Gå til innhold

Kompleks PTSD


Fru2020

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (3 timer siden):

Det er generelt en holdning om at en gjør ting for oppmerksomhet og at en bare bør ta seg sammen. I ett journalnotat lyste det ut av henne at hun så ned på meg. Det var ikke bare min oppfatning da jeg på den tiden var på institusjon og en ansatt var med meg til psykiatrien, til ambulant akutteam. Jeg husker ikke konkrete ord, men måten hun ordla seg på viste at hun mente jeg løy, til tross for at det var tydelige ting som jeg og min behandler hadde snakket om og diagnoser som faktisk var satt. 

Men jeg har som sagt vært heldig. Mye av det jeg vet er ting jeg har lest på nett, skrevet av helsepersonell. 

Nemlig.

Jeg fikk fjernet borderlinediagnosen og erstattet den med en annen (ikke PTSD) og jeg merker allerede at jeg blir behandlet mye varmere og bedre av de på psykiatrisk og resten av helsevesenet. Tidligere skulle jeg overses mest mulig, kjeftes på hvis jeg prøvde å ta kontakt og avvist hvis jeg satte meg ut i stua sammen med de andre. Jeg skulle helst holde meg på rommet mitt fordi da ville jeg lære å slutte å være så oppmerksomhetssyk, og de ansatte skulle late som jeg var luft eller avise meg kaldt og fort hvis jeg spurte om noe eller prøvde å fortelle at jeg ikke hadde det bra.

 Dette har snudd fullstendig etter at jeg fikk fjernet borderlinediagnosen og jeg opplever nå å få samme hjelpen som jeg har sett medpasienter få tidligere. Det er helt sykt, og jeg forstår veldig godt hvorfor folk er redde for å få en slik diagnose.

Anonymkode: bb4cb...aab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nemlig.

Jeg fikk fjernet borderlinediagnosen og erstattet den med en annen (ikke PTSD) og jeg merker allerede at jeg blir behandlet mye varmere og bedre av de på psykiatrisk og resten av helsevesenet. Tidligere skulle jeg overses mest mulig, kjeftes på hvis jeg prøvde å ta kontakt og avvist hvis jeg satte meg ut i stua sammen med de andre. Jeg skulle helst holde meg på rommet mitt fordi da ville jeg lære å slutte å være så oppmerksomhetssyk, og de ansatte skulle late som jeg var luft eller avise meg kaldt og fort hvis jeg spurte om noe eller prøvde å fortelle at jeg ikke hadde det bra.

 Dette har snudd fullstendig etter at jeg fikk fjernet borderlinediagnosen og jeg opplever nå å få samme hjelpen som jeg har sett medpasienter få tidligere. Det er helt sykt, og jeg forstår veldig godt hvorfor folk er redde for å få en slik diagnose.

Anonymkode: bb4cb...aab

Det hørtes helt ekstremt ut. Slik jobber de ikke her jeg bor heldigvis, men forskjeller er det likevel. 

Bra du føler deg mer sett og forstått nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (2 timer siden):

Det hørtes helt ekstremt ut. Slik jobber de ikke her jeg bor heldigvis, men forskjeller er det likevel. 

Bra du føler deg mer sett og forstått nå. 

Blir de andre med borderline behandlet bra der du bor? 

Anonymkode: 09e60...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir de andre med borderline behandlet bra der du bor? 

Anonymkode: 09e60...d91

Kjenner ingen personlig så det kan jeg ikke si så mye om. Annet enn at jeg vet at de ikke behandler alle likt. Men det er kun ut fra hva noen har sagt til meg når de har pratet til meg (når vi har vært innlagt sammen). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...