Gå til innhold

Hva regnes som en alvorlig sinnslidelse? Kupton eller andre?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fugl-ut-av-buret skrev (41 minutter siden):

Etter det lille jeg har vært her og lest bakover i trådene, vil jeg tippe at Glitter kvalifiserer til å ha både BP2 og EUPF, en ikke så uvanlig kombo har jeg skjønt 🙂 

Ja, det stemmer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her inne på forumet klager nesten alle med eupf at helsevesenet er slemme mot dem og de ikke får noe hjelp. Men sannheten er en helt annen, de er de som oftest får brukerstyrte innleggelser og langvarig terapi. 

Anonymkode: 3eccd...cd4

Og så er det noen som vier livet sitt til å bo her inne på DOL og sutre på patetisk vis om de med EUPF. 

Anonymkode: f448f...e19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2

Jeg sidestiller begrepet alvorlig sinnslidende med psykose. Slik var det før tror jeg. Ser ikke hvordan en PF skal karakteriseres som det. Men det er en glidende overgang mellom nevroser, PF og psykoser. Det er ikke alle som diagnostiseres så lett. Selv var jeg igjennom en ganske omfattende utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Alvorlig sinnslidelse" er et juridisk, ikke medisinsk, begrep. I hovedsak omfatter det schizofreni og BP1 samt noen andre psykoselidelser. Så finnes det noen andre lidelser som etter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle kan komme inn under begrepet når de fremstår i sin mest alvorlige form.

 

Til admin: Du bør slå ned på den systematiske mobbingen av personer med eupf som foregår på dette forumet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (6 minutter siden):

"Alvorlig sinnslidelse" er et juridisk, ikke medisinsk, begrep. I hovedsak omfatter det schizofreni og BP1 samt noen andre psykoselidelser. Så finnes det noen andre lidelser som etter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle kan komme inn under begrepet når de fremstår i sin mest alvorlige form.

 

Til admin: Du bør slå ned på den systematiske mobbingen av personer med eupf som foregår på dette forumet. 

Til admin: Du bør slå ned på den systematiske mobbingen av personer med eupf som foregår på dette forumet.

TAkK. Har tenkt det lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har vært tvangsinnlagt og det sto i papirene at jeg hadde en sinnslidelse. Det fikk jeg i midten av 40 årene. Før det hadde jeg levd et normalt liv, uten psykisk sykdom. I dag er jeg medisinfri, frisk og i full jobb. Så sinnslidelse kan være forbigående. 

Anonymkode: 7325b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har vært tvangsinnlagt og det sto i papirene at jeg hadde en sinnslidelse. Det fikk jeg i midten av 40 årene. Før det hadde jeg levd et normalt liv, uten psykisk sykdom. I dag er jeg medisinfri, frisk og i full jobb. Så sinnslidelse kan være forbigående. 

Anonymkode: 7325b...99d

Det er godt å se det. Hadde selv psykose i tredveårene, men er frisk i dag. Var borte fra arbeidsliv noen år, men jeg også kom meg tilbake. Jobber 100% og trives som bare det. 

Anonymkode: 080b9...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (På 4.12.2021 den 22.41):

"Alvorlig sinnslidelse" er et juridisk, ikke medisinsk, begrep. I hovedsak omfatter det schizofreni og BP1 samt noen andre psykoselidelser. Så finnes det noen andre lidelser som etter en konkret vurdering i hvert enkelt tilfelle kan komme inn under begrepet når de fremstår i sin mest alvorlige form.

 

Til admin: Du bør slå ned på den systematiske mobbingen av personer med eupf som foregår på dette forumet. 

Er paranoid psykose en av de psykose-lidelsene som regnes som en alvorlig sinnslidelse? (Ikke schizofreni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

technician skrev (36 minutter siden):

Er paranoid psykose en av de psykose-lidelsene som regnes som en alvorlig sinnslidelse? (Ikke schizofreni)

Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er godt å se det. Hadde selv psykose i tredveårene, men er frisk i dag. Var borte fra arbeidsliv noen år, men jeg også kom meg tilbake. Jobber 100% og trives som bare det. 

Anonymkode: 080b9...c03

Så bra. Veldig fint å høre at det er andre med samme historie,  som det har gått bra med.

Anonymkode: 7325b...99d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kupton skrev (12 timer siden):

Ja. 

Alle sinnslidelser kan vel være alvorlig sinnslidelse hvis de er i sin mest alvorlige form som du sier. Sosial angst i sin mest ekstreme form hvor man ikke greier å gå ut husdøra en gang?

Endret av technician
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...