Gå til innhold

Hvorfor har jeg fått celleforandring igjen etter konisering?

Anbefalte innlegg

Jeg ramla i bakken når jeg fikk svar fra legen om at jeg igjen har fått normale forandringer , pluss hpv smitte. Jeg ble anbefalt å ta en sjekk om et halvt år igjen. 

Jeg tok for fem år siden konisering av livmorhalsen og trodde jeg omtrent ville være "frisk" etter det. Jeg er så bekymret at jeg ikke klarer å roe meg i helga. Vil dette gå bort av seg selv? Er det noe galt med kroppen min siden jeg alltid får celleforandringer? Jeg vet det ikke er kreft, men fremtiden engstet meg. 

Er 34år. ❤

Anonymkode: 8c494...4dd

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ramla i bakken når jeg fikk svar fra legen om at jeg igjen har fått normale forandringer , pluss hpv smitte. Jeg ble anbefalt å ta en sjekk om et halvt år igjen. 

Jeg tok for fem år siden konisering av livmorhalsen og trodde jeg omtrent ville være "frisk" etter det. Jeg er så bekymret at jeg ikke klarer å roe meg i helga. Vil dette gå bort av seg selv? Er det noe galt med kroppen min siden jeg alltid får celleforandringer? Jeg vet det ikke er kreft, men fremtiden engstet meg. 

Er 34år. ❤

Hvilke grad er det på? Jeg hadde grad 3 , alvorlig grad for 14 år siden. Måtte ta konisering av livmorhalsen. De sa at det var ikke sikkert at de hadde klart å få fjernet alt så måtte ta nye prøver ofte i en noen år. Det kan også oppstå nye celleforandringer ved ny partner. Det kommer fra et virus som smitter sexuellt. 

Prøv å slapp av. De følger med på dette. Og det er jo ikke blitt kreft ennå. Forstår at du er engstelig men det er fortsatt ikke kreft dersom det kun er celleforandringer. Men det må følges opp av leger. 

Anonymkode: 5f35b...e04

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 13.11.2021 den 10.53):

Hvilke grad er det på? Jeg hadde grad 3 , alvorlig grad for 14 år siden. Måtte ta konisering av livmorhalsen. De sa at det var ikke sikkert at de hadde klart å få fjernet alt så måtte ta nye prøver ofte i en noen år. Det kan også oppstå nye celleforandringer ved ny partner. Det kommer fra et virus som smitter sexuellt. 

Prøv å slapp av. De følger med på dette. Og det er jo ikke blitt kreft ennå. Forstår at du er engstelig men det er fortsatt ikke kreft dersom det kun er celleforandringer. Men det må følges opp av leger. 

Anonymkode: 5f35b...e04

Hadde også alvorlig grad i 2015. Tok konisiering etter fødsel. Og nå påvist lette celleforandringer.. Slitsomt å holde på sånn. Må sjekkes om 6mnd til igjen. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du byttet partner siden forrige konisering? Om ikke har viruset ligger latent tross konisering. Partnerbytte er imidlertid mest vanlige årsak.

Anonymkode: d4e77...8af

Kanskje et kraftig signal om at mennesket fra naturens side skal være monogamt og bare ha 1 partner gjennom hele livet. Å ha flere partnere er åpenbart ikke bra for en kvinne siden hun står i fare for å få celleforandringer og kreft i sine very private parts. Noe å tenke på bare.

Anonymkode: 9ad97...e09

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 25.12.2021 den 14.56):

Har du byttet partner siden forrige konisering? Om ikke har viruset ligger latent tross konisering. Partnerbytte er imidlertid mest vanlige årsak.

Anonymkode: d4e77...8af

Ja det har jeg... Men hvem gjør ikke det i single perioden? 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...