Gå til innhold

Har du "julegenser"?


Gjest Liviane

Anbefalte innlegg

Har alltid syntes at sånne julegensere er begredelig stygge og absolutt ikke noe jeg har kunnet tenke meg, men noe har skjedd.. Nå synes jeg flere av dem faktisk kan være litt fine, og noen er styggfine (så stygge at de liksom blir fine og kule) 😅

Nå har jeg bestilt denne, min første noensinne. Litt usikker på hvilken ovennevnte kategori jeg vil plassere den i, men den er ikke blant de verste etter min mening. Og så virker den å være lang/sid og god, og det liker jeg. 

https://www.bonprix.no/produkt/julegenser-med-reinsdyr-morkbla-monstret-927259/#image

Har du julegenser? 🙂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (51 minutter siden):

Har en stygg julegenser som jeg stort sett bare bruker til arrangementer hvor den styggeste julegenseren kåres 😛

 

Hehe, det høres gøy ut! Har du noen gang vunnet? 😅

Jeg skal delta på et snarlig forestående juleverksted, og venninna mi og jeg bestemte oss for å møte opp i hver vår julegenser. Hun gikk for en annen variant enn meg med blinkende lys og greier.. 😅 Jeg foretrekker det litt mer diskret, men hadde kanskje gått "all in" om jeg skulle være med på et sånt arrangement du forteller om 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (1 time siden):

Har alltid syntes at sånne julegensere er begredelig stygge og absolutt ikke noe jeg har kunnet tenke meg, men noe har skjedd.. Nå synes jeg flere av dem faktisk kan være litt fine, og noen er styggfine (så stygge at de liksom blir fine og kule) 😅

Nå har jeg bestilt denne, min første noensinne. Litt usikker på hvilken ovennevnte kategori jeg vil plassere den i, men den er ikke blant de verste etter min mening. Og så virker den å være lang/sid og god, og det liker jeg. 

https://www.bonprix.no/produkt/julegenser-med-reinsdyr-morkbla-monstret-927259/#image

Har du julegenser? 🙂

 

Nope. Et sånt "akrylhelvete" kommer du aldri til å se meg i. En pen (denne var ikke sååå ille å se på da!) genser med julemotiv, i ull, kunne jeg tenkt meg, men ikke noe av alt dette rælet som selges nei. Ser for meg at det brukes en gang eller to og så havner det på dyna og bidrar ikke til annet enn et enda større søppelberg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Nope. Et sånt "akrylhelvete" kommer du aldri til å se meg i. En pen (denne var ikke sååå ille å se på da!) genser med julemotiv, i ull, kunne jeg tenkt meg, men ikke noe av alt dette rælet som selges nei. Ser for meg at det brukes en gang eller to og så havner det på dyna og bidrar ikke til annet enn et enda større søppelberg...

Hehe akrylhelvete, ja... 😅

Når jeg først har kjøpt en sånn genser kommer jeg nok til å bruke den flere ganger rundt juletider hvert år framover (eller kanskje ikke 😆), men den blir nok ikke kastet med det første. 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (5 minutter siden):

Hehe, det høres gøy ut! Har du noen gang vunnet? 😅

Jeg skal delta på et snarlig forestående juleverksted, og venninna mi og jeg bestemte oss for å møte opp i hver vår julegenser. Hun gikk for en annen variant enn meg med blinkende lys og greier.. 😅 Jeg foretrekker det litt mer diskret, men hadde kanskje gått "all in" om jeg skulle være med på et sånt arrangement du forteller om 😆

Min har blinkende lys, glitter og julesitater på seg. Helt nydelig. Har vunnet et par premier med den i løpet av årene 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ISW skrev (11 minutter siden):

Min har blinkende lys, glitter og julesitater på seg. Helt nydelig. Har vunnet et par premier med den i løpet av årene 😂

Høres unektelig bedårende ut, ja! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (2 timer siden):

Har alltid syntes at sånne julegensere er begredelig stygge og absolutt ikke noe jeg har kunnet tenke meg, men noe har skjedd.. Nå synes jeg flere av dem faktisk kan være litt fine, og noen er styggfine (så stygge at de liksom blir fine og kule) 😅

Nå har jeg bestilt denne, min første noensinne. Litt usikker på hvilken ovennevnte kategori jeg vil plassere den i, men den er ikke blant de verste etter min mening. Og så virker den å være lang/sid og god, og det liker jeg. 

https://www.bonprix.no/produkt/julegenser-med-reinsdyr-morkbla-monstret-927259/#image

Har du julegenser? 🙂

 

Nei huff, noe sånt vil du aldri se meg i, og sørlig ikke i kunststoff. Kanskje med mindre det er en slags utkledning eller ironisk tilsnitt.

 

Har julekjole, da :). Men det er en pen, rød kjole i tynn ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk ønsket meg genser til bruk i jula, som ikke ser helt tåpelig ut 🙂.

Ser for meg en rød vakker genser i tynn ull, med litt diskret pynt i hvitt eller sølv.

Er spent på hva jeg får, når mine ungdommer er satt på oppgaven 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men har to jule-onepiecer som er slikt kose-nattøy man bruker inne da. Jeg bruker den hele desember. På morgenen når jeg står opp så er det så koselig å bare hoppe inn i den, gå opp og tenne adventslys og sitte med en kopp kaffe. 

Også brukes den så klart på julaften fram til finstasen kommer på. :)

Har fått disse i gave da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra skrev (1 time siden):

Nei huff, noe sånt vil du aldri se meg i, og sørlig ikke i kunststoff. Kanskje med mindre det er en slags utkledning eller ironisk tilsnitt.

 

Har julekjole, da :). Men det er en pen, rød kjole i tynn ull.

Skjønner det 😉 

Har penklær jeg også som jeg bruker i juleselskaper, men denne er ment for en uhøytidelig anledning og litt tull. 😉

 

worrisome_plenty .2 skrev (1 time siden):

Julegenser er noe for de som har penger å kaste bort. Evnt elsker julen. Jeg passer ikke i noen av de kategoriene.

Jeg synes det er leit om du aldri har mulighet til å unne deg noe ekstra (og av og til unyttig) i blant.

 

Stikkelsbær skrev (47 minutter siden):

Jeg har faktisk ønsket meg genser til bruk i jula, som ikke ser helt tåpelig ut 🙂.

Ser for meg en rød vakker genser i tynn ull, med litt diskret pynt i hvitt eller sølv.

Er spent på hva jeg får, når mine ungdommer er satt på oppgaven 😁

Håper de finner en som du ser for deg! 😊

Vi var inne på tanken om å lage egne gensere. Bare kjøpe en plain genser i en farge og stoff vi likte og så pynte den etter eget behag. Kanskje du får noe sånt? 🙂

 

Glitter skrev (15 minutter siden):

Nei, men har to jule-onepiecer som er slikt kose-nattøy man bruker inne da. Jeg bruker den hele desember. På morgenen når jeg står opp så er det så koselig å bare hoppe inn i den, gå opp og tenne adventslys og sitte med en kopp kaffe. 

Også brukes den så klart på julaften fram til finstasen kommer på. :)

Har fått disse i gave da. 

Høres koselig ut! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
Liviane skrev (5 minutter siden):

 

 

Jeg synes det er leit om du aldri har mulighet til å unne deg noe ekstra (og av og til unyttig) i blant.

 

 

Joda, har det. Har masse ting og tang. Men sparer hardt til oppussing på nyåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Første gangen jeg var i nærkontakt med fenomenet, var i USA på 90-tallet. Selv om jeg var der om sommeren, var det en butikk som solgte bare julegreier, inkludert gensere. De fleste der var greie nok, altså "julete", men ikke overdrevne. Men det kan godt hende de hadde noen parodisk dekorerte også. Jeg var ikke interessert, så jeg så ikke så nøye på utvalget. 

Etter bl.a. den første Bridget Jones-filmen har jo fenomenet tatt av litt. Jeg liker ikke å kle meg ut og er lite interessert i klær, så jeg kommer ikke til å skaffe meg julegenser selv. Men jeg forstår at de kan ha en viss underholdningsverdi i f.eks. selskap der stemningen roper veldig høyt på et humorinnslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (2 minutter siden):

Nei, men har en god, myk reinsdyrdrakt jeg bruker i romjula når vi ikke venter besøk.

😂😅 

(Unnskyld, men visste ikke om du tullet eller var seriøs. Høres i allefall deilig ut uansett med en myk drakt😊)

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (På 26.11.2021 den 15.35):

Nei, men har en god, myk reinsdyrdrakt jeg bruker i romjula når vi ikke venter besøk.

Hahaha!!! Kan du ikke ta bilde?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...