Gå til innhold

Foreldrene mine mener jeg er for dårlig til å bo alene

Anbefalte innlegg

Articc skrev (10 minutter siden):

Det at en behandler mener at en som fungerer så dårlig som du gjør skal begynne å jobbe høres helt utrolig ut. Det viser totalt mangel på kunnskap og viser lite empati.

Det kan ofte være sånn at en jobb, eller i alle fall noe meningsfylt å være opptatt av, kan virke oppkvikkende også ved at det får en til å tenke på andre ting. Det å bare gå "å sulle" i sine egne altoppslukende tanker og følelser uten sunn input fra omgivelsene tror jeg ikke er bra for noen. Tror det er viktig med stimuli, noe som f.eks en jobb kan gi. Jobb virker også stabiliserende for noen og kan gi driv til å ønske å få til noe. Tror det er viktig å føle seg nyttig til noe, og det at andre har forventninger og krav til en, tror jeg kan være sunt. 

Fortsetter under...

Jeg var alvorlig deprimert og ble tvunget ut i jobb fordi det skulle være så bra og ha noe å gå til. Det hele endte med at jeg ble sparket fra jobben fordi jeg ikke klarte å gjøre fullføre og gjøre arbeidsoppgavene. Når man er alvorlig deprimert så har man såpass store vansker med å konsentrere seg og komme i gang med ting at man rett og slett ikke har noe å gjøre på en arbeidsplass.

Hei igjen dere, beklager sen tilbakemelding.

Depresjonen min er behandlingsresistent.. Får ikke prøve flere medisiner. Dere ville ikke hatt meg som kollega, tro meg. Jeg fungerer veldig dårlig i jobb, hadde 16 egenmeldinger på 2 måneder som vikar da jeg prøvde og da hadde jeg kun moderat depresjon. Jeg vil veldig gjerne jobbe, mer enn noe annet ønsker jeg meg et normalt liv, jeg vil ikke ligge i senga. Vurderer å flytte midlertidig til en større by, mulig Oslo, for å få mer behandlingsmuligheter. Behandleren min har tatt opp dette med botrening for lenge siden, men det er ett års venterid pga manglende tilbud. Jeg skal skrive ned mye av tipsene deres å ta med til behandleren min ❤️ jeg setter veldig pris på dere, holdte på å gi opp men det at dere faktisk har tatt dere tid til å svare meg betyr mye jeg har vanskeligheter for å se flere perspektiv. Håper dere alle får en fin jul!

ts

Anonymkode: 6a383...55b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...