Gå til innhold

Kan du synge? Eller mestrer du ett instrument?


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

Jeg kan verken synge eller spille noe instrument. Jeg har alltid ønsket å spille gitar, men jeg får det ikke til, selv om jeg har prøvd 3 ganger. Altså kjøpt gitar, og prøvd å lære meg å spille. Får det ikke til, prøvd hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg kan synge. Synger i kor, og det er vanvittig gøy! Går an å  lære selv om du er voksen.

Jeg kan også spille piano og litt gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

worrisome_plenty .2 skrev (1 time siden):

Jeg kan verken synge eller spille noe instrument. Jeg har alltid ønsket å spille gitar, men jeg får det ikke til, selv om jeg har prøvd 3 ganger. Altså kjøpt gitar, og prøvd å lære meg å spille. Får det ikke til, prøvd hardt.

Jeg eier ikke sangstemme og jeg pleier å si at jeg heller ikke eier takt og tone. ;) Jeg elsket å spille blokkfløyte da jeg var liten til mine omgivelsers store fortvilelse. Mannen min har prøvd å lære meg å spille keyboard og jeg kan jo skalaen (noe sitter etter blokkfløytespillingen!) og jeg hører at jeg spiller feil, men da mannen seriøst spurte:"Men du hører hvilken tone som da blir rett?" holdt jeg på å le meg i hjel. Selvfølgelig hører jeg ikke det?! Må si at dette var helt i begynnelsen da vi var sammen, nå har han lært, tror jeg da...

Jentungen var 4 (!) år da hun så alvorlig på meg og sa:"Du trenger ikke synge altså, mamma!" Takk for den, din lille snørrunge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sang i kor i min ungdom, men eier ikke sangstemme. Spilt althorn i skolekorps, det gikk litt bedre. 

Kunne godt tenkt meg å lære spille piano. 

 

Endret av Liviane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worriesome Plenty 2
Lillemus skrev (1 time siden):

 

Jentungen var 4 (!) år da hun så alvorlig på meg og sa:"Du trenger ikke synge altså, mamma!" Takk for den, din lille snørrunge.

haha, av barn og fulle folk får man høre sannheten :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å synge er jeg dårlig på. Men instrumenter mestrer jeg lett. Da jeg var jente fikk jeg stipend til å kjøpe et dyrt instrument fordi jeg var talentfull.. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger. Var gift med en musiker som jeg sang med. Nå synger jeg i et kor for psykisk syke drevet av DPS. Synes det er veldig kjekt.

Jeg spiller litt gitar og et til instrument, men interessen til å bli god på instrumenter er litt laber. Jeg vil bare ha noe å synge til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Jeg synger. Var gift med en musiker som jeg sang med. Nå synger jeg i et kor for psykisk syke drevet av DPS. Synes det er veldig kjekt.

Jeg spiller litt gitar og et til instrument, men interessen til å bli god på instrumenter er litt laber. Jeg vil bare ha noe å synge til.

 

Hvem er korets dirigent og ansvarshavende? Er det ansatte på DPS?

Anonymkode: 114ca...e20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvem er korets dirigent og ansvarshavende? Er det ansatte på DPS?

Anonymkode: 114ca...e20

Korets dirigent og pianist er ansatte i Kulturskolen og veldig dyktige. Med i koret er en fra ettervernpoliklinikken og musikkterapeuten fra DPS. 

En samarbeider med kommunens psykisk helseteam som deltar i å spre det glade budskap. Noen av sangerne har følge av miljøpersonell fra kommunen. 

DPS står økonomisk ansvarlig. 

Det er et veldig bra tilbud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

worrisome_plenty .2 skrev (6 timer siden):

Jeg kan verken synge eller spille noe instrument. Jeg har alltid ønsket å spille gitar, men jeg får det ikke til, selv om jeg har prøvd 3 ganger. Altså kjøpt gitar, og prøvd å lære meg å spille. Får det ikke til, prøvd hardt.

Dessverre, skulle virkelig ønske jeg kunne. Har helt ok sangstemme, og har sunget i flere kor, men falt av. Har ikke en gang lært meg ordentlig noter, noe som satte en stopper for min pianokarriere; var grenser for hvor lenge jeg kunne spille på gehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida

Nei, jeg sang i kor som barn og ungdom, men jeg har ikke noe særlig sangstemme lenger. Jeg når ikke opp på høye toner. Noen sanger kan jeg synge ganske bra. Typisk er "Jeg vet om en gammel mann" av Åse Kleveland 😄

Jeg spiller ikke instrument. Jeg kan riktignok fortsatt spille morgenstemning feilfritt på blokkfløyte . Lærte meg den i fjerde klasse og husker den fortsatt. Ja, vi elsker også.

Jeg kunne noter da jeg var barn og lærte meg sanger på et lite orgel vi hadde. Nå kan jeg ikke noter lenger. Mine 2 døtre spiller piano og spesielt hun eldste spiller veldig bra og hun er også den i familien som har best sangstemme. Faktisk veldig bra sangstemme. Mine søsken har også sangstemme, men ikke jeg. Det er bare samboeren som påstår at jeg har sangstemme. Sammenlignet med han har jeg kanskje det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger i kor på ganske høyt nivå, og har gjort det i mange år. Har enormt mye glede av det. Spilte piano før, men nå står det bare og støver ned her.
 

Kan 4-5 grep på gitar, men er ikke noe flink, og gitaren støver ned i takt med pianoet. Glansnummeret mitt er Kanskje kommer Kongen! 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (3 timer siden):

 har ikke noe særlig sangstemme lenger. Jeg når ikke opp på høye toner. Noen sanger kan jeg synge ganske bra. Typisk er "Jeg vet om en gammel mann" av Åse Kleveland 😄

 

Men kjære deg da, man har jo sangstemme selv om man ikke når opp til høye toner. Da er man en alt - den kuleste stemmen i et kor. Sangstemme er ikke det samme som at man klarer å synge høyt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en over gjennomsnittet god stemme om jeg skal være ærlig med meg selv. Har sunget mye rundt om i begravelser, bryllup og andre anledninger opp i gjennom tidene, og synger nå i et kor med veldig god kvalitet hvor en må prøvesynge for å komme inn.

Men når det kommer til instrumenter er jeg rimelig blank dessverre, og det synes jeg er veldig dumt. Det ville vært så kjekt å kunne spille til meg selv, enten piano eller gitar. men har aldi kommet meg så langt at jeg har fått lært meg det. 

Anonymkode: ed4e9...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært korsanger i mange år. Har ikke noen stor stemme, men synger rent og tar stoffet lett, siden jeg er god til å lese noter.

Jeg har spilt flere instrumenter som barn / ungdom, men nå bruker jeg bare keyboardet hvis det er noe jeg trenger å øve på til korene. Jeg kan fortsatt strekke meg til å akkompagnere på piano hvis det trengs, f.eks. i forbindelse med allsanger, men da må jeg øve på forhånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...