Gå til innhold

Kan du synge? Eller mestrer du ett instrument?


Worriesome Plenty 2

Anbefalte innlegg

Nja. Har sånn passe grei stemme, så lenge tonen ikke blir så høy. Er flink til å bruke stemmen da, eller hvordan jeg skal si det. Teknikk? Vet ikke. Men jeg synger bare alene. :) Kan ingen instrumenter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva

Mestrer absolutt ikke instrument! Musikktimer var noe av det kjedeligset på ungdomsskolen! Noter og alt det der. Det er direkte kjedelig og jeg får det ikke til. Å synge kan jeg heller ikke, men har prøvd og de er faktisk litt terapautisk. En får trent stemmebåndet sitt. Har hørt at jeg har veldig fin sangstemme om jeg bare varmer opp stemmen, men vil ikke si selv jeg kan å synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Det er mange flinke folk her ser jeg!

Selv kom jeg på at jeg jo spilte kornett som barn, men det var nok ganske amatørmessig for jeg øvde aldri, og sluttet etter 1 år i korpset. Vi lærte noter, men jeg husker ingen verdens ting. Jeg håpet egentlig å få spille trommer i korpset, men det var det mange av gutta som ville (alle), så jeg måtte ta til takke med kornett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/27/2021 at 5:13 PM, worrisome_plenty .2 said:

Jeg kan verken synge eller spille noe instrument. Jeg har alltid ønsket å spille gitar, men jeg får det ikke til, selv om jeg har prøvd 3 ganger. Altså kjøpt gitar, og prøvd å lære meg å spille. Får det ikke til, prøvd hardt.

Jeg spiller gitar og synger, selv om det ikke er så mye av det i dag. Men har spilt i band i mine yngre dager. Har hatt mye moro med det i private lag.

Du vil ikke lære å spille gitar etter bare å ha prøvd 3 ganger, det trengs nok langt mer trening enn det. Det mangler mye på at du har prøvd hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2
mrxx skrev (3 timer siden):

Jeg spiller gitar og synger, selv om det ikke er så mye av det i dag. Men har spilt i band i mine yngre dager. Har hatt mye moro med det i private lag.

Du vil ikke lære å spille gitar etter bare å ha prøvd 3 ganger, det trengs nok langt mer trening enn det. Det mangler mye på at du har prøvd hardt.

Jeg har prøvd å lære meg gitar 3 ganger. Ikke 3 sessioner, men 3 forskjellige perioder. Det er snakk om mange timer, Lillebjørn Nielsens gitar-bok osv. Jeg har virkelig prøvd. Men som sagt er gitar ett vanskelig instrument å lære. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 12/3/2021 at 1:55 AM, worrisome_plenty .2 said:

Jeg har prøvd å lære meg gitar 3 ganger. Ikke 3 sessioner, men 3 forskjellige perioder. Det er snakk om mange timer, Lillebjørn Nielsens gitar-bok osv. Jeg har virkelig prøvd. Men som sagt er gitar ett vanskelig instrument å lære. 

Nja, jeg vet ikke om det er så veldig vanskelig for å lære noen enkle sanger/grep. Husk at de fleste sanger er kun tre grep og tre grep kan være enkle. Men lærer du barregrep, har du plutselig mange grep i "ett grep"
Tre grep kan du synge og spille mange sanger, f.eks A-E og D, de er enkle eller D-A og G
Men det kan jo være at dette ikke ligger for deg i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Instrument kan jeg ikke spille lenger, men var jo selvsagt innom den obligatoriske blokkfløyta på skolen, pluss at jeg tok noen kurs i orgelspilling. Det begynner å bli temmelig lenge siden, pluss at nivået dengang også var kun på nybegynnernivå. 
 

Jeg er sangglad, men nøyer meg nå for tiden å bli med i allsang når anledningen byr seg og småsynging til husbruk. Som ung sang jeg i kor og sang helt fint, og også relativt avansert. Jeg kan nok fortsatt imponere noen med synging på nachspiel - rett og slett fordi de ikke forventer at jeg kan synge bedre enn kråka (+ de er fulle?). Men jeg er overhodet ikke på samme nivå og samme register som da jeg var ung. Har ikke trent nok og holdt det ved like, så kunne neppe sunget sopran i juleoratoriet i dag. Pluss sikkert også alderen som setter sine spor. 
 

Ulempen ved å ha byttet ut en tonedøv mann med en musikalsk mann, er at jeg i mindre grad tør småtralle hjemme. 😆 Ikke fordi han på noen som helst måte klager eller kommenterer, men rett og slett fordi jeg føler at jeg «avslører» meg når jeg bommer på tonene - noe som ikke skjedde med en som ikke var i stand til å høre slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (5 timer siden):

 

Ulempen ved å ha byttet ut en tonedøv mann med en musikalsk mann, er at jeg i mindre grad tør småtralle hjemme. 😆 Ikke fordi han på noen som helst måte klager eller kommenterer, men rett og slett fordi jeg føler at jeg «avslører» meg når jeg bommer på tonene - noe som ikke skjedde med en som ikke var i stand til å høre slikt. 

Haha, synes jeg ser det for meg. Uff, kanskje det er derfor mannen min nesten aldri synger...? Jeg synes det er koselig med nynning og tralling, selv om en ikke synger helt rent. Min farmor nynnet alltid mens hun laget mat og vasket opp, men hun sang ganske falskt. Det hørte likevel med og var bare sjarmerende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...