Gå til innhold

Kupton/ skjelvinger av Cisordinol?

Anbefalte innlegg

Jeg har brukt Cisordinol de siste ca 20 åra. Den dose jeg tar nå er 30 mg. Opplever stadig/daglig små skjelvinger i hendene. Kommer dette sannsynligvis av cisordinol? Jeg fikk medisinen pga tankekjør og uro. De siste ca 7 åra har jeg ikke hatt kontakt med noen spesialist, de tå siste åra ei heller fastlege. Er skjelvigene farlig og tegn på alvorlig sykdom/parkisonisme?

Takknemlig for svar.

Anonymkode: c0a93...3c1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464281-kupton-skjelvinger-av-cisordinol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 17.12.2021 den 17.24):

Jeg har brukt Cisordinol de siste ca 20 åra. Den dose jeg tar nå er 30 mg. Opplever stadig/daglig små skjelvinger i hendene. Kommer dette sannsynligvis av cisordinol? Jeg fikk medisinen pga tankekjør og uro. De siste ca 7 åra har jeg ikke hatt kontakt med noen spesialist, de tå siste åra ei heller fastlege. Er skjelvigene farlig og tegn på alvorlig sykdom/parkisonisme?

Takknemlig for svar.

Beklager at jeg maser, men har du kupton noen formeninger om hva denne skjelvingen er og hva jeg kan gjøre? Er 50 år og i dag når sønnen min kom hjem på juleferie kommenterte han det, noe som er litt sårt.. Skjelvingene er ikke konstante, oftest når jeg er litt urolig eller stressa..

Alle antipsykotika, og særlig førstegenerasjons, kan gi parkinsonistiske bivirkninger. Dette er også doseavhengig.

Skjelvingene er ikke farlige, og de går tilbake om en reduserer dosen evt slutter helt (seponerer).

Min personlige mening er at personer som bruker antipsykotika skal vurderes av lege minimum en gang i året.  Be om en time hos fastlegen din.

God jul :-)

Endret av kupton

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...