Gå til innhold

Det gikk rett til helvete ( i ordets rette betydning )

Anbefalte innlegg

I begynnelsen av november sluttet jeg helt med ap uten samarbeid med psykiater. Den første uken etter bråstoppet hadde jeg bare fysiske abstinenser. Neste uke uke der igjen hadde jeg to dager hvor jeg følte meg skikkelig ovenpå og tenkte at nå kommer alt til å gå bra. Men hvor lenge var Adam i paradis? Jeg holdt ut halvannen uke med intenst tankekjør som bare ble verre og verre. Ikke et minutts fred. Til slutt fant jeg ut at dette går ikke og begynte på medisinen igjen. Det tok fem dager å roe ned hue. For et mareritt! Når skal jeg lære?

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men om man ikke er psykotisk så trenger man ikke gå på så sterke medisiner som AP. 

Anonymkode: 07ec6...f05

Om man holder på å rive av seg huden av eget tankekjør så et AP en gave det er fint å ta i mot. Heldige er alle som ikke behøver noen medisiner. Eller bare «svake». Jeg kjempa mot egne fordommer i årevis før jeg omsider godtok daglig bruk av Seroquel. Og det er så bra at jeg gjorde. Mye bedre fungering og bedre livskvalitet. Man behøver imidlertid ikke stå på doser tilsvarende behandling av psykose om man ikke er manisk eller psykotisk 🙂

God klem til deg Gondor. 

Anonymkode: b078c...3ea

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Men om man ikke er psykotisk så trenger man ikke gå på så sterke medisiner som AP. 

Hva er en sterk medisin? 

Alle medisiner er sterke, eller svake, avhengig av dose. AP kunne like gjerne hete anxiolytika eller antidepressiva i en lavere dose. Det er dosen, ikke medisinen, som avgjør. 

Påstanden din er for øvrig feil. 

AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 17.20):

Om man holder på å rive av seg huden av eget tankekjør så et AP en gave det er fint å ta i mot. Heldige er alle som ikke behøver noen medisiner. Eller bare «svake». Jeg kjempa mot egne fordommer i årevis før jeg omsider godtok daglig bruk av Seroquel. Og det er så bra at jeg gjorde. Mye bedre fungering og bedre livskvalitet. Man behøver imidlertid ikke stå på doser tilsvarende behandling av psykose om man ikke er manisk eller psykotisk 🙂

God klem til deg Gondor. 

Anonymkode: b078c...3ea

Takk og god klem tilbake. Mange sier at kreativiteten går rett til bånns når man bruker anti-depressive og anti-psykotiske medisiner. Min erfaring er den stikk motsatte. Jeg får hverken skrevet eller malt når jeg er dårlig.

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.12.2021 den 17.17):

Mange trenger det for å bevare friskhet og hindre at psykosen kommer tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...