Gå til innhold

Hva får du i julegave fra jobben din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Gavekort på kulturopplevelser. Både god og dårlig timing på en gang :o 

Og hva får du - om noe? 

Jeg får ingenting, for er ikke i jobb. Jeg er bare nysgjerrig ;)

Anonymkode: da7f4...0d3

Ekstra skrev (16 minutter siden):

Kjenner mange i full jobb som heller ikke får. Tror det stort sett er i private det gis julegaver.

Vi får ullpledd fra Høie i år. Lurer på om vi får såpass fin julegave i år fordi alle mulige sosiale sammenkomster avlyses, slik at det finnes penger til overs. Flere år har det kun vært en liten eske sjokolade. Er offentlig ansatt. 

Annonse

Da jeg jobbet fikk jeg parker penn og parker mekanisk blyant som var gravert. Det er den eneste julegaven jeg har fått som voksen i arbeidslivet som jeg nå har vært ute fra i mange år. Da jeg var ungdom fikk jeg masse julegaver (penger stort sett) fra enkelte jeg leverte avis til.

Anonymkode: 11e5d...401

Annonse

morsan skrev (5 timer siden):

Jobber i det offentlige og får ikke julegave.

Samme her. Vi har fått noe småtteri enkelte ganger, en skritteller f.eks.

Etter et helt spesielt år der alle hadde vært under ekstraordinært press fikk vi et gavekort på 1000 kr. Men det samme året var det brukt 0 kr på avdelingsseminarer og annet med sosiale innslag.

mariaflyfly skrev (17 timer siden):

Meningsløs gave og enda mer meningsløs pengebruk.

Sånne gaver som liksom skal passe for alle, uansett kjønn, alder og livssituasjon, blir ofte helt meningsløse. Likevel brukes det et høyt beløp hvis det er mange ansatte - er beløp som med fordel kunne gått til et bedre formål.

laban skrev (2 timer siden):

Sånne gaver som liksom skal passe for alle, uansett kjønn, alder og livssituasjon, blir ofte helt meningsløse. Likevel brukes det et høyt beløp hvis det er mange ansatte - er beløp som med fordel kunne gått til et bedre formål.

Nemlig. Jeg jobber på en stor skole med ca 150 ansatte. Finner det bare provoserende at de bruker penger på det. Den forrige arbeidsplassen min var flinkere sånn - betydelig dårligere økonomi gjorde at de kun ga en liten eske sjokolade til alle. Det var en mye mer symbolsk gave. 

Fra min forrige arbeidsgiver i det private fikk vi nesten overraskende fine gaver, selv om de kjøpte det samme til hundrevis av personer. Jeg jobbet der i mange år, og kan kun huske to ting som ikke traff for meg. Den ene var teit og upraktisk godteskål med lokk, som bare kunne være halvfull om du skulle få plass til lokket oppå og den så bare rar ut uten lokk. Tror den var av krystall. Den havnet på gjenbruksbutikken. Men selv om gavene ellers stort sett var veldig bra, sendte jeg mail til ledelsen og oppfordret til at pengene heller kunne gis et godt formål, og etter ørten år begynte de med det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...