Gå til innhold

Slutte på zyprexa- hjelp?


Sommerblomsten9

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er høy dose Seroquel? 

Anonymkode: 727b1...3ef

Jeg er ikke sikker på grensen. Men jeg gikk på 1 gram dvs 1000mg, mot schizofreni. Det er en høy dose det var alt for høyt til at jeg hadde det særlig komformtabelt.

Anonymkode: c36f0...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er ikke sikker på grensen. Men jeg gikk på 1 gram dvs 1000mg, mot schizofreni. Det er en høy dose det var alt for høyt til at jeg hadde det særlig komformtabelt.

Anonymkode: c36f0...3b4

Jeg gikk på 800, eller var det kanskje 900 mg i noen måneder og var helt zombie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg gikk på 800, eller var det kanskje 900 mg i noen måneder og var helt zombie. 

Ja, det skjønner jeg godt. Du veier sikkert mindre enn jeg gjorde også. Så det er nok minst like mye for deg. Jeg likte i grunn ikke seroquel. Men zyprexa er min favoritt.

Anonymkode: c36f0...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (23 minutter siden):

Jeg gikk på 800, eller var det kanskje 900 mg i noen måneder og var helt zombie. 

Nå har ikke jeg pleid å bruke såpass høye doser, men min erfaring med opptrapping av Seroquel er at jeg venner meg til ny, høyere dose rimelig kjapt. Merker derfor ikke noe til zombie-følelse mer enn kanskje en dag eller to etter doseøkning. Det er kanskje annerledes om det hadde vært veldig høye doser, men jeg mistenker at jeg ville ha reagert på samme måte da også. 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liviane skrev (2 minutter siden):

Nå har ikke jeg pleid å bruke såpass høye doser, men min erfaring med opptrapping av Seroquel er at jeg venner meg til ny, høyere dose rimelig kjapt. Merker derfor ikke noe til zombie-følelse mer enn noen få dager (kanskje bare et par). Det er kanskje annerledes om det hadde vært veldig høye doser, men jeg mistenker at jeg ville ha reagert på samme måte da også. 

Det verste for meg var ikke zombie følelse. Jeg sov mye av dagen, men fungerte greit intellektuelt. Problemet var att jeg fikk ganske drøy angst i timene etter jeg tok de. Og en følelse av å ikke kunne svelge.

Anonymkode: c36f0...3b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det verste for meg var ikke zombie følelse. Jeg sov mye av dagen, men fungerte greit intellektuelt. Problemet var att jeg fikk ganske drøy angst i timene etter jeg tok de. Og en følelse av å ikke kunne svelge.

Anonymkode: c36f0...3b4

Huff, det hørtes veldig ubehagelig ut! Jeg synes det er ganske interessant at samme type medisin kan virke så forskjellig på folk (individnivå). Da er det jo veldig fint at det finnes flere alternativer å velge blant. En dyktig lege/psykiater klarer å finne riktig medisin i riktig dose til riktige symptomer hos den riktige pasienten. 🙂

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Ja, det skjønner jeg godt. Du veier sikkert mindre enn jeg gjorde også. Så det er nok minst like mye for deg. Jeg likte i grunn ikke seroquel. Men zyprexa er min favoritt.

Anonymkode: c36f0...3b4

På den tiden (2017) var jeg for første gang i mitt liv overvektig. Veide mellom 85 og 89 kg. Psykiater sa at jeg "tålte hestedoser" mtp blodprøver. 

Har fått høre av folk at jeg virket helt fjern. Ikke hjalp det å bruke medisinen heller. 

Liviane skrev (34 minutter siden):

Nå har ikke jeg pleid å bruke såpass høye doser, men min erfaring med opptrapping av Seroquel er at jeg venner meg til ny, høyere dose rimelig kjapt. Merker derfor ikke noe til zombie-følelse mer enn kanskje en dag eller to etter doseøkning. Det er kanskje annerledes om det hadde vært veldig høye doser, men jeg mistenker at jeg ville ha reagert på samme måte da også. 

Jeg også venner meg til slike doseøkninger, men jeg ble helt fjern av så mye (men ble også satt på 1000 mg Orfiril) og jeg husker lite fra den tiden. Mamma sa jeg endret meg veldig også. 

Jeg var rett og slett skikkelig overmedisinert. Ble jo medisinert som om jeg hadde bipolar lidelse type 1, noe jeg ikke har. Men det var bipolar jeg ble medisinert for da, men han sa jo jeg hadde type to. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommerblomsten9

Skal snakke med overlegen om alternativ til sovemedisin. Sover nesten ingenting selv om jeg tar zyprexa eller seroquel. Noen som har tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...