscar Wilde: "Only dull people are brilliant at breakfast."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Savannah skrev (11 timer siden):

Jeg er et B-menneske og har vært det hele mitt liv.  Selv om jeg er godt voksen så er jeg det fremdeles.  Jeg har måttet tåle mange spydigheter pga. det og mange ser på de som sover ut på formiddagen som late.  Det å være A-menneske er det som er bra, og de er flinke.

Den biologiske klokken er forskjellig og det må vi akseptere.  Jeg står opp tidlig hvis jeg må, men jeg begynner ikke tidlig på jobb når jeg kan velge noe 

Jeg ble nysgjerrig på hva du jobber med når du kan velge :) Jeg er også B-menneske og her sitter jeg litt søvnig på toget på vei til jobb og gleder meg til første kaffekopp 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Jeg ble nysgjerrig på hva du jobber med når du kan velge :) Jeg er også B-menneske og her sitter jeg litt søvnig på toget på vei til jobb og gleder meg til første kaffekopp 😀

 

Jeg jobber med forskning, og styrer mye av arbeidstiden selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også B-menneske, har vært det hele livet. Elsker å sitte opp om kvelden når kvelden glir over i natt. Før kunne jeg sove lenge utover formiddagen - til 10-11 - men nå våkner jeg som regel i 8-9 tida i helgene når jeg ikke skal noe. I hverdagen står jeg opp ca 6.45, og det går helt greit, men jeg må bruke litt tid på badet for å våkne. Jeg hadde ikke funket med en jobb der en starter klokka 7 eller tidligere, tror jeg, men må man, så må man. Jeg hadde sommerjobb på gård en sommer mens jeg studerte. Da stod jeg opp før 6 og melket, og måtte være ferdig til 7.30 når melkebilen kom. Det gikk jo det og, men er glad jeg ikke har det sånn til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (På 28.10.2021 den 7.43):

Jeg ble nysgjerrig på hva du jobber med når du kan velge :) Jeg er også B-menneske og her sitter jeg litt søvnig på toget på vei til jobb og gleder meg til første kaffekopp 😀

 

Jeg har ikke så fri arbeidstid som TS, men vi har fleksitid og kjernetid. Noen hos oss er på kontoret før kl 7, andre (som jeg) rekker såvidt kjernetiden kl 0900. 😉 Noe som var veldig bra med hjemmekontoret, var at selv jeg klarte å være på jobb rundt kl 8 hver dag. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (5 timer siden):

Jeg har ikke så fri arbeidstid som TS, men vi har fleksitid og kjernetid. Noen hos oss er på kontoret før kl 7, andre (som jeg) rekker såvidt kjernetiden kl 0900. 😉 Noe som var veldig bra med hjemmekontoret, var at selv jeg klarte å være på jobb rundt kl 8 hver dag. Deilig!

Jeg har litt varierende arbeidstid jeg også. De aller fleste dagene jobber jeg fra 8- 16. En uke i måneden jobber jeg enten fra 9-17 eller fra 10- 18. 

Dvs at jeg egentlig bare skulle ha hatt ei uke med i måneden med senvakter , men det blir mye mer egentlig.. Ei har sluttet og blir ikke erstattet så jeg har tatt alle hennes vakter utover høsten. Og så hender det jo at noen blir syke også. Senvaktene er ikke populære annet enn hos meg, så jeg tar dem 😀.  Sjefen min kan være glad det finnes et B-menneske blandt oss som løser hennes problemer med å dekke opp senvaktene . Hva skulle hun ha gjort uten meg ?🤣

Det handler om å gi og ta, tenker jeg. Det er en forutsetning at jeg da får ha en del hjemmekontor for å si ja til disse vaktene iom at jeg har en time reisevei. Jeg har jo andre ting å drive med utenom jobb også. Trene f.eks :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

Jeg ble A-menneske deluxe etter jeg tok vaksinen, men så ble jeg B igjen. I går hadde jeg tatt dose 2 og våknet 5:30 og måtte stå opp. I dag var jeg trett igjen og sov til 9. 
Jeg må opp kl 5.30 i ukedagene pga jobb nå, og det har krevd en del disiplin å stå opp 8 før jeg fikk jobb og. Jeg gjør det fordi depresjonen blir så forsterket om jeg sover utover dagen. 

Jeg er enig med deg i at folk er veldig teite som tror de er bra fordi de er A-mennesker. Det henger igjen fra gammelt. Er mye gammeldags som henger igjen hos folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge en gjør jobben sin, er det likegyldig når en gjør det. Samfunnet trenger folk hele døgnet.

Det er også mulig å være en blandingstype. Jeg er B-menneske kun om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (3 minutter siden):

Så lenge en gjør jobben sin, er det likegyldig når en gjør det. Samfunnet trenger folk hele døgnet.

Det er også mulig å være en blandingstype. Jeg er B-menneske kun om kvelden.

Ja, det perfekte må jo være B-menneske om kvelden og A-menneske om morgenen. Selv kan jeg ha en tendens til å være omvendt 😳😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurja skrev (30 minutter siden):

Jeg liker å legge meg tidlig (før 22) og jeg liker å sove lenge (men ikke lenger enn til 9). Jeg jobber 7-15.

Hva er jeg da?

A menneske.

Anonymkode: 009a7...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (30 minutter siden):

Jeg liker å legge meg tidlig (før 22) og jeg liker å sove lenge (men ikke lenger enn til 9). Jeg jobber 7-15.

Hva er jeg da?

Du bist ein A-Mench

Anonymkode: a7916...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

I går stod jeg opp kl 04:00, og i dag 13:30. Hva er jeg da?

Det er bare rot.

Anonymkode: 0feec...552

Ekte trygdecola lassis? Sånn som meg?

Anonymkode: d714e...f44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ekte trygdecola lassis? Sånn som meg?

Anonymkode: d714e...f44

Ekte mongo-trygdekokka-lassis.

Har man lagt seg enda? Nei, det har man vel ikke.

Anonymkode: 0feec...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (9 timer siden):

Det er også mulig å være en blandingstype. Jeg er B-menneske kun om kvelden.

 

Ekstra skrev (9 timer siden):

Ja, det perfekte må jo være B-menneske om kvelden og A-menneske om morgenen. Selv kan jeg ha en tendens til å være omvendt 😳😅

Haha! Jeg brukte si om «en jeg kjente engang» at han var b-menneske om morgenen og a-menneske om kvelden. Ble mye soving! 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...