Gå til innhold

Klarer budsjettet ditt de høye strømprisene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lillemus skrev (33 minutter siden):

Vi klarer oss godt og er veldig glad vi ikke bor sør for Dovre. Men synes virkelig synd på de som må sitte og fryse fordi de ikke har råd til å holde en normal temperatur inne hos seg. 

Jeg har satt ned innetemperaturen med 2-3 grader pga de høye prisene. Allikevel blir regningen vesentlig høyere enn på samme tid ifjor. Gruer meg til de neste regningene. Kommer til å greie de, men må kutte ned på noe annet. 

Worriesome Plenty 2

Jeg la til side noen ekstra penger som jeg har i en buffer, så jeg tror det går. Men det burde settes ett tak på hvor mye de har lov å kreve av oss strømkunder. Det tar seg også veldig dårlig ut med disse bonusene som de som jobber i kraftselskaper får, de tjener seg rike på strømsituasjonen.

Det går greit her. Vi har blitt sabla strømbevisste og bruker mye mindre strøm nå enn tidligere. Vi lader bil, bruker vaskemaskin og oppvaskmaskin på tider der strømmen ikke er så høy. Bruker badekaret færre ganger i uka, dusjer kortere og har slått av varmekablene i yttergangen. Fyrer masse, med egenprodusert ved ❤

Annonse

Bekymrer meg lite. Vi har akkurat fått til en fastpris-avtale på 1. 25 kr/kwh. Nettleien er fremdeles litt usikker, men regner med det kommer til å gå bra. Og så har vi fått oss varmepumpe, og sparer mye på det. Vi har også muligheter for å fyre med ved. 

Anonymkode: 01f93...6fb

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Klarer budsjettet ditt de høye strømprisene?

I morgen settes ny rekord i sør-norge.

269690417_10158441700646254_283579985686

Anonymkode: 0c149...320

Jippi endelig en til rekord. Humor. ;) . Jeg er veldig irritert på dette for jeg har dårlig økonomi og har knappt brukt en eneste ovn i helgen. Kun varmet meg med elektrisk varmeteppe i sofaen. Men luften i leiligheten er kald som i en kald kjeller. 

Anonymkode: 8ff3b...bd3

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bekymrer meg lite. Vi har akkurat fått til en fastpris-avtale på 1. 25 kr/kwh. Nettleien er fremdeles litt usikker, men regner med det kommer til å gå bra. Og så har vi fått oss varmepumpe, og sparer mye på det. Vi har også muligheter for å fyre med ved. 

Hvor får du den avtalen? Jeg har spotpris.. synes det er ufattelig sykt at vi må betale så mye for strøm. 

Glitter skrev (1 time siden):

Ja det er ikke så ille her jeg bor. Fikk 1200 kr i regning for november. 

Helt bak mål at så mange får så dyre regninger. Jeg hadde ikke kunnet betale det.

Fikk 1900 kr for 800 kWh for november. 

Annonse

Jeg klarer det fint, men synes veldig synd på de med trekkfulle hus og dårlig råd.

Helt topp at Norge selger kraftoverskuddet til høy pris ut av landet. Det er vinn-vinn-vinn. Det burde vært mulig å få til uten en gigantisk, uforutsigbar overføring av penger fra vanlige folk til stat og kommune.

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg klarer det fint, men synes veldig synd på de med trekkfulle hus og dårlig råd.

Helt topp at Norge selger kraftoverskuddet til høy pris ut av landet. Det er vinn-vinn-vinn. Det burde vært mulig å få til uten en gigantisk, uforutsigbar overføring av penger fra vanlige folk til stat og kommune.

Vi vanlige folk hjelper staten til å tjene ekstra penger  :) . Vinn vinn for staten. 

Grendel skrev (1 time siden):

15.3 grader i huset mitt i dag. Spotprisen ligger på 5 kr per kWh. Men jeg bør nok bytte avtale nå til fastpris selv om den også er dyr.  ;)

Mine strømregninger ligger på 2500-3500 vinterhalvåret, alt ettersom hvor kaldt det er. På sommeren er den på 1000-1500. Jeg greier meg, men det er surt å bruke så mye ekstra av pengene på strøm.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det var en dårlig avtale. Jeg har en avtale på 0,50 kr/kwh, men den stiger til 0,70 om et par uker.

Fionys skrev (16 minutter siden):

Det var en dårlig avtale. Jeg har en avtale på 0,50 kr/kwh, men den stiger til 0,70 om et par uker.

Den er selvfølgelig ikke av de beste, men vi er fornøyde. Er ikke sikkert at det lønner seg på sikt, men vi synes det er bra med forutsigbarhet og noenlunde stabilitet i beløpet på strømregningen det neste året. Vi vil ikke få noen ubehagelige hopp i nærmeste fremtid, slik andre dessverre vil få. 

Fionys skrev (1 time siden):

Mine strømregninger ligger på 2500-3500 vinterhalvåret, alt ettersom hvor kaldt det er. På sommeren er den på 1000-1500. Jeg greier meg, men det er surt å bruke så mye ekstra av pengene på strøm.

Hvor får du en så god avtale?

Anonymkode: 0c149...320

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...